Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Litoměřická firma usiluje o víc než třímiliardovou zakázku

Litoměřice – Ne každá stavební firma může dosáhnout na veřejnou zakázku pohybující se v řádu miliard korun. Většinou obstojí ti nejsilnější, za kterými často stojí zahraniční kapitál.

12.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/archiv

Proto mnohé v Praze překvapilo, že do výběrového řízení o veřejnou zakázku „Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hlavní nádraží, II. část – Praha Hostivař – Praha hlavní nádraží" se s termínem do konce dubna 2016 přihlásila litoměřická firma Chládek a Tintěra.

Ještě větší překvapení bylo, že regionální zhotovitel, který získal před dvěma měsíci ocenění za rekonstrukci železničního mostu přes Labe v Lovosicích, předložil důsledně připravenou a cenově nejvýhodnější nabídku ve výši 3,4 miliardy korun, tedy o zhruba 200 milionů nižší, než byla přepokládaná hodnota vyčíslená zadavatelem.

„Cena, za kterou jsme podali nabídku, byla připravována a kalkulována během půl roku zkušeným týmem pracovníků. Výše nabídky byla pozitivně ovlivněna i skutečností, že naše společnost není zatížena nadměrnými režiemi a náklady spojenými s řízením společností ze zahraničí. Máme už připravený dodavatelský systém stavby, přičemž železniční svršek a spodek bude realizován vlastními výrobními kapacitami, mostní objekty a pozemní komunikace zhotoví specializovaná střediska ve spolupráci se subdodavateli. Menší část akce tvoří technologie, jež zadáme specializova ným firmám," uvedl Pavel Stoulil, obchodní ředitel firmy Chládek a Tintěra.

Zakázka je o to významnější, že je spolufinancována z prostředků EU – Nástroje pro propojení Evropy a včasné čerpání těchto dotací se zdůrazňuje vládními představiteli. I tato zakázka by měla být zahájena ještě letos. Je proto alarmující, že proces výběrového řízení se v konečné fázi zadrhl. Podle našich informací hodnoticí komise ukončila činnost 14. července a podklady k vydání rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky doručila na generální ředitelství Správy železniční dopravní cesty hned druhý den. Do dnešního dne, tedy téměř po měsíci, nebylo rozhodnutí zadavatele učiněno, což odborníci z praxe považují za nestandardní.

Na náš dotaz, proč výběrové řízení trvá tak dlouho, jsme včera obdrželi stručnou odpověď: „Jedná se o objemově náročnou zakázku, náklady na realizaci stavební části projektu jsou přibližně 3,6 mld. korun. To reflektuje i délka výběrového řízení. V nejbližším termínu bude rozhodnuto," uvedla Kateřina Šubová z tiskového oddělení SŽDC.

Autor: Václav Sedlák

12.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Elon Musk

Elon Musk zveřejnil fotografie skafandru SpaceX. Klade důraz na design

Paragliding. Ilustrační snímek.
AKTUALIZOVÁNO
15

Paraglidista zemřel při pádu na pole. Záchranáři ho oživovali marně

Test Deníku o důvěřivosti důchodců: Nesete přeplatek? Jdu otevřít

/TEST/ Deník testoval důvěřivost důchodců. Redaktor a nejprve ukrytý strážník zkoušeli, jak starší lidé dokážou odolat lákavé nabídce podvodníka.

Trest pro ženu v lágru? Noc a den v márnici

Je konec května 1945, válka skončila. Na Vypichu je živo, hemží se to tam auty a vojáky. V náručí jednoho důstojníka se choulí osmiletá holčička. „Táto můj, táto můj, ty ses nám vrátil,“ volá děvče a zasypává vojákovu tvář polibky. Při vzpomínce na první setkání s otcem poté, co ho pět let neviděla, se i teď tlačí Zdeně Čapkové slzy do očí. Její otec František Bernas, důstojník československé armády, musel z protektorátu utéct před gestapem. Matku zavřeli nacisté do lágru.

Teenager v Saúdské Arábii tancoval na ulici Macarenu. Policie jej zadržela

Policie v Saúdské Arábii zadržela čtrnáctiletého chlapce, který uprostřed rušné silnice tančil Macarenu, tanec, který se proslavil v 90. letech. Podezírali jej z nevhodného chování na veřejnosti a přerušení dopravy, po několika hodinách byl však propuštěn.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení