Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Lounech uvažují o vybudování velké odpočinkové zóny

Louny - Zvažovaná lokalita ovšem leží v záplavovém pásmu Ohře. Projekt by si vyžádal desítky milionů korun.

22.11.2013
SDÍLEJ:

Mapka a nákres zvažované odpočinkové zóny v Lounech. Foto: Městský úřad Louny

Smělou myšlenku na vybudování velké rekreační zóny představil na posledním zasedání lounských zastupitelů Pavel Csonka. Občané by podle návrhu architekta Tomáše Růžka mohli odpočívat a sportovat v lokalitě mezi Louny a Dobroměřicemi. Už nyní je ale jasné, že pokud vůbec dojde k realizaci, město bude muset předtím vyřešit řadu problémů.

Základem nové zóny by měly být ulice Dobroměřická a K Velodromu, které nedávno dostaly nový povrch, vhodný i pro in-line bruslení. První návrh však počítá i s novým amfiteátrem, cyklokrosovou drahou a řadou malých vodních ploch. Samozřejmostí jsou pak stezky pro pěší a spousta zeleně. „Projekt by mohl zahrnovat i protipovodňová opatření," upozornil P. Csonka. Tento názor se ale s velkým pochopením nesetkal. „Nemůžeme v místech, která jsou určenou aktivní záplavovou oblastí, budovat cokoliv, co by bránilo plynulému průtoku a odtoku vody. Dovedete si představit, co by třeba s těmi vodními nádržemi udělala první povodeň?" tázal se kolegů starosta Radovan Šabata a připomněl stav Lounské tůně pod inundačním mostem, která zoufale již desítky let potřebuje vyčistit od sedimentů. Na to však nejsou peníze. Jak dodal, v této podobě je návrh nerealizovatelný.

Počítá se také s rekonstrukcí cyklistického stadionu

Zásadní součástí odvážného plánu by měla být i rekonstrukce chátrajícího cyklistického stadionu tak, aby vyhovoval potřebám vrcholového sportu. I v tom je ale velký problém. Velodrom je délkou okruhu atypický – měří 450 metrů, přičemž obvyklé délky jsou 250 nebo 333 metrů. Také sklon zatáček je větší, než je běžné. Přestavba by si tak mohla vyžádat zhruba 40 milionů korun, přičemž zbudování nového, klasického cyklistického sportoviště by mělo stát kolem 60 milionů korun. Návrh v této fázi však počítal pouze s úpravou povrchu okruhu, ochozů a zázemí. V případě získání dotací od státu pak s možným zastřešením oválu a stavbou tribun.
Myšlenka od začátku počítá s využitím evropských dotací, což vytváří určitý tlak na rozhodnutí. „Pokud chceme na tuto rekreační oblast získat dotace, tak by se to muselo udělat nejpozději do poloviny roku 2015," upozornil zastupitele tvůrce návrhu Tomáš Růžek.

Celé je to na vodě, říká zastupitel

Pochybnosti zastupitelů vyjádřil například Bohumil Kurka. „V této podobě nemohu návrh podpořit. Je to celé na vodě. Doslova," řekl.
Hledáním místa pro vybudování  odpočinkové rekreační zóny se Louny zabývají řadu let. „Je to zajímavý námět k diskusi a dopracování," ocenil zastupitel Michal Kučera. Vedení města se bude možnostmi dále zabývat. Pokud bude chtít využít právě tuto lokalitu, bude muset vykoupit potřebné pozemky od soukromých vlastníků.

Předkladatelé návrhu očekávají zatraktivnění města pro obyvatele, zvýšení prestiže a tím i zájem mladých rodin s dětmi v Lounech bydlet.

Autor: Zdeněk Plachý

22.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán.
18

Ministr Pelikán podal žalobu na soudkyni Helenu Královou

Stephen King
DOTYK.CZ
9

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

Krize ve Španělsku: Katalánské referendum podpořil další autonomní region

/VIDEO/ Právo na referendum o nezávislosti Katalánska vyhlášené na 1. října je nezadatelné. O tom nepochybují a hlasitě za to demonstrují v Galicii, oblasti Španělska, která má stejný autonomní statut jako odbojné Katalánsko. 

Nejnebezpečnější přechod v metropoli? Najdete ho v Praze 2

/INFOGRAFIKA/ Pražský deník proto připravil výčet nejnebezpečnějších přechodů a křižovatek, kde nejčastěji docházelo ke střetům mezi vozidly a chodci.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení