VYBERTE SI REGION

Kamiony zmizí z další silnice, mostky v Jílovém ty nejtěžší již neunesou

Jílové - Již brzy by se měly objevit v Děčíně nebo na dálnici D8 značky upozorňující na omezenou nosnost mostků.

5.5.2015
SDÍLEJ:

Kamiony jezdí přes mostek v Jílovém.Foto: Deník/ Luděk Stínil

Značky upozorňující na omezenou nosnost jsou na mostcích v Jílovém již řadu let. Přesto přes ně dosud těžké kamiony jezdily. Jejich řidiči se totiž o zákazu dozvěděli až těsně před mostkem a neměli šanci se otočit. To by se mělo v půlce června změnit. Na omezenou nosnost by měly upozorňovat značky v Děčíně nebo Libouchci tak, aby řidiči mohli odbočit na objízdnou trasu.

„Dlouhá léta stát neinvestoval do obnovy silničních mostků. Pouze alibisticky jako „chytrá horákyně" označil každý takový most zákazovou značkou, že je na něj od určité hmotnosti omezen vjezd, avšak toto omezení dopředu neavizoval takzvanou návěstí," říká Jan Štefan z Děčínského fóra, které na brzké umístění včasných značek jako první upozornilo.

Na mostcích bude platit zákaz vjezdu vozidel těžších 15 tun, jedno vozidlo 32 tun a na nápravu devět tun. Značky umístěné s dostatečným předstihem by se měly objevit na silnicích již v polovině června. Děčínskému fóru se podařilo tuto informaci získat na základě zákona o svobodném přístupu k informacím. Podle informací Děčínského deníku totiž o plánovaném osazení značek, a tím faktickém vykázání nákladních aut ze silnice sloužící jako dálniční přivaděč, totiž neví ani vedení děčínského dopravního inspektorátu, ani vedení jílovské radnice.

O snížení dopravní zátěže se snaží dlouhé roky přímo v Jílovém. Podle pět let starého sčítání dopravy tudy denně projede na 1 400 těžkých kamionů. To je v průměru každou minutu jeden kamion. A to při započtení nočních hodin, kdy je provoz výrazně slabší. Přejít Teplickou ulici v děčínské městské části Bynov nebo v Jílovém je poměrně nebezpečné. Přitom v Bynově i v Jílovém musí tuto ulici přecházet děti směřující do anebo ze školy.

„Pro občany to bude velká úleva. Na druhou stranu to bude komplikace pro firmy a dopravce, ti si ale najdou objízdné trasy," říká jílovský starosta Miroslav Kalvas.

Problémy se zanedbanými mostky jsou ale i v jiných částech Děčínska.

„Na silnici I/13 je v České Kamenici most s omezením 21 tun, pro jediné vozidlo 26 tun. Na silnici II/262 se nachází dva mostky s omezeným zatížením 26 tun, respektive jedno vozidlo 32 tun. Zde tak pro plně naložené kamiony, které váží přibližně 40 tun, neexistuje žádná jednoduchá objízdná trasa," nastiňuje další problémy Štefan.

Tuto situaci by měly řešit krajské úřady, na jejichž území zasažené silnice zasahují. Nejprve je totiž nutné stanovit objízdné trasy.

Autor: Alexandr Vanžura

5.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies