Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kampaně a sociální síť? Strany to moc neumí

Ústí nad Labem - Sociální sítě. Strany a hnutí, jež na Ústecku kandidují v komunálních volbách, zatím podcenily až na výjimky jejich sílu a možnosti. Přitom většina mediálních specialistů upozorňuje, že v současnosti ani nelze bez využívání sociálních sítí vést pořádnou kampaň.

20.9.2014
SDÍLEJ:

Facebook, ilustrační fotoFoto: Foto ČTK

Předvolební agitace spoléhá hlavně na papír a tvrdé jádro voličů, které je podpoří vždy.Facebooku příliš nevěří. Navzdory jeho síle

Vedoucí katedry mediálních studií Univerzity Jana Amose Komenského Radek Mezulánik s tímto tvrzením zcela souhlasí. „Nelze ani vynechávat klasické webové prezentace. Stále ještě existuje velká část lidí, která se sociálními sítěmi nepracuje, nebo je využívá velmi málo a dává přednost vyhledávání informací na webových stránkách," vysvětluje.

Všechny prostředky

Jako dobré a špatné příklady jak oslovit elektronicky voliče by přitom mohly posloužit strany a hnutí, kterým Ústečané dávají podle průzkumu Deníku své největší sympatie. Tedy ANO 2011 a ČSSD.

Hnutí ANO 2011 nejen že pravidelně aktualizuje své facebookové stránky, ale i webové. Obojí působí přehledně a věcně, informuje o programu, kandidátech i případných mítincích.

„Využíváme veškeré prostředky, které lze při kampani použít. Elektronické, ale i tištěné. Vydali jsme už dvoje předvolební noviny, chystáme kontaktní kampaň. Nezaměřujeme se na žádné tvrdé jádro, pro nás je voličem každý slušný člověk," popisuje Pavel Štěpař, předseda ústecké organizace ANO 2011.

Naopak volič, který by hledal program ústecké ČSSD, by měl zatím smůlu. Po rozkliknutí příslušné položky menu na webových stránkách ústeckých sociálních demokratů vyskočí jen prázdná stránka. Po kratším pátrání dohledá pouze kandidátky.

Hlavně kontakt

Na „oranžovém" facebooku pak najdete většinou jen propagaci celostátních témat, jež komunální zastupitel neovlivní. Pavel Dlouhý, dvojka na kandidátce ČSSD, vysvětlil, že ve své kampani spoléhají spíš na papír a kontakt s voliči. „Hlavním nosičem našeho programu bude tištěný materiál, který dostanou všichni Ústečané do schránek. Facebook pro nás není dominantní," sdělil Dlouhý.

Politolog Daniel Kroupa z ústecké Univerzity Jana Evangelisty Purkyně rozdílný přístup ANO a ČSSD vysvětluje jiným voličským profilem.

„Volby se nevyhrávají v kampaních, ale dlouhodobou politikou. Tradiční strany spoléhají na tvrdé jádro voličů, které je podpoří navzdory jejich chování v uplynulém volebním období. Nové strany zápasí o voliče. Musí investovat do profesionální kampaně a strhnout k sobě znechucené voliče," dodal Kroupa.

Autor: Janni Vorlíček

Místo události:
20.9.2014
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bouřka. Ilustrační foto.
18

Během dne hrozí silné bouřky, výstraha platí do půlnoci

Polský prezident Andrzej Duda
5

Reforma polské justice prošla Senátem, Duda ji nejspíš nezastaví

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Otázky a odpovědi. Juventus měl strach, teď Schick rybaří

Měl to být přestup léta. A nejen pro české fotbalové fanoušky. Ságou jménem Patrik Schick alias možná posila velkoklubu za třicet milionů eur dlouho žila celá Itálie.

Komentář Deníku: Sen o dvou premiantech Evropy nevyšel

Když přijde řeč na rozdělení Československa, nejčastěji se zdůrazňuje, že dobře dopadlo. A protože jsou vztahy Čechů a Slováků přátelské a stali jsme se nejlepšími sousedy, vyvozuje se z toho, že rozdělit stát bylo chytré, anebo že se klidným rozdělením státu předešlo jeho divokému rozpadu. 

Sedmimístná Dacia Duster nakonec nebude. Vedení ji zatrhlo

Už nějaký ten pátek se v souvislosti s novou generací Dacie Duster mluví o možné sedmimístné variantě. Podle oficiálního vyjádření ředitele prodeje a marketingu Francoise Mariotta se ovšem žádná taková verze nechystá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení