VYBERTE SI REGION

Konečně napadl sníh: Jak se jezdí po nové Jáchymovské?

Klínovec - Nová trať je na Krušné hory unikátní a připomíná pisty v alpských střediscích.

25.1.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
10 fotografií
Nová Jáchymovská sjezdovka je povedená. A pokud bude dostatek sněhu, lyžování na ní je zážitek.

Nová Jáchymovská sjezdovka je povedená. A pokud bude dostatek sněhu, lyžování na ní je zážitek.Foto: Foto a video Deník Vladimír Meluzín

O nové Jáchymovské sjezdovce se toho už hodně napsalo. Ale jak se na trati dlouhé 2 950 metrů, s převýšením 490 metrů lyžuje? Deník to při svých pravidelných návštěvách lyžařských středisek vyzkoušel minulou neděli. To ještě nebylo tolik sněhu, tento víkend může být zážitek ještě lepší!

Příjezdová cesta z Jáchymova na parkoviště u dolní stanice lanovky, dlouhá zhruba tři kilometry, zatím ideální není, ale postačuje. Před zimou se ji podařilo alespoň provizorně rozšířit, je ovšem třeba dávat pozor na mnoho menších či větších děr. Na parkovišti už vše fungovalo velmi dobře, dispečeři řidiče navigovali, kam přesně se mají postavit, a tak vznikly řady, z nichž nebyl problém při odjezdu vyjet.

Přístup k lanovce je od pokladen do mírného kopečku a směrem nahoru to není problém. Trochu těžší bylo tento úsek sejít v opačném směru. Na kluzkém povrchu bylo třeba vážit kroky, aby se člověk neocitl na zemi. Pokud by bylo více sněhu (což snad už bude), asi by to ale problém nebyl.

Samotná lanovka je výborná vzhledem ke sklápěcímu krytu. I jízda na vrchol je svižná, trvalo to zhruba osm minut.

A teď už pojďme na sjezdovku…

Prvních zhruba tři sta metrů je to jen pozvolná zahřívací jízda, sklon trati je velmi mírný. S tím ale nešlo nic udělat, profil kopce je prostě takový a jinak trasu nejspíše vytyčit nešlo. Po rekreační jízdě přijde menší klesání s malým prahem. A za ním je už pořádný „padák". Sjezdovka je značená jako červená. Když srovnáme tento úsek s další klínoveckou tratí, černou sjezdovkou U zabitýho, pak by si tento úsek rovněž zasloužil označení černá. Je ovšem dost široký a nikdo, kdo je alespoň průměrný lyžař, by se tady do vážných potíží dostat neměl.

Po nejprudším úseku sjezdovky následuje opět mírnější přejezd se zúžením. Za ním se trať točí doleva a opět strměji klesá. Tady to bude chtít vzhledem k jejímu užšímu profilu a větší kumulaci lidí dávat pozor. Pak následuje prudká zatáčka doprava a před lyžařem je poslední, už zase široký úsek sjezdovky. Buď může jet rovnou k lanovce a opět nahoru, nebo zastavit u občerstvení.

Závěrečné hodnocení? Taková sjezdovka v Krušných horách dosud nebyla. Člověk má pocit, že je v mnohem větších horách. Nedostatek sněhu ale neumožnil vychutnat si novou pistu naplno. Ledové plotny a vydřená místa nutily k velké opatrnosti. S čerstvě napadaným sněhem se ale nabízí perfektní zážitek.

Autor: Vladimír Meluzín

25.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies