VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidem z obcí okolo Ústí zdraží cestování autobusem

Ústecko - Lidé z Chabařovic, ale i dalších míst na Ústecku, od ledna příštího roku sáhnou hlouběji do peněženek, až pojedou do Ústí. Pokud jejich cesta skončí pouze v centru města, cena pro ně bude podobná jako nyní. Pokud ale budou chtít pokračovat jinam, nezbude jim než si koupit jízdenku na městskou hromadnou dopravu. Za dalších osmnáct korun.

15.6.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv VLP

„Pro mnoho lidé je to velký problém. Výrazně se jim cestování prodraží," tvrdí chabařovický starosta Josef Kusebauch.

Chabařovic se změna dotkne asi nejcitelněji. Ale postiženi budou i lidé třeba z obcí v části Českého středohoří. „Spočítali jsme si, že pro mne a pro manželku to bude tisíc korun navíc. A to v případě, že si koupíme časové jízdenky. Jinak ještě více," řekl Karel Sojka.

Integrovaný systém

Dosud do těchto obcí jezdí autobusy ústeckého dopravního podniku. Od ledna ho ale nahradí společnost Busline, která vyhrála výběrové řízení vypsané Ústeckým krajem.

Dnes stačí mít lidem z Chabařovic jízdenku na ústeckou MHD a dostanou se nejen do centra krajské metropole, ale mohou zde přestoupit a jet třeba do nějaké okrajové čtvrti za prací. To od ledna skončí.

Kraj na svých linkách slibuje integrovaný systém, tedy společnou jízdenku. Města se do něho zatím nepřipojí. „Integrovaný systém od ledna spustíme. Ale měst, kde je městská hromadná doprava, se zatím týkat nebudou," uvedla mluvčí kraje Magdalena Hanáčková.

Ústečtí zastupitelé sice souhlasili s předběžnou dohodou s krajem, že se do integrovaného systému město, respektive jím vlastněný dopravní podnik, zapojí. Termín je ale v dohodě stanovený do konce roku 2016. „S městy nyní jednáme a doufáme, že se připojí co nejrychleji," uvedla Magdalena Hanáčková

Možná do roka

Podle ředitele ústeckého dopravního podniku Radka Chobota zatím nemohou jednotnou jízdenku využívat. „Čekáme na jasná pravidla. Záležet také bude na ochotě politické reprezentace, která vzejde z říjnových voleb," vysvětlil.

Odhaduje, že by do integrovaného systému vstoupili zhruba během druhého pololetí příštího roku.

Ústecký kraj se musí s městy dohodnout nejen na tom, jak vše technicky zařídit propojit elektronické systémy, případně zavést společnou papírovou jízdenku. Ale i na kompenzacích.

Autor: Vít Lukáš

15.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies