VYBERTE SI REGION

Kampaně a sociální síť? Strany to moc neumí

Ústí nad Labem - Sociální sítě. Strany a hnutí, jež na Ústecku kandidují v komunálních volbách, zatím podcenily až na výjimky jejich sílu a možnosti. Přitom většina mediálních specialistů upozorňuje, že v současnosti ani nelze bez využívání sociálních sítí vést pořádnou kampaň.

20.9.2014
SDÍLEJ:

Facebook, ilustrační fotoFoto: Foto ČTK

Předvolební agitace spoléhá hlavně na papír a tvrdé jádro voličů, které je podpoří vždy.Facebooku příliš nevěří. Navzdory jeho síle

Vedoucí katedry mediálních studií Univerzity Jana Amose Komenského Radek Mezulánik s tímto tvrzením zcela souhlasí. „Nelze ani vynechávat klasické webové prezentace. Stále ještě existuje velká část lidí, která se sociálními sítěmi nepracuje, nebo je využívá velmi málo a dává přednost vyhledávání informací na webových stránkách," vysvětluje.

Všechny prostředky

Jako dobré a špatné příklady jak oslovit elektronicky voliče by přitom mohly posloužit strany a hnutí, kterým Ústečané dávají podle průzkumu Deníku své největší sympatie. Tedy ANO 2011 a ČSSD.

Hnutí ANO 2011 nejen že pravidelně aktualizuje své facebookové stránky, ale i webové. Obojí působí přehledně a věcně, informuje o programu, kandidátech i případných mítincích.

„Využíváme veškeré prostředky, které lze při kampani použít. Elektronické, ale i tištěné. Vydali jsme už dvoje předvolební noviny, chystáme kontaktní kampaň. Nezaměřujeme se na žádné tvrdé jádro, pro nás je voličem každý slušný člověk," popisuje Pavel Štěpař, předseda ústecké organizace ANO 2011.

Naopak volič, který by hledal program ústecké ČSSD, by měl zatím smůlu. Po rozkliknutí příslušné položky menu na webových stránkách ústeckých sociálních demokratů vyskočí jen prázdná stránka. Po kratším pátrání dohledá pouze kandidátky.

Hlavně kontakt

Na „oranžovém" facebooku pak najdete většinou jen propagaci celostátních témat, jež komunální zastupitel neovlivní. Pavel Dlouhý, dvojka na kandidátce ČSSD, vysvětlil, že ve své kampani spoléhají spíš na papír a kontakt s voliči. „Hlavním nosičem našeho programu bude tištěný materiál, který dostanou všichni Ústečané do schránek. Facebook pro nás není dominantní," sdělil Dlouhý.

Politolog Daniel Kroupa z ústecké Univerzity Jana Evangelisty Purkyně rozdílný přístup ANO a ČSSD vysvětluje jiným voličským profilem.

„Volby se nevyhrávají v kampaních, ale dlouhodobou politikou. Tradiční strany spoléhají na tvrdé jádro voličů, které je podpoří navzdory jejich chování v uplynulém volebním období. Nové strany zápasí o voliče. Musí investovat do profesionální kampaně a strhnout k sobě znechucené voliče," dodal Kroupa.

Autor: Janni Vorlíček

Místo události:
20.9.2014
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Na pohádky se o Vánocích dívá 83 procent Čechů

Praha - Na pohádky se během Vánoc dívá v televizi 83 procent Čechů. Třetina lidí kvůli návštěvám ale televizní program nestíhá. Vyplývá to z průzkumu agentury ipsos pro O2. Zážitek ze sledování pohádek až 95 procentům diváků kazí reklamní přestávky. Kolem 70 procent lidí by chtělo sledovat program v televizi bez reklam nejen o Vánocích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies