VYBRAT REGION
Zavřít mapu

FOTOGALERIE: Horní nádraží bude ve čtvrtek dokončené

Litoměřice – Zhruba dva měsíce trvala proměna horního vlakového nádraží v Litoměřicích. Přestože se na stavbě stále pohybují desítky lidí, práce už finišují. Kompletně hotovo má být tento čtvrtek.

27.10.2015
SDÍLEJ:

NAMÍSTO 7 KOLEJÍ JEN 3. Po modernizaci, jejímž investorem je SŽDC, získalo horní nádraží v Litoměřicích zcela nový vzhled. Novinkou jsou například vyvýšená nástupiště.Foto: Deník/Karel Pech

„Termín uvedení do provozu je skutečně 29. října. K dnešnímu dni nám schází dostavět poslední kusy zábradlí, které schnou v lakovně, dořezat kusy dlažby kolem zábradlí, dokončit přístupové chodníky. Co se týká kolejí, ty jsou všechny hotové, v pořádku, uklizené, dá se po nich jezdit," přiblížil v pondělí ředitel stavby Pavel Čech z firmy N+N – Konstrukce a dopravní stavby Litoměřice.

V provozu v březnu
Jak ovšem upozornil, v provozu zatím nebude přechod pro pěší přes kolejiště. „Bude postavený, ale bude na něj zákaz vstupu, a to až do doby, než se zprovozní zabezpečovací zařízení, to znamená nějaká závora a světelná signalizace," doplnil Čech s tím, že by se tak mělo stát v březnu příštího roku.

Přestože nádraží bude dokončené, na trať se vlaky hned nevrátí. Problém je na jiné stavbě, jejímž investorem je rovněž Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

„Výluka na trati Lovosice – Česká Lípa se oproti původnímu předpokladu o jedenáct dní prodlouží. Provoz zde tedy bude obnoven 9. listopadu. Důvodem prodloužení výluky jsou problémy s dodávkou části technologie potřebné pro opravu jednoho z mostů," sdělil mluvčí SŽDC k probíhající rekonstrukci devíti mostů na trati mezi Lovosicemi a Žalhosticemi Marek Illiáš.

Komplikace nastaly i při modernizaci horního nádraží, termín dokončení stavby ale neovlivnily. „Po odtěžení stávajícího štěrkového lože a vůbec těch konstrukčních vrstev jsme zjistili, že podloží je neúnosné. Museli jsme proto navrhnout nové řešení – vápennocementovou stabilizaci, která zlepšila únosnost spodku. Cenu prací to ale nezvedlo," řekl Pavel Čech.

Místo dřívějších 7 kolejí jsou nyní položené jen 3. U nich vznikla zcela nová nástupiště. Podle Čecha je nádraží bezpečnější, komfortnější a navíc bezbariérové. Úpravy stály zhruba 117 milionů korun.

Autor: Veronika Weissová

27.10.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Mečiar
AKTUALIZOVÁNO
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies