VYBERTE SI REGION

Lidé v ústeckém dopravním podniku chtějí zvýšit platy

Ústí nad Labem – Znepokojení s personální situací firmy jsou odboráři ústeckého dopravního podniku.

15.7.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Dimír Šťastný

Odboráři Dopravního podniku města Ústí nad Labem se obrátili otevřeným dopisem na primátorku Věru Nechybovou.

Napjatá situace

V dopise vyjadřují své znepokojení nad napjatou situací zejména mezi řidiči MHD. Důvodem je neochota zaměstnavatele navýšit mzdy.

„Zaměstnanci odvádějí kvalitní, vysoce kvalifikovanou práci na profesionální úrovni v silně konkurenčním prostředí a krokem zaměstnavatele se cítí právem nedoceněni.

Nespokojenost dávají najevo odchodem do konkurenčních firem," uvádí se v dopise. Odboráři píší, že kvůli zajištění dopravní obslužnosti města jsou řidiči žádáni, aby zrušili či přesunuli dovolenou.

„Jezdí na doraz s obrovskými přesčasy a s minimálním odpočinkem. To se musí někde projevit," varují odboráři před vážnými následky například v podobě nehody.

Přidat desetikorunu

„Vedení podniku tvrdí, že zvýšení platů teď není možné. Navrhujeme zvýšit platy o deset korun na hodinu, to by znamenalo zvýšení o něco přes 
1 600 korun měsíčně," vysvětlil předseda odborové organizace Jan Hampejs.

Jak dodal, situace je neudržitelná. „Budeme mít moderní techniku, ale nebude s ní mít kdo jezdit, nejsou řidiči," poznamenal s tím, že odboráři budou na svém požadavku trvat a zváží i další možnosti protestu.

„S paní primátorkou jsem již krátce mluvil, jsme dohodnuti, že se sejdeme," uvedl odborový předák Jan Hampejs.

Hledání dohody

„Paní primátorka dopis obdržela a situaci považuje za natolik závažnou, že se jí bude dále věnovat," sdělila mluvčí města Romana Macová. „Věřím, že naši situaci pochopí a dospějeme k nějakému kompromisu," vyjádřil svou vůli 
k dohodě Jan Hampejs.

V dohodu věří i náměstek ředitele Milan Šlejtr.

„Kolektivní vyjednávání není nic jednoduchého. S dopisem jsme se seznámili, projednáme ho ve vedení podniku i v představenstvu. Výsledek je těžké předpokládat. Přidat deset korun na hodinu mi nepřipadá reálné. To se v posledních letech v žádném dopravním podniku nestalo. My jsme naposledy přidávali asi tři koruny a myslím, že navýšení by mohlo být na podobné úrovni," sdělil Milan Šlejtr.

Autor: Karel Rouč

Zaslouží si řidiči ústecké MHD zvýšení platu?

Ano

73 %

Ne

27 %

Hlasovalo: 275

Anketa byla ukončena

15.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
11 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
2 8

Domácích zabijaček prasat ubývá

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Teplicko Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Před rokem zemřel europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf

Europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf, který zemřel náhle před rokem, 22. ledna 2016, byl výrazným komunistickým politikem posledních 25 let. Nejprve zasedal ve Federálním shromáždění, poté byl poslancem Sněmovny a od roku 2004 vykonával mandát v Evropském parlamentu. Ransdorf byl znám svým intelektuálním rozhledem, který oceňovali i jeho političtí oponenti. Dožil se 62 let.

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies