VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mezi Chánovem a Mostem vzniká chodník s lampami a cyklostezkou

Most – Stavbaři budují první chodník mezi sídlištěm Chánov a Mostem. Asfaltová cesta s veřejným osvětlením bude dlouhá 1,2 kilometru, široká přes dva metry a bude i cyklostezkou.

18.1.2015
SDÍLEJ:

Výstavba chodníku mezi Mostem a Chánovem.Foto: DENÍK/Edvard D. Beneš

Nová komunikace vede svažitým terénem od chánovské čističky odpadních vod k bývalému autobusovému nádraží. Dělníci si museli nejprve proklestit cestu lesíkem s hromadami odpadků. Nyní už je vidět linie nové komunikace. Dělníci s těžkou technikou na ní pracovali i v sobotu.

Nový chodník vznikne také mezi Mostem a Vtelnem. Radnice si nechává dělat projektovou dokumentaci pro územní řízení. Chodník povede Vtelenskou ulicí, u které vzniká vilová osada. Kvůli námitkám energetiků k umístění stožárů veřejného osvětlení nebudou lampy podél celého chodníku, ale jen na zastávkách MHD. Přeložky kabelů by stály 25 milionů korun, uvedla radnice. 

Investorem je město Most. Za chodník, který má být dokončen na jaře, zaplatí 7,5 milionu korun (bez DPH). Většinu nákladů má uhradit Evropská unie.

Investice je součástí městského rozvojového programu IPRM DEMOS, který umožnil opravu domů a ulic v deprivovaných okrajových zónách Chánov a Stovka.

Chodník měl podle původních propočtů stát skoro 14 milionů korun. Cena klesla soutěží firem. Z pěti uchazečů vyhrál s nejnižší nabídkou Herkul.

Mezi Mostem a Chánovem není žádný chodník. Obyvatelé, kteří nevyužívají autobusovou linku MHD nebo taxislužbu, chodí po silnici.

Mostecký deník v roce 2013 upozornil na to, že lidé chodí pěšky po silnici i mezi městskou částí Vtelno a Mostem (více zde).


Mezi Chánovem a Mostem není chodník. Lidé chodí po rušné silnici. Policisté je pokutují. Chystaná cesta je součástí sociálního a rozvojového programu na zlepšení kvality života a občanského soužití. Dotace z něj nelze použít jinak.



PROČ CHÁNOVSKÝ CHODNÍK? Účelem tohoto pěšího propojení je umožnit obyvatelům sídliště Chanov a přilehlého okolí bezpečný pohyb pěších osob do města. Hlavním cílem IPRM DEMOS je zlepšení kvality života a soužití občanů v rámci vybrané deprivované zóny města Mostu, která představuje složitý komplex sociálních, společenských a technických problémů. Zdroj: radnice/Integrovaný plán rozvoje města Mostu (IPRM) - Deprivované mostecké zóny a občanské soužití (DEMOS)

Autor: Martin Vokurka

18.1.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Barbora Strýcová
10 6

Sprosté nadávky, výhrůžky. Strýcová odkryla druhou tvář tenisu

Barbora Strýcová
10 6

Sprosté nadávky, výhrůžky. Strýcová odkryla druhou tvář tenisu

AUTOMIX.CZ

Hammond už zase řídí. Jeho nový stroj jezdí na elektřinu a má extra vychytávku

Od nehody Richarda Hammonda uplynuly dva týdny a slavný moderátor už je dávno doma. A dokonce zase řídí.

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

Majitelé čtyřkolek a terénních motorek přídělávají každoročně vrásky myslivcům i správcům lesů. Jejich hlučné stroje totiž plaší zveř a ničí lesní porosty a půdu. V boji proti jejich „řádění" jsou však lesníci i myslivci často bezmocní.

AKTUALIZOVÁNO

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Sobotní dopravní nehody si vyžádaly devět lidských životů, což je letos dosud nejvíce v jednom dni. Umírali při nich lidé v autech, motocyklisté, chodci i cyklisté. Dosud byl nejtragičtějším dnem na českých silnicích pátek 16. června, kdy zemřelo šest lidí. Vyplývá to z předběžných policejních statistik.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies