To krajské se sejde v pondělí 25. dubna, o dva dny později pak budou projednávat smlouvy také děčínští zastupitelé.
„Je to naplánované tak, aby vše bylo možné v případě schválení zastupitelstvy spustit k 1. červenci. Nechci samozřejmě předjímat rozhodnutí jak krajského, tak děčínského zastupitelstva. Kraj má následně šedesát dnů na to, aby seznámil ostatní subjekty zapojené do Dopravy Ústeckého kraje s tím, že do systému přistupuje další subjekt," říká předseda představenstva děčínského Dopravního podniku Vladislav Raška.
Zastupitelstva budou schvalovat dvě smlouvy. Jedna je mezi krajem a městem a druhá mezi krajem a dopravním podnikem.
„Jsem přesvědčen, že zapojení dopravního podniku do Dopravy Ústeckého kraje přinese větší komfort cestujícím, pro které bude cestování i ekonomičtější," říká Raška a dodává, že je to jeden z možných způsobů, jak zastavit propad v počtu cestujících v autobusech.
Ušetřit by měli především ti, kteří pro cestování využívají jak krajské, tak i městské autobusy. Odpadne jim totiž potřeba utrácet další peníze za jízdenku v městské dopravě. Ta stojí například dospělého člověka na měsíc téměř pětistovku. I finanční stránku řeší dlouhé měsíce vyjednávaná smlouva.
Dopravní podnik by na zapojení do integrace podle Vladislava Rašky tratit neměl. Pokud zaznamená propad tržeb z jízdného, měl by mu tento rozdíl uhradit kraj. Naopak, pokud by na jízdném vybral díky zapojení do integrované dopravy více, odvede tuto částku kraji dopravní podnik.
Součástí smluv je i dohoda o vzájemném uznávání jízdenek.
„V našich autobusech bude možné využívat všechny jízdenky krajské dopravy. Jak papírové, tak i elektronické karty Dopravy Ústeckého kraje, které náš nový odbavovací systém bude umět přečíst," říká náměstek ředitele dopravního podniku Vít Horáček.
Kromě toho bude možné
v Děčíně platit také platební bankovní kartou, kterou bude možné využívat i jako časovou jízdenku.
V zelených autobusech a osobních vlacích krajské dopravy naopak bude možné uplatnit jen papírové jízdenky, které si cestující zakoupí v autobusech dopravního podniku. Karty dopravního podniku totiž odbavovací systém kraje nezvládne přečíst.
Integrovaný systém veřejné dopravy spustil krajský úřad s počátkem loňského roku. Jako první se i k integraci připojila městská hromadná doprava v Teplicích, kde ji provozuje stejná společnost, jaká uspěla v tendru na linkovou dopravu v okolí lázeňského města.
Od 1. ledna letošního roku došlo k dalšímu významnému rozšíření integrované dopravy. Kromě autobusů ústeckého dopravního podniku se do ní zapojily se svými osobními vlaky především České dráhy. Nově je tak možné cestovat s jednou jízdenkou například z Lipové na Šluknovsku až do Chomutova. A to i při využívání přestupů mezi autobusy a vlaky.
Přestupní tarif se dá od Nového roku plně využívat jak s jednorázovou papírovou jízdenkou DÚK nebo papírovým časovým kupónem DÚK na 7 či 30 dní, tak i pro různé slevové kategorie.
Od začátku turistické sezóny je pak pod Dopravu Ústeckého kraje zahrnuta i lodní doprava mezi Ústím nad Labem a Litoměřicemi.