VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Konečně! V Mostě opravují nádraží. Zatím jen nástupiště

Most - Je to historická událost. Opravuje se zanedbané mostecké vlakové nádraží. Vylepšení perónů stojí přes deset milionů korun. Zároveň pokračuje velká rekonstrukce ploch na opačné straně u nádražní budovy. Lidé si stále stěžují na schody.

12.11.2014
SDÍLEJ:

Částečná rekonstrukce nástupišť na vlakovém nádraží v Mostě.Foto: DENÍK/Martin Vokurka

Modernizací prochází spodní část nádraží s nástupišti. Přestože nebudou tak pěkná a moderní jako například v Děčíně či Ústí nad Labem, po desítkách let je to v Mostě první velká investice do zchátralého venkovního zázemí pro cestující.

Nádraží v Mostě se zprovozňovalo postupně v letech 1975 až 1977. Poslední velkou změnou byla v roce 2002 částečná přestavba hlavní haly, v níž vzniklo zákaznické centrum Českých drah. Lidem, hlavně seniorům a rodinám s kočárky, vadí na nádraží řada schodišť. O použití nákladního výtahu na nástupiště lze požádat v oddělení zavazadel, ale provoz je omezen.

„Těší mě, že mostecké nádraží konečně přišlo na řadu. Potřebuje to, čtyřicet let je čtyřicet let,“ svěřila se na vylepšeném perónu třiašedesátiletá Marie z Mostu. Věří, že se jednou dočká i bezbariérového přístupu s výtahem.

Opravu nástupišť zajišťuje státní podnik Správa železniční dopravní cesty. Stavbaři vyměňují zastřešení nástupišť, protože staré už bylo v nevyhovujícím stavu. Docházelo k zatékání a v zimě i k namrzání povrchu nástupišť a schodišť, kde hrozily úrazy. Zároveň se během výluk modernizují nástupištní hrany, kde bude nová dlažba.

Cena projektu činí 10,7 milionu korun bez DPH. „V této chvíli žádné další investice neplánujeme. Budova nádraží je stále v majetku Českých drah,“ sdělil Mosteckému deníku Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty.

Cestující musejí během oprav počítat s omezením. Nyní je zavřené třetí nástupiště, kde se pohybují stavbaři. Vlaky se odklánění na ostatní peróny. Opraveno je už čtvrté nástupiště.

Lidé dlouhodobě kritizují bariéry na nádraží. Cestou na nástupiště musejí překonávat několik schodišť a to samé při vystupování z vlaku. Starším lidem, matkám s kočárky i cestujícím s těžkými zavazadly chybí moderní výtah. Jezdící schody jsou jen na výstupu a vede k nim schodiště z podchodu. „Je to hrůza! Nedovedu si vůbec představit, jak se tu pohybují vozíčkáři,“ sdělila 76letá Alice z Mostu.

Cestující to mají nyní ještě víc ztížené, protože město opravuje plochu u nádraží a chodci musejí staveniště obcházet. Hlavní vstup do nádražní budovy je uzavřen. Rekonstrukce plochy u nádraží, kde budou nové chodníky, parkoviště, zeleň a zázemí pro MHD, skončí na jaře příštího roku.

Plán pro úpravu ploch u nádraží v Mostě.

Autor: Martin Vokurka

12.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš (vlevo) a předseda ČSSD Bohuslav Sobotka.
EXKLUZIVNĚ
11 8

Babiš vrací úder, píše poslancům. Bude jim to stačit?

Ilustrační foto
6

Čtyři popravy v americkém Arkansasu. Během jediného týdne

AKTUALIZUJEME / EXKLUZIVNĚ

Vytrvalý noční déšť zvedl hladiny řek, u některých hrozí vylití

Dešťové srážky mají na svědomí zvýšené hladiny vodních toků na severu Moravy a ve Slezsku. Vodohospodáři také zvýšili odtok z některých přehrad. U některých řek hrozí vylití. 

AKTUALIZUJEME / AUTOMIX.CZ

Nové SUV od Škody opravdu nese jméno Karoq. Proč? A co nabídne?

Škoda oficiálně odhalila název svého nového SUV, které je pokračovatelem oblíbeného modelu Yeti. Nový vůz se jmenuje Karoq, a i když se o názvu spekulovalo již dosud, nikdo nebyl s tipováním původu názvu příliš blízko.

Krymského Tatara odsoudili Rusové k 12 letům vězení

Soud v ruském Rostově na Donu poslal na dvanáct let do vězení Krymského Tatara Ruslana Zeytulaeva. Skupina europoslanců včetně českých požaduje jeho vydání na Ukrajinu.

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies