VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hejtman: Většina evidovaných na úřadech práce nemá o práci zájem

Ústecký kraj - Ústeckému kraji se ani v uplynulém volebním období nepodařilo sestoupit z čela žebříčku regionů s nejvyšší mírou nezaměstnanosti. To je vedle nejvyššího počtu sociálně vyloučených lokalit v zemi nejpalčivějším problémem regionu. Naopak se zlepšil stav silnic a vzrostl zájem turistů o různé lokality v kraji. Taková je situace na konci funkčního období nynějšího vedení kraje před říjnovými volbami.

23.8.2016
SDÍLEJ:

Na mosteckém úřadu práce.Foto: DENÍK/Martin Vokurka

Nezaměstnanost v kraji mezi lety 2012 a 2015 sice klesla, stále však zůstává výrazně nad průměrem Česka. "Obrovským problém zůstává, že větší část evidovaných na úřadech práce o práci zájem nemá," řekl ČTK hejtman Oldřich Bubeníček (KSČM). To potvrzují i analytici z úřadu práce.

Právě vysoký počet lidí bez práce byl jedou z motivací, jak získat investory do kraje. Zónu Triangle u Žatce se podařilo obsadit. Největší investicí je vstup korejského výrobce pneumatik Nexenu, který zaměstná až 1500 lidí. Najít zaměstnance je však nyní těžké už i na severu Čech.

"Chodí jedna firma za druhou, že by potřebovala pracovníky, a to i nekvalifikované. Podařilo se nám sem dostat velké firmy, a nakonec tam budou dělat pracovníci ze zahraničí," uvedl Bubeníček. Michal Tuček z ústecké krajské pobočky úřadu práce ČTK řekl, že je dlouhodobě vysoká poptávka po lidech zejména technických profesích.

Ústecký kraj patří mezi regiony, odkud dlouhodobě lidé odcházejí a mzdy jsou ve srovnání s republikou podprůměrné. V regionu naopak přibývá sociálně vyloučených lokalit a kraj je na druhém místě v počtu drogově závislých.

Zlepšit se naopak podařilo v posledních letech stav silnic, a to díky penězům z Evropské unie a státním dotacím. Dopravě by mělo ke konci roku výrazně pomoci také zprovoznění chybějícího úseku dálnice D8 přes České středohoří. Naopak ještě několik let budou muset obyvatelé Lounska čekat na rozšíření trasy D6 ze Slaného na čtyři pruhy.

Počet turistů, kteří navštíví region, rok od roku stoupá. Právě na turistiku nyní sází ve volební kampani některé strany. Kraj také začal výrazněji podporovat regionální turistickou dopravu, a to železniční a vodní.

Autor: ČTK

23.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Donald Trump
10

Trump se brání: Tajné nahrávky rozhovorů s Comeym jsem nepořídil

Ridiči MHD v Nantes vyrazili do práce kvůli vedru v sukních.
2 5

VIDEO: Řidiči v Nantes vyrazili do práce v sukních, kraťasy mít nesmějí

Ukrást auto přes mobil? Data zneužívaly i autopůjčovny

Zanedlouho zřejmě odzvoní i klíčům od auta. Američan Charles Henderson svůj kabriolet díky moderním technologiím odemykal a startoval jen přes svůj chytrý telefon. Poté, co ho prodal, zjistil, že „chytrý" systém funguje dál a auto, které už není jeho, může přes mobil stále kontrolovat a jednoduše ho ukrást. 

AKTUALIZOVÁNO

Německem se přehnaly silné bouřky. Kácely stromy, ochromily dopravu, zabíjely

Tropické teploty vystřídal jiný rozmar počasí. Německem se prohnaly silné bouřky, které na řadě míst na severu a severovýchodě země způsobily kolaps dopravy. Přerušen byl provoz i mezi trojlístkem velkoměst Berlínem, Hamburkem a Hannoverem. O život přišel i jeden člověk.

Bradáčová: V Rathově kauze soud nemusí znovu provádět důkazy

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha nebude středočeský krajský soud muset opakovat žádné důkazy, a to ani odposlechy. Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová to dnes uvedla v pořadu Českého rozhlasu 20 minut Radiožurnálu. O přípustnosti odposlechů jako důkazů rozhodl počátkem června Nejvyšší soud.

Atentátník z Champs-Élysées měl celý arzenál zbraní, chtěl válčit za IS

/VIDEO/ Adam Djaziri, pachatel pondělního neúspěšného útoku autem na policejní dodávku na známém bulváru Champs-Élysées, se chystal přidat k bojovníkům Islámskému státu. Podle pařížského prokurátora Francoise Molinse také slíbil věrnost vůdci tomuto teroristického hnutí Abú Bakrovi Bagdádímu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies