VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kampaně a sociální síť? Strany to moc neumí

Ústí nad Labem - Sociální sítě. Strany a hnutí, jež na Ústecku kandidují v komunálních volbách, zatím podcenily až na výjimky jejich sílu a možnosti. Přitom většina mediálních specialistů upozorňuje, že v současnosti ani nelze bez využívání sociálních sítí vést pořádnou kampaň.

20.9.2014
SDÍLEJ:

Facebook, ilustrační fotoFoto: Foto ČTK

Předvolební agitace spoléhá hlavně na papír a tvrdé jádro voličů, které je podpoří vždy.Facebooku příliš nevěří. Navzdory jeho síle

Vedoucí katedry mediálních studií Univerzity Jana Amose Komenského Radek Mezulánik s tímto tvrzením zcela souhlasí. „Nelze ani vynechávat klasické webové prezentace. Stále ještě existuje velká část lidí, která se sociálními sítěmi nepracuje, nebo je využívá velmi málo a dává přednost vyhledávání informací na webových stránkách," vysvětluje.

Všechny prostředky

Jako dobré a špatné příklady jak oslovit elektronicky voliče by přitom mohly posloužit strany a hnutí, kterým Ústečané dávají podle průzkumu Deníku své největší sympatie. Tedy ANO 2011 a ČSSD.

Hnutí ANO 2011 nejen že pravidelně aktualizuje své facebookové stránky, ale i webové. Obojí působí přehledně a věcně, informuje o programu, kandidátech i případných mítincích.

„Využíváme veškeré prostředky, které lze při kampani použít. Elektronické, ale i tištěné. Vydali jsme už dvoje předvolební noviny, chystáme kontaktní kampaň. Nezaměřujeme se na žádné tvrdé jádro, pro nás je voličem každý slušný člověk," popisuje Pavel Štěpař, předseda ústecké organizace ANO 2011.

Naopak volič, který by hledal program ústecké ČSSD, by měl zatím smůlu. Po rozkliknutí příslušné položky menu na webových stránkách ústeckých sociálních demokratů vyskočí jen prázdná stránka. Po kratším pátrání dohledá pouze kandidátky.

Hlavně kontakt

Na „oranžovém" facebooku pak najdete většinou jen propagaci celostátních témat, jež komunální zastupitel neovlivní. Pavel Dlouhý, dvojka na kandidátce ČSSD, vysvětlil, že ve své kampani spoléhají spíš na papír a kontakt s voliči. „Hlavním nosičem našeho programu bude tištěný materiál, který dostanou všichni Ústečané do schránek. Facebook pro nás není dominantní," sdělil Dlouhý.

Politolog Daniel Kroupa z ústecké Univerzity Jana Evangelisty Purkyně rozdílný přístup ANO a ČSSD vysvětluje jiným voličským profilem.

„Volby se nevyhrávají v kampaních, ale dlouhodobou politikou. Tradiční strany spoléhají na tvrdé jádro voličů, které je podpoří navzdory jejich chování v uplynulém volebním období. Nové strany zápasí o voliče. Musí investovat do profesionální kampaně a strhnout k sobě znechucené voliče," dodal Kroupa.

Autor: Janni Vorlíček

Místo události:
20.9.2014
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Černý dým zahaluje Liberec - hoří v areálu Severochemy.
AKTUALIZUJEME

Černý dým nad Libercem. Hoří v areálu Severochemy na Františkově

Ilustrační foto.
8 8

Řepka vynáší, myslivci jsou z ní ale nešťastní, je zabijákem pro srny

AKTUALIZUJEME

ON-LINE: Pro zelené aktivisty vytvořme rezervaci, řekl Zeman na jihu Moravy

/ANKETA/ Prezident Miloš Zeman dorazil na návštěvu Jihomoravského kraje. Před vstupem do budovy krajského úřadu ho vítalo několik protestujících s plakáty odkazujícími na jeho nedávnou cestu do Číny.

Odstartovaly dotace na dešťovou vodu. Zájem je obrovský

Během prvních dvou hodin od otevření nového dotačního programu Dešťovka přijal stát přes 800 žádostí za zhruba 39,5 milionu korun. Je to zhruba 40 procent celkového rozpočtu programu, ve kterém chce stát přerozdělit 100 milionů korun.

Jako z hororu: cyklostezku u Olomouce obklopily pavučiny housenek

Přemnožené housenky předivky zhoubné si pochutnávají na listnáčích podél vyhledávané cyklostezky spojující Olomouc – Černovír a Hlušovice.

V Balkové na Plzeňsku se vzbouřili cizinci. Na místě zasahuje policie

Část cizinců v záchytném zařízení v Balkové na Plzeňsku dnes zahájila vzpouru a zabarikádovala se. Zasahuje proti nim policejní zásahová jednotka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies