Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kudy povede dálniční přivaděč? Ve hře jsou tři možnosti

Děčín – Lidé v Děčíně se dlouhé roky přou, kudy by měl vést dálniční přivaděč. Každá ze všech zatím navržených variant totiž měla řadu odpůrců. Pomoci rozhodnout, která varianta je nejpřijatelnější, by měla studie, na které nyní pracují odborníci.

21.5.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

ALEXANDR VANŽURA

Tento týden se na děčínském magistrátu uskutečnilo pracovní setkání, na kterém se jeho účastníci seznámili 
s daty o jednotlivých variantách. Ty jsou v současné době tři.

Jako varianta A je označováno rozšíření stávající silnice na Ústí nad Labem podél řeky na dva plus jeden nebo dva plus dva jízdní pruhy.

Varianta B je označována jako zelená a jedná se o přeložku silnice I/13 z Děčína na Teplice a napojení na silnici první třídy na Ústí nad Labem číslo 62. Poslední posuzovaná varianta dálničního přivaděče vede údolím Chrochvického potoka.

„Potěšilo mne, že jednání nad jednotlivými dílčími výsledky studie bylo věcné, zástupci zpracovatele se prezentovali jako nestranní, skutečně nezávislí odborníci. Věřím, že se nám pro naše rozhodování dostane kvalitního podkladu, aby se podařilo dojít k variantě, která bude pro město nejoptimálnější," říká náměstek děčínské primátorky Jiří Anděl.

Jedním z hledisek, která studie posuzuje, je jejich ekonomická náročnost. Podle předpokladů vychází nejlevněji varianta rozšíření ústecké silnice, ta by vyšla na přibližně jeden a čtvrt miliardy, druhá nejlevnější je pak možnost vést přivaděč údolím Chrochvického potoka, to by mělo stát necelé čtyři miliardy.

Jasně nejdražší je pak prostřední varianta, za téměř šest miliard. Tu by prodražila především stavba tunelu s poměrně velkým sklonem.

Důležité podklady pro studii dodala také děčínská pobočka Českého vysokého učení technického. To zpracovává údaje o hustotě provozu na vybraných silnicích. Zatím týden sčítala auta na Teplické v Bynově, která ale ovlivnila uzávěra v Libouchci.

Po silnici, která prakticky funguje jako přivaděč k dálnici, tak projelo výrazně méně kamionů než obvykle. Během týdnu měření projelo kolem speciálního radaru 1 222 aut delších než deset metrů. Přitom podle sčítání pořádaného před pěti lety Ředitelstvím silnic a dálnic tudy projede tolik kamionů během pouhého jednoho dne. Jenže těžká nákladní auta vykázal nejprve zákaz vjezdu kvůli rekonstrukci v Libouchci a nyní nebudou moci projet po mostcích v Jílovém. Na to je upozorní včas značky již v Děčíně. Osobních aut projelo necelých 60 tisíc, dodávek bylo přibližně 6700.

„Speciální radar změří rychlost, rozměry auta i to, jakým směrem jede. Díky tomu poznáme, jak se doprava v daném úseku chová," popisuje proděkan dopravní fakulty ČVUT a vedoucí jejího děčínského pracoviště Ondřej Smíšek.

Další podobné měření prováděli lidé z dopravní fakulty na Ústecké ulici, to ale prozatím ještě nemají vyhodnocené.
Kromě hustoty dopravy nebo nákladů posuzuje studie především ekologickou zátěž jednotlivých variant. A to ať již pro přírodu, kdy všechny varianty vedou chráněnou krajinnou oblastí. Jedním z problémů by mohlo být rozdělení krajiny do malých sektorů, které by neumožnilo průchod zvířatům.

Květnové jednání ale nebylo poslední, které odborníci absolvovali.

„Další se bude konat 16. června opět na magistrátu. Konkrétní výsledky studie bychom pak měli mít na začátku července," doplnila mluvčí magistrátu Markéta Lakomá.

Kudy by podle vás měl dálniční přivaděč vést? Pište do diskuze!

Autor: Alexandr Vanžura

21.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

POLICIE - ilustrační foto.
2

Scéna jako z amerického filmu! Zběsile ujíždějící řidič zranil dva policisty

Za nezávislost Katalánska demonstrují v ulicích tisíce lidí
8

Napětí ve Španělsku stoupá. Do Katalánska míří policejní posily

Kontroverzní reforma práce má ve Francii zelenou. I přes protesty tisíců lidí

Francouzský prezident Emmanuel Macron podepsal kontroverzní reformu zákoníku práce, proti níž v zemi protestovaly tisíce lidí. Prezident tyto reformy sliboval od svého zvolení a podle něj jsou nezbytné pro hospodářství a společnost. Upozornil, že představují dobré řešení zejména pro nejmenší podniky, které vytvářejí nejvíce pracovních příležitostí.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

AKTUALIZOVÁNO

Laver Cup začal: Evropa válí. Berdych s Nadalem však padli

/FOTOGALERIE/ Tenisté týmu Evropy vedou po prvních dvou zápasech Laver Cupu nad výběrem světa 3:1. Byly to ale pořádné bitvy, bojovalo se o každý míček. Nejprve Chorvat Marin Čilič porazil dvakrát 7:6 mladého Američana Francese Tiafoeho, pak si Rakušan Dominic Thiem poradil 6:7, 7:6 a 10:7 v rozhodujícím super tie-breaku s dalším americkým hráčem Johnem Isnerem. Alexander Zverev pak zdolal Denise Shapovalova. Jediní, kdo za Evropany podlehli, byli Tomáš Berdych s Rafaelem Nadalem ve čtyřhře.

Německo: Merkelová v neděli nejspíš vyhraje, další vývoj je ale otevřený

Německá kancléřka Angela Merkelová, šéfka konzervativní unie CDU/CSU, ukončí v pátek svou volební kampaň v Mnichově, její protikandidát, lídr německých sociálních demokratů (SPD) Martin Schulz v Berlíně. K volebním urnám zamíří Němci v neděli. Nejpravděpodobnější variantou je, že potvrdí Merkelovou i pro její čtvrté funkční období.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení