VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Je situace na silnicích v kraji horší než loni? Statistiky napoví

Severní Čechy - Na první pohled je zřejmé, že v dopravních nehodách je za první čtyři měsíce letošního roku horší situace než za stejné období roku 2011.

7.5.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Podle předběžných policejních statistik zemřelo do konce dubna 16 osob při dopravních nehodách v Ústeckém kraji, což je o jednu oběť více než loni.

Situace je o to horší, že na začátku roku došlo vlivem klimatických podmínek k omezení jízd automobilů.

Jenže?

Podle vedoucího krajské dopravní policie Jiřího Ušáka nelze hodnotit uplynulé čtyři měsíce negativně.

„Prvních devět týdnů loňského roku bylo pro nás extrémně příznivých. Na silnicích celého kraje nedošlo k žádnému úmrtí při nehodách. Pokud došlo letos za stejné období k nárůstu počtu mrtvých jenom o jeden případ, je to plně v rámci statistické tolerance, kdy během roku klesá a stoupá počet těžkých následků nehod podle momentálního vývoje situace," komentuje situaci Ušák.

Jiné počty

Při dopravní nehodě mnohdy je velmi tenká hranice mezi smrtí a těžkým zraněním. V řadě případů záchranná služba odveze těžce zraněného člověka a během dne je zraněný přeřazen do kolonky úmrtí.

Proto z hlediska těžkých následků více vypovídá o nehodách součet úmrtí a těžkých zranění.

Letos úmrtí a těžká zranění představují 72 případů, loni 81. Z tohoto hlediska počet pro zdraví osudových nehod byl o něco málo menší než loni. Neboť počet těžkých zranění poklesl oproti roku 2011 o 15 procent. Z tohoto pohledu lze letos hodnotit důsledky dopravních nehod obdobné jako loni.

Nejohroženější

Těžké následky (součet úmrtí a těžkých zranění) se nejvíce projevily u chodců, kde součet dosahuje 30 osob.

Na druhém místě jsou řidiči osobních automobilů a spolujezdci (po 14 případech). U řidičů nákladních vozidel šlo jenom o 1 případ, u motocyklistů o 6 a u cyklistů o 2 případy.

Problém: chodci

Závažný rozdíl proti loňskému roku přesto existuje. Pokud zemřelo při dopravních nehodách do konce dubna 8 chodců, je to téměř polovina z celkového počtu mrtvých chodců za celý rok 2010 nebo 2011. Například v roce 2011 ještě v březnu policie nezaznamenala žádné úmrtí chodce.

K úmrtí chodce došlo letos prakticky v každém okresu Ústeckého kraje kromě Děčínska.

Nepříjemné je, že při nehodách, které policie vyšetřovala, přistihla 47 řidičů pod vlivem alkoholu. Jde o nárůst proti loňskému roku za toto období téměř o polovinu.

Chodci se stali do konce dubna účastníky 122 nehod, z toho ve 40 případech byli viníky karambolu. Přímo na přechodu pro chodce policie eviduje 121 nehod. Chodci, kteří nechtěli jít pár metrů na přechod, se stali účastníky nehody až na silnici, byť ve vzdálenosti do 20 m od přechodů. Dostali se do nehodové situace ve 105 případech.

Autor: František Roček

7.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Asi pětasedmdesát zaměstnanců firmy Bauhaus protestovalo proti pomalému rozhodování soudu.
AKTUALIZUJEME
12

Bauhaus stojí neoprávněně. Inspektor nejednal s vlastníky pozemků

Dva muže zavalila zemina v Zahořanech nedaleko Vranova u Čerčan. Na místě jsou hasiči a policisté.
14

Zemina zasypala dva dělníky, nehodu nepřežili

Sedm milionů dolarů za horu ledu plnou zlata a ropy

/INFOGRAFIKA/- Rusové dnes nová území obsazují. Bývaly doby, kdy se jich zbavovali. Před 150 lety prodali Aljašku Spojeným státům.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy

Petr Jelínek z Jihlavy s přezdívkou Pstruh103 je na Vysočině vůbec prvním tvůrcem videí na internetu, takzvaným youtuberem, který skončil před soudem.

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Česká republika a Slovensko jsou připraveny zavést protiopatření vůči některým zemím kvůli jejich požadavkům na české řidiče při vyslání do ciziny. Šoféři z některých starých unijních států by tak pro jízdu po českém a slovenském území potřebovali různé doklady v češtině a slovenštině. Novinářům to dnes řekla ministryně práce Michaela Marksová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies