Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Malých plavidel na severu Čech přibylo. Vzniknou 
nová přístaviště

Severní Čechy - Každoročně stoupající oblibu soukromých lodí a člunů u nás potvrzují čerstvé údaje z evidence plavebního rejstříku. Za loňský rok přibylo 600 registrovaných malých plavidel, což je o 27 více, než za rok 2011.

11.1.2013
SDÍLEJ:

Nové přístaviště v Litoměřicích.Foto: Michal Závada

V tomto ohledu tak kopírujeme trend západních zemí, kde má vnitrozemská plavba dlouhodobě rostoucí tendenci.

Rostoucí popularitu rekreační plavby dokládají stoupající čísla u nás registrovaných tzv. malých plavidel. Jedná se o lodě dlouhé do 20 metrů pro maximálně 12 osob.

„Jsme rádi, že zájem o turistické využití vodních cest u nás neustále stoupá. Potvrzuje se tak správnost úsilí vynaloženého Ministerstvem dopravy na budování infrastruktury, tedy že nově budovaná kotviště a přístaviště jsou dobrou investicí s významným potenciálem dalšího růstu," říká Ing. Jan Skalický, pověřený řízením ŘVC ČR, a dodává: „Například letos začne na dolním a středním Labi vznikat ucelená síť veřejných kotvišť. V první fázi jich bude postaveno osmnáct v turisticky zajímavých lokalitách, například v Litoměřicích nebo v Libochovanech a to je významný počin nejen pro české lodě a české plavce, ale nová infrastruktura významně láká i zahraniční vodní turisty, kteří tak podpoří rozvoj regionů okolo řeky."

Plavba lodí po řekách a městech je především na západ od nás velmi oblíbený a hojně využívaný druh turistiky. I u nás ale lidé přicházejí na kloub kouzlu říční plavby, kterou spojují s poznáváním nových míst a sportovním vyžitím. Turisticky zajímavé jsou nejen prohlídky měst, ochutnávky vína či návštěvy místních památek, ale i výlety na kole do okolí, in-line bruslení a další. Každý den může loď kotvit na jiném místě, nebo je možné se na zajímavém místě zdržet déle. Vše závisí jen na tom, zda má člověk pronajatý hausbót či loď sám pro sebe, nebo se plaví na organizované výletní lodi.

„Dobrým příkladem u nás již fungující infrastruktury je Baťův kanál. Za loňský rok na něm evidujeme 60 tisíc návštěvníků, což představuje nárůst o 25 procent oproti předchozímu roku," uvádí Skalický. V Evropě jsou pro plavby využívané jak vodní kanály, jako je u nás zmíněný Baťův, tak velké toky. Mezi nejoblíbenější z velkých řek patří plavba po Dunaji a plavba po Rýnu. Plavba po řekách a kanálech je ale samozřejmě populární i na dalších místech, především v Německu, Nizozemí, Francii, Belgii a Švýcarsku. Z tohoto pohledu má Labe i Vltava obrovský potenciál do budoucna.

Plavba po Labi a Vltavě je ovšem zatím možná právě jen pro malé lodě. Velké bohužel nemají garanci dostatečné hloubky řeky. Využití labsko-vltavské vodní cesty brání především chybějící jez v Děčíně, kvůli němuž nemohou z a do republiky pořádně plout nejen větší osobní výletní lodě, ale ani ty nákladní.

Václav Straka, tiskový mluvčí Ředitelství vodních cest ČR

Autor: Redakce

11.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jeruzalém
10

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

Martin Kratochvíl.
1

Týdenní zkrat: Světlana zná české muže

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Daliborova matka Věra: film je jeden velký nesmysl

/ROZHOVOR/ Dokument Svět podle Daliborka líčí Věru Krupičkovou jako starostlivou mámu, která svému synovi, jenž u ní v osmatřiceti letech stále bydlí, dělá snídaně, uklízí po něm nebo mu například i chodí do koupelny. Dle slov jejích slov je však vše úplně jinak.

Chlapce v Třinci zasáhl blesk

Patnáctiletý chlapec byl v sobotu večer zasažen bleskem během bouřky na ulici v Třinci. Záchranářům se ho ale podařilo oživit.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení