VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Město Ústí začalo couvat z kontroverzních tunelů

Ústí nad Labem - Ústecký magistrát chce vyškrtnout kontroverzní silniční tunely okolo města z územního plánu. Vyplývá to z návrhu jeho změny. Plány na stavbu silničního obchvatu vzbudily odpor řady občanských sdružení i majitelů dotčených pozemků.

16.4.2012
SDÍLEJ:

Jak to s těmi tunely nakonec bude?Foto: Magistrát města Ústí

Problémy se silničními tunely začaly vloni v létě, kdy se návrh územního plánu za asi 30 milionů korun rodil. Ve skalách a kopcích okolo ústeckého centra počítali plánovači se třemi tunely o celkové délce minimálně šest kilometrů, k tomu měly vzniknout i nové mosty přes Labe a západní nádraží. Plán ovlivňuje využitelnost i cenu dotčených pozemků. Majitelé dotčených domů začali vzápětí dávat dohromady protestní akce.

Město nakonec územní plán vloni v prosinci schválilo, i když zároveň slíbilo, že tunely časem vyškrtne. Návrh bude veřejnosti k dispozici pro připomínkování měsíc, počínaje 25. dubnem. „Cílem změny je zrušení 'dopravního radiálně okružního skeletu', který byl vymezen jako koridory územních rezerv R111, R112, R113,“ uvádí návrh.

Odpůrci tunelů to vítají. „Je to první krok,“ řekl místopředseda ústecké Strany zelených David Daduč. „Na druhou stranu je tam i jedna negativní věc, rozhodli se jen pro vyškrtnutí tunelů a nebudou nijak jinak řešit dopravní koncepci,“ dodal.

Projekt tunelů v minulosti kritizoval i Martin Hausenblas, který nyní stojí za regionálním hnutím PRO kraj, víc mu ale vadí jiné věci. „Územní plán skoro stonásobně zhodnocuje stavební pozemky, hlavně mezi Skoroticemi, Habrovicemi a Strážky. A můžu se domnívat, že to okolo tunelů byl jen zastírací manévr, aby si toho nikdo moc nevšímal,“ řekl Hausenblas. „Jediné řešení je územní plán úplně revokovat a schválit znovu,“ dodal.

Město ale tvrdí, že územní plán vzít zpátky nemůže. „Takové jsou zákony, ti dotčení by to okamžitě napadli u soudu a uspěli by. Navíc je celý územní plán složitý proces a nová dopravní koncepce bude stát až pět milionů,“ řekl předseda ústecké ČSSD Arno Fišera.

Autor: ČTK

16.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pomněnkový den. Ilustrační foto.
5

Policie pátrá po dvou stovkách ztracených dětí

Generální tajemník NATO Jens  Stoltenberg a Donald Trump
7

Trump přijel do Bruselu. Na programu má „těžké" rozhovory

Plochodrážní „obojživelník“ Franc: Dlouhá dráha docela bolí

/ROZHOVOR/ Závody na ploché dráze mají i jiné podoby, než jsou souboje na zhruba čtyřsetmetrových oválech na pražské Markétě nebo v Pardubicích. Hlavně v západní Evropě, ale i u nás v Mariánských Lázních, existují delší dráhy. Nejznámějším českým účastníkem MS na dlouhé dráze, které startuje dnes v německém Herxheimu, je jezdec z Markéty Josef Franc.

Otec doufá, že ústavní soudci zachrání jeho syna před sektou

Sedmiletý chlapec zatím nic netuší, ale o jeho dalším osudu dnes rozhodne Ústavní soud.

Zatajit dech a vydržet. Nová metoda lépe cílí na nádory

/FOTOGALERIE/- Nikdo neumí léčit rakovinu šetrněji než my, hlásí odborníci z pražského Protonového centra. Našli unikátní metodu, díky které dokážou sežehnout jen skutečně nemocnou tkáň. Jenomže další lékaři se k protonům staví rezervovaně. Podle šéfa odborné společnosti, která radioterapii zastřešuje, není tato léčba stále dostatečně ověřená. Její cena je navíc příliš vysoká.

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies