Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jen jedna jízdenka: Za dopravu cestující brzy ušetří

Děčín – Již za dva a půl měsíce by cestujícím mířícím například z Benešova nad Ploučnicí do Želenic v Děčíně měla stačit jen jedna jízdenka, místo současných dvou. K plnému zapojení děčínského dopravního podniku do krajské integrované dopravy chybí již jen souhlas zastupitelstev.

15.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Eva Kořínková

To krajské se sejde v pondělí 25. dubna, o dva dny později pak budou projednávat smlouvy také děčínští zastupitelé.

„Je to naplánované tak, aby vše bylo možné v případě schválení zastupitelstvy spustit k 1. červenci. Nechci samozřejmě předjímat rozhodnutí jak krajského, tak děčínského zastupitelstva. Kraj má následně šedesát dnů na to, aby seznámil ostatní subjekty zapojené do Dopravy Ústeckého kraje s tím, že do systému přistupuje další subjekt," říká předseda představenstva děčínského Dopravního podniku Vladislav Raška.

Zastupitelstva budou schvalovat dvě smlouvy. Jedna je mezi krajem a městem 
a druhá mezi krajem a dopravním podnikem.

„Jsem přesvědčen, že zapojení dopravního podniku do Dopravy Ústeckého kraje přinese větší komfort cestujícím, pro které bude cestování 
i ekonomičtější," říká Raška 
a dodává, že je to jeden z možných způsobů, jak zastavit propad v počtu cestujících 
v autobusech.

Ušetřit by měli především ti, kteří pro cestování využívají jak krajské, tak i městské autobusy. Odpadne jim totiž potřeba utrácet další peníze za jízdenku v městské dopravě. Ta stojí například dospělého člověka na měsíc téměř pětistovku. I finanční stránku řeší dlouhé měsíce vyjednávaná smlouva.

Dopravní podnik by na zapojení do integrace podle Vladislava Rašky tratit neměl. Pokud zaznamená propad tržeb z jízdného, měl by mu tento rozdíl uhradit kraj. Naopak, pokud by na jízdném vybral díky zapojení do integrované dopravy více, odvede tuto částku kraji dopravní podnik.

Součástí smluv je i dohoda 
o vzájemném uznávání jízdenek.

„V našich autobusech bude možné využívat všechny jízdenky krajské dopravy. Jak papírové, tak i elektronické karty Dopravy Ústeckého kraje, které náš nový odbavovací systém bude umět přečíst," říká náměstek ředitele dopravního podniku Vít Horáček.
Kromě toho bude možné 
v Děčíně platit také platební bankovní kartou, kterou bude možné využívat i jako časovou jízdenku.

V zelených autobusech 
a osobních vlacích krajské dopravy naopak bude možné uplatnit jen papírové jízdenky, které si cestující zakoupí
v autobusech dopravního podniku. Karty dopravního podniku totiž odbavovací systém kraje nezvládne přečíst.

Integrovaný systém veřejné dopravy spustil krajský úřad s počátkem loňského roku. Jako první se i k integraci připojila městská hromadná doprava v Teplicích, kde ji provozuje stejná společnost, jaká uspěla v tendru na linkovou dopravu v okolí lázeňského města.

Od 1. ledna letošního roku došlo k dalšímu významnému rozšíření integrované dopravy. Kromě autobusů ústeckého dopravního podniku se do ní zapojily se svými osobními vlaky především České dráhy. Nově je tak možné cestovat s jednou jízdenkou například z Lipové na Šluknovsku až do Chomutova. A to i při využívání přestupů mezi autobusy a vlaky.

Přestupní tarif se dá od Nového roku plně využívat jak s jednorázovou papírovou jízdenkou DÚK nebo papírovým časovým kupónem DÚK na 7 či 30 dní, tak i pro různé slevové kategorie.

Od začátku turistické sezóny je pak pod Dopravu Ústeckého kraje zahrnuta i lodní doprava mezi Ústím nad Labem a Litoměřicemi.

Autor: Alexandr Vanžura

15.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
6

Polovina klientů letos potřebuje novou hypotéku. Zaplatí více

Donald Trump s Vladimirem Putinem
5 4

Americký Senát schválil nové sankce vůči Rusku. Vetuje je Trump?

Výkyvy počasí zdraží med. Na část včelařů dopadne i EET

/INFOGRAFIKA/ Včelaři prodávají med za 160 korun. Kvůli slabší úrodě cena o pár desetikorun stoupne.

DOTYK.CZ

Před 41 let se Zlaté piesky zalily krví. Došlo k nejhorší letecké havárii u nás

/VIDEO/ Pavol Hammel měl krušnou noc, slavilo se, pilo. Teď je kolem osmé ráno a on vláčně klimbá v odbavovací hale pražské Ruzyně. Pár kolemjdoucích ho poznává, je to frontman bigbítové kapely Prúdy, v roce 1976 dost populární. V 8:27 se zvedá dopravní letoun Iljušin Il 18-B z ruzyňské rampy, bez rockera na palubě. Alkoholové koma mu právě zachránilo život.

Slavný fotbalový útočník Baroš se vrátil do Baníku: Cizinci české lize pomůžou

Nejen hvězdní cizinci v dresech Sparty a Slavie budou zdobit nový ročník fotbalové ligy. Zpátky mezi elitou je Baník Ostrava, jehož soupisku zdobí jméno jednoho z nejslavnějších odchovanců slezského klubu. Milan Baroš se do Baníku vrátil už potřetí. Tentokrát (prý) naposledy.

Obrněnce pro českou armádu vyrobí Tatra

/FOTOGALERIE/ Vláda České republiky schválila zakázku na pořízení obrněných vozidel Titus na podvozku Tatra pro potřeby ozbrojených sil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení