VYBERTE SI REGION

Lodě na Labe nesmí, je třeba jej zkontrolovat

Děčínsko – Nákladní i výletní lodě stojí kvůli vysoké hladině Labe v ochranných přístavech. Plavidla se na řeku vrátí, až klesne hladina a až správce zkontroluje a proměří plavební dráhu. Řekl to Jindřich Zídek z Povodí Labe. Rejdařům vznikají ztráty v řádech milionů korun. Ztráty mají i provozovatelé lodní turistiky.

15.6.2013
SDÍLEJ:

Loď Poseidon.Foto: Archiv

Hladina řeky v posledních dnech výrazně poklesla a postupně se vrátila do svého koryta. Přesto lodě na Labe vyplout stále nesmí.

„Lodě se na vodu pouští, když na vodočtu v Ústí je zhruba 520 centimetrů, v Mělníku 450 centimetrů. Po povodni však bez ohledu na výšku musí rozhodnout o plavbě správce po kontrole toku," popsala Hana Urbanová ze Státní plavební správy v Děčíně.

Kontrolní plavidlo s přístroji zjistí, zda v dráze nejsou nějaké překážky v podobě maringotek, kontejnerů, automobilů a dalších věcí, které vzala velká voda. Vyjet by se na Labe mohlo podle Zídka při výšce hladiny 600 centimetrů na vodočtu v Ústí nad Labem.

Zákaz výletů

Zákaz plavby se vztahuje i na výletní linku mezi Děčínem 
a Hřenskem, případně dál do Saska.

„Jsme závislí na stavu řeky, nemůžeme vyplout dříve, než to bude bezpečné," říká Jana Novotná z Labské plavební, která linku do Hřenska provozuje. Podle informací na stránkách Labské plavební počítají s tím, že by během týdne mohly lodě opět vyplout.

„Musíme čekat, lodě máme uklizené v přístavech. Některé zakázky jsme museli odříci, protože nejsme schopni garantovat termín doručení," řekl jednatel společnosti Evropská vodní doprava Lukáš Hradský.

„Ztráty ze zastavení provozu budou určitě v řádech milionů korun," doplnil Hradský, jenž si posteskl, že zatímco na silnici a železnici se už pracuje, na vodě tomu tak není.

Klidnější Labe

Na rozdíl od povodní před jedenácti lety, kdy na rozbouřeném Labi uplavalo několik lodí, letos po Labi pluly kromě částí chatek, obytných karavanů či kontejnerů jen dvě dvanáctitunové nádrže na technický plyn. Na německém území je policie zachytila pomocí vrtulníku.

„Co všechno voda odnesla, se ukáže při kontrole toku, hlavní je, že žádné lodi se neutrhly," připomněla Urbanová velké povodně před jedenácti lety. V roce 2002 musely speciální jednotky některá plavidla potopit pomocí trhavin. Při odstřelu zahynul jeden člověk, který přihlížel na břehu a jehož zasáhla střepina. Jedna loď poškodila v Děčíně dva mosty.

Autor: Alexandr Vanžura, ČTK

15.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies