VYBRAT REGION
Zavřít mapu

FOTOGALERIE: Horní nádraží bude ve čtvrtek dokončené

Litoměřice – Zhruba dva měsíce trvala proměna horního vlakového nádraží v Litoměřicích. Přestože se na stavbě stále pohybují desítky lidí, práce už finišují. Kompletně hotovo má být tento čtvrtek.

27.10.2015
SDÍLEJ:

NAMÍSTO 7 KOLEJÍ JEN 3. Po modernizaci, jejímž investorem je SŽDC, získalo horní nádraží v Litoměřicích zcela nový vzhled. Novinkou jsou například vyvýšená nástupiště.Foto: Deník/Karel Pech

„Termín uvedení do provozu je skutečně 29. října. K dnešnímu dni nám schází dostavět poslední kusy zábradlí, které schnou v lakovně, dořezat kusy dlažby kolem zábradlí, dokončit přístupové chodníky. Co se týká kolejí, ty jsou všechny hotové, v pořádku, uklizené, dá se po nich jezdit," přiblížil v pondělí ředitel stavby Pavel Čech z firmy N+N – Konstrukce a dopravní stavby Litoměřice.

V provozu v březnu
Jak ovšem upozornil, v provozu zatím nebude přechod pro pěší přes kolejiště. „Bude postavený, ale bude na něj zákaz vstupu, a to až do doby, než se zprovozní zabezpečovací zařízení, to znamená nějaká závora a světelná signalizace," doplnil Čech s tím, že by se tak mělo stát v březnu příštího roku.

Přestože nádraží bude dokončené, na trať se vlaky hned nevrátí. Problém je na jiné stavbě, jejímž investorem je rovněž Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

„Výluka na trati Lovosice – Česká Lípa se oproti původnímu předpokladu o jedenáct dní prodlouží. Provoz zde tedy bude obnoven 9. listopadu. Důvodem prodloužení výluky jsou problémy s dodávkou části technologie potřebné pro opravu jednoho z mostů," sdělil mluvčí SŽDC k probíhající rekonstrukci devíti mostů na trati mezi Lovosicemi a Žalhosticemi Marek Illiáš.

Komplikace nastaly i při modernizaci horního nádraží, termín dokončení stavby ale neovlivnily. „Po odtěžení stávajícího štěrkového lože a vůbec těch konstrukčních vrstev jsme zjistili, že podloží je neúnosné. Museli jsme proto navrhnout nové řešení – vápennocementovou stabilizaci, která zlepšila únosnost spodku. Cenu prací to ale nezvedlo," řekl Pavel Čech.

Místo dřívějších 7 kolejí jsou nyní položené jen 3. U nich vznikla zcela nová nástupiště. Podle Čecha je nádraží bezpečnější, komfortnější a navíc bezbariérové. Úpravy stály zhruba 117 milionů korun.

Autor: Veronika Weissová

27.10.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na ministra financí Ivan Pilný poskytl 18. května v Praze rozhovor Deníku.
AKTUALIZOVÁNO
1 17

Prezident zítra odvolá ministra financí Babiše, jmenuje Pilného

První dáma se setkala s Jiřím Kajínkem.
3 14

Je to tady! Jiří Kajínek opustí vězení, Zeman podepsal milost

Bouře na magistrátu. Vznikne Blanka II?

Vedení města se nemůže dohodnout na podobě dokončení severovýchodní části městského okruhu. Ve hře jsou dvě varianty.

Nedůstojná pohřební praxe dál pokvete. Hromadný svoz nebožtíků neskončí

/INFOGRAFIKA/- Část pohřebních služeb vydělává až miliony korun ročně na neetické dopravě zemřelých do krematorií.

Vaření bez hranic aneb Varné desky bez vymezených varných zón

Také vás nudí hledat hrnce, které svým dnem přesně padnou na velikost plotýnky? Nebo už jste od tohoto hledání osvobozeni, vaříte podle libosti v čemkoliv, a přesto neplýtváte energií?

Prach a mrtvá těla: svědci popisují útok v Manchesteru

Svědci popsali scény chaosu a hororu po smrtelném výbuchu na konci koncertu americké popové hvězdy Ariany Grandeové v Manchesterské aréně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies