VYBERTE SI REGION

FOTOGALERIE: Horní nádraží bude ve čtvrtek dokončené

Litoměřice – Zhruba dva měsíce trvala proměna horního vlakového nádraží v Litoměřicích. Přestože se na stavbě stále pohybují desítky lidí, práce už finišují. Kompletně hotovo má být tento čtvrtek.

27.10.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
23 fotografií
NAMÍSTO 7 KOLEJÍ JEN 3. Po modernizaci, jejímž investorem je SŽDC, získalo horní nádraží v Litoměřicích zcela nový vzhled. Novinkou jsou například vyvýšená nástupiště.

NAMÍSTO 7 KOLEJÍ JEN 3. Po modernizaci, jejímž investorem je SŽDC, získalo horní nádraží v Litoměřicích zcela nový vzhled. Novinkou jsou například vyvýšená nástupiště.Foto: Deník/Karel Pech

„Termín uvedení do provozu je skutečně 29. října. K dnešnímu dni nám schází dostavět poslední kusy zábradlí, které schnou v lakovně, dořezat kusy dlažby kolem zábradlí, dokončit přístupové chodníky. Co se týká kolejí, ty jsou všechny hotové, v pořádku, uklizené, dá se po nich jezdit," přiblížil v pondělí ředitel stavby Pavel Čech z firmy N+N – Konstrukce a dopravní stavby Litoměřice.

V provozu v březnu
Jak ovšem upozornil, v provozu zatím nebude přechod pro pěší přes kolejiště. „Bude postavený, ale bude na něj zákaz vstupu, a to až do doby, než se zprovozní zabezpečovací zařízení, to znamená nějaká závora a světelná signalizace," doplnil Čech s tím, že by se tak mělo stát v březnu příštího roku.

Přestože nádraží bude dokončené, na trať se vlaky hned nevrátí. Problém je na jiné stavbě, jejímž investorem je rovněž Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

„Výluka na trati Lovosice – Česká Lípa se oproti původnímu předpokladu o jedenáct dní prodlouží. Provoz zde tedy bude obnoven 9. listopadu. Důvodem prodloužení výluky jsou problémy s dodávkou části technologie potřebné pro opravu jednoho z mostů," sdělil mluvčí SŽDC k probíhající rekonstrukci devíti mostů na trati mezi Lovosicemi a Žalhosticemi Marek Illiáš.

Komplikace nastaly i při modernizaci horního nádraží, termín dokončení stavby ale neovlivnily. „Po odtěžení stávajícího štěrkového lože a vůbec těch konstrukčních vrstev jsme zjistili, že podloží je neúnosné. Museli jsme proto navrhnout nové řešení – vápennocementovou stabilizaci, která zlepšila únosnost spodku. Cenu prací to ale nezvedlo," řekl Pavel Čech.

Místo dřívějších 7 kolejí jsou nyní položené jen 3. U nich vznikla zcela nová nástupiště. Podle Čecha je nádraží bezpečnější, komfortnější a navíc bezbariérové. Úpravy stály zhruba 117 milionů korun.

Autor: Veronika Weissová

27.10.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
21

Kriminalisté vyhodnocují stovky hodin záznamů. Míšu ale stále nenašli

Sněžka Sherpa Cup 2017, Petr Mazal
13

Příběh nejlepšího šerpy: Málem ho zabili v Zambii

AKTUALIZOVÁNO

Trump podepsal příkaz o odstoupení USA od transpacifické smlouvy

Washington - Americký prezident Donald Trump dnes podepsal exekutivní příkaz o odchodu Spojených států z Transpacifického partnerství (TPP). Obchodní dohodu 12 tichomořských zemí vláda Baracka Obamy uzavřela před rokem, Kongres USA dokument ale ještě neratifikoval.

Otrávené návnady na zvířata v přírodě bude dohledávat cvičený pes

Otrávené návnady nastražené na vydry, kuny či lišky, na něž často umírají také draví ptáci, začne letos v Česku dohledávat první speciálně vycvičený pes. Česká společnost ornitologická (ČSO) ho získá díky mezinárodnímu projektu dotovanému unií. Podle ochránců přírody případů otrav volně žijících živočichů přibývá. 

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies