VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jezdíte rychle a na červenou v Chomutově? Připravte si peněženky

Chomutov - Město chce pořídit zařízení, která budou fotit piráty chomutovských ulic. Ty pak bude řešit přestupková komise.

13.3.2013
SDÍLEJ:

KLASICKÉ SEMAFORY by na některých křižovatkách v Chomutově mohla doplnit zařízení, která by fotila hříšníky, kteří projíždějí na červenou. Nové zařízení by mohlo být například na křižovatce pod kopcem z Březenecké.Foto: Deník/ Martina Zyklová

Město chce ukáznit rychlé a neposlušné řidiče. Pokud se tedy městem proháníte rychleji než padesátkou a křižovatky projíždíte pravidelně na červenou, počítejte s tím, že se vám to prodraží! Radnice totiž uvažuje o koupi či pronájmu nových radarů a zařízení, která budou hlídat dodržování světelného signálu stůj na křižovatkách.

Nepůjde však už jen o prevenci. Nové radary i zařízení na semaforech umožní kontrolovat řidiče v rizikových úsecích nepřetržitě čtyřiadvacet hodin denně. Rychlejší jezdce a ty, kteří projedou na červenou, pak vyfotí přímo při činu. Informace pak poputuje na přestupkovou komisi dopravního odboru. Hříšník se pak může těšit na tučnou pokutu.

Prevence už nestačí

Důvodem k razantnějším krokům je podle náměstka primátora a velitele městské policie Jana Řeháka neukázněnost řidičů. „Několik let jsem se snažil preventivními kroky docílit toho, aby řidiči jezdili bezpečně. Těší mě to, že někteří se již začínají chovat tolerantně, ale stále je mnoho takových, kteří pravidla ignorují a některé dokonce ukazatel rychlosti motivuje k vyzkoušení akcelerace svého vozu," svěřil se Řehák. „Ohroženi jsou pak zejména chodci a cyklisté a bezpečnost obyvatel je pro nás prvořadá," dodal Řehák.

Podle dat shromážděných z přenosných radarů, které již město má, mnoho řidičů projíždí měřenými úseky rychlostí kolem 60 kilometrů za hodinu. „Podle dopravních odborníků rychlost, při které mají chodci při střetu s autem padesátiprocentní šanci na přežití, se pohybuje okolo 40 50 kilometrů za hodinu. Náraz ve vyšší rychlosti je téměř vždy smrtelný," doplnil.

Na Chomutovsku v posledních čtyřech letech utrpělo při kolizi s automobilem 23 chodců těžká zranění, dalších 82 bylo zraněno lehce, jeden člověk zemřel. „Uděláme všechno pro to, abychom tato alarmující čísla výrazně zredukovali. Chodci se v našich ulicích musí cítit bezpečně," dodal Řehák.

Projíždění světelné křižovatky na červenou také není v Chomutově nic neobvyklého. „Z našich průzkumů vyplývá, že za jednu hodinu projede křižovatkou osm až šestnáct řidičů na červenou. Zatím se zaplaťpánbůh nic vážného nestalo, až na pár pomačkaných plechů a nadávek," hodnotí Řehák. Nová zařízení by mohla přibýt na křižovatce Pražské s Beethovenovou ulicí, Moravské s Čelakovského a Blatenské s Moravskou.

Nyní město čeká na vypracování odborné analýzy, podle které pak vypíše výběrové řízení. Teprve to rozhodne, zda nová zařízení město pořídí. Koncepční analýza má také navrhnout způsob získání přístrojů- buď je zakoupí město a spravovat jej budou chomutovští strážníci nebo jej pořídí vybraná firma a město jej bude spravovat a postupně splácet z vybraných pokut.

Řehák: Policisté mají na starosti celý okres, je jasné, že se nemohou zabývat jen Chomutovem

Minirozhovor s náměstkem primátora a velitelem městské policie Janem Řehákem

Jan Řehák (ODS)Nová zařízení má provozovat městská policie. Nebojíte se toho, že se lidé budou ohrazovat proti tomu, že úkolem strážníků má být především hlídání veřejného pořádku a ne udílení pokut?
Zatímco přenosné radary, kterých používáme jako šafránu a o jejich umístění informuje na internetu, aby byli lidé informováni a motivováni k pomalé jízdě, zaměstnávají strážníky, tato nová zařízení budou pracovat automaticky. Strážník pouze vyhodnotí výstupy a předá je přestupkové komisi odboru dopravy. Již nyní máme dva pracovníky, kteří zpracovávají podněty pro přestupkovou komisi. Tito lidé dostanou řešit navíc ještě tyto agendy. Navíc spoléhám na to, že i u nás to bude fungovat jako v místech, kde již tato zařízení jsou, tedy jako v Bílině či Praze. Nejdříve řidiči nadávali, ale později začali jezdit tak, aby rychlost v daném úseku nepřekročili.

Nemyslíte si, že lidé budou přesto namítat, že měření rychlosti je spíše prací státních policistů?
Ano je to problematika především státních policistů, ale po společných diskuzích, které vedeme, kdy sami policisté říkají: „máme své pokyny a na starosti celý okres", je jasné, že se nemohou zabývat jen Chomutovem. Máte ale pravdu, že přednostně by tyto problémy měla řešit státní policie.

Autor: Martina Zyklová

13.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
10

Chyba za miliony. Pojišťovny platily za léky i dvojnásobek

Stánky trhovců na znojemském Masarykově náměstí zely v pondělí dopoledne prázdnotou.
29

Stánky ve Znojmě jsou prázdné. Trhovkyně: Nechci se učit novoty kvůli EET

Úkol pro exekutory: vymoci tolik, jako je čtvrtina státního rozpočtu

/INFOGRAFIKA/- Políčeno mají hlavně na lidi mezi 28 a 47 lety. Těch je mezi dlužníky víc než polovina. Převažují muži.

Pohledem Jana Kličky: Akademie českých prezidentů

Nuda to nebude. Miloš Zeman má s definitivní platností v prezidentské kampani minimálně dva protikandidáty z „těžší váhy". Oba dva jsou to – i s trochou nadsázky – akademici. Ten první a již dříve potvrzený textař Michal Horáček šéfoval Akademii populární hudby. Druhý, nově potvrzený Jiří Drahoš byl až do minulého týdne předsedou ctihodné Akademie věd ČR.

Na Havaji Trumpův protiimigrační dekret neplatí, zatím na neurčito

Federální soud amerického státu Havaj prodloužil na neurčito příkaz, který pozastavil platnost protiimigračního dekretu vydaného v březnu prezidentem Donaldem Trumpem. Podle soudce bude příkaz platit do doby, než rozhodne o osudu žaloby, která označuje Trumpův krok za diskriminaci muslimů. 

Poslední rozloučení s loutkoherečkou Helenou Štáchovou, "maminkou" Hurvínka

Ve velké obřadní síni strašnického krematoria v Praze se dnes rodina, přátelé a veřejnost rozloučí s ředitelkou Divadla Spejbla a Hurvínka Helenou Štáchovou. Loutkoherečka, scenáristka, režisérka a dabérka zemřela po těžké nemoci 22. března ve věku 72 let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies