VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kudy povede dálniční přivaděč? Ve hře jsou tři možnosti

Děčín – Lidé v Děčíně se dlouhé roky přou, kudy by měl vést dálniční přivaděč. Každá ze všech zatím navržených variant totiž měla řadu odpůrců. Pomoci rozhodnout, která varianta je nejpřijatelnější, by měla studie, na které nyní pracují odborníci.

21.5.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

ALEXANDR VANŽURA

Tento týden se na děčínském magistrátu uskutečnilo pracovní setkání, na kterém se jeho účastníci seznámili 
s daty o jednotlivých variantách. Ty jsou v současné době tři.

Jako varianta A je označováno rozšíření stávající silnice na Ústí nad Labem podél řeky na dva plus jeden nebo dva plus dva jízdní pruhy.

Varianta B je označována jako zelená a jedná se o přeložku silnice I/13 z Děčína na Teplice a napojení na silnici první třídy na Ústí nad Labem číslo 62. Poslední posuzovaná varianta dálničního přivaděče vede údolím Chrochvického potoka.

„Potěšilo mne, že jednání nad jednotlivými dílčími výsledky studie bylo věcné, zástupci zpracovatele se prezentovali jako nestranní, skutečně nezávislí odborníci. Věřím, že se nám pro naše rozhodování dostane kvalitního podkladu, aby se podařilo dojít k variantě, která bude pro město nejoptimálnější," říká náměstek děčínské primátorky Jiří Anděl.

Jedním z hledisek, která studie posuzuje, je jejich ekonomická náročnost. Podle předpokladů vychází nejlevněji varianta rozšíření ústecké silnice, ta by vyšla na přibližně jeden a čtvrt miliardy, druhá nejlevnější je pak možnost vést přivaděč údolím Chrochvického potoka, to by mělo stát necelé čtyři miliardy.

Jasně nejdražší je pak prostřední varianta, za téměř šest miliard. Tu by prodražila především stavba tunelu s poměrně velkým sklonem.

Důležité podklady pro studii dodala také děčínská pobočka Českého vysokého učení technického. To zpracovává údaje o hustotě provozu na vybraných silnicích. Zatím týden sčítala auta na Teplické v Bynově, která ale ovlivnila uzávěra v Libouchci.

Po silnici, která prakticky funguje jako přivaděč k dálnici, tak projelo výrazně méně kamionů než obvykle. Během týdnu měření projelo kolem speciálního radaru 1 222 aut delších než deset metrů. Přitom podle sčítání pořádaného před pěti lety Ředitelstvím silnic a dálnic tudy projede tolik kamionů během pouhého jednoho dne. Jenže těžká nákladní auta vykázal nejprve zákaz vjezdu kvůli rekonstrukci v Libouchci a nyní nebudou moci projet po mostcích v Jílovém. Na to je upozorní včas značky již v Děčíně. Osobních aut projelo necelých 60 tisíc, dodávek bylo přibližně 6700.

„Speciální radar změří rychlost, rozměry auta i to, jakým směrem jede. Díky tomu poznáme, jak se doprava v daném úseku chová," popisuje proděkan dopravní fakulty ČVUT a vedoucí jejího děčínského pracoviště Ondřej Smíšek.

Další podobné měření prováděli lidé z dopravní fakulty na Ústecké ulici, to ale prozatím ještě nemají vyhodnocené.
Kromě hustoty dopravy nebo nákladů posuzuje studie především ekologickou zátěž jednotlivých variant. A to ať již pro přírodu, kdy všechny varianty vedou chráněnou krajinnou oblastí. Jedním z problémů by mohlo být rozdělení krajiny do malých sektorů, které by neumožnilo průchod zvířatům.

Květnové jednání ale nebylo poslední, které odborníci absolvovali.

„Další se bude konat 16. června opět na magistrátu. Konkrétní výsledky studie bychom pak měli mít na začátku července," doplnila mluvčí magistrátu Markéta Lakomá.

Kudy by podle vás měl dálniční přivaděč vést? Pište do diskuze!

Autor: Alexandr Vanžura

21.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Generální tajemník NATO Jens Stoltenberg.
5

NATO se zapojí do koalice proti Islámskému státu, rozhodl summit

Kamionová doprava na dálnici
14 4

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Comeback na spadnutí? Kvitovou svádí Paříž

Stačilo zadat povel internetovému vyhledávači a spustila se lavina titulků v češtině, angličtině, francouzštině a určitě i v dalších jazycích. Články pod nimi se zabývaly tím, že jistá Češka odletěla do Paříže, přičemž se před odletem vyfotila a pochlubila se tím na instagramu.

FBI vyšetřuje kvůli „ruské kauze" i Trumpova zetě Kushnera

Federální úřad pro vyšetřování (FBI) se podle amerických médií zajímá o zetě a poradce Donalda Trumpa Jareda Kushnera. Důvod? Údajné ruské ovlivňování amerických prezidentských voleb.

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš polepil zemi plakáty, v nichž se ptá, o čem lidé sní. Kdyby měl odpovědět sám, možná by uvedl číslo 9,99. Právě takový volební zisk lidovců a STAN by přivítal. O nesnadno dosažitelné hranici pro vstup do sněmovny ale nemluví jen on. I proto Babiš nevěří, že tuto volební koalici křesťanští demokraté nakonec schválí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies