VYBERTE SI REGION

Mezi Chánovem a Mostem vzniká chodník s lampami a cyklostezkou

Most – Stavbaři budují první chodník mezi sídlištěm Chánov a Mostem. Asfaltová cesta s veřejným osvětlením bude dlouhá 1,2 kilometru, široká přes dva metry a bude i cyklostezkou.

18.1.2015
SDÍLEJ:

Výstavba chodníku mezi Mostem a Chánovem.Foto: DENÍK/Edvard D. Beneš

Nová komunikace vede svažitým terénem od chánovské čističky odpadních vod k bývalému autobusovému nádraží. Dělníci si museli nejprve proklestit cestu lesíkem s hromadami odpadků. Nyní už je vidět linie nové komunikace. Dělníci s těžkou technikou na ní pracovali i v sobotu.

Nový chodník vznikne také mezi Mostem a Vtelnem. Radnice si nechává dělat projektovou dokumentaci pro územní řízení. Chodník povede Vtelenskou ulicí, u které vzniká vilová osada. Kvůli námitkám energetiků k umístění stožárů veřejného osvětlení nebudou lampy podél celého chodníku, ale jen na zastávkách MHD. Přeložky kabelů by stály 25 milionů korun, uvedla radnice. 

Investorem je město Most. Za chodník, který má být dokončen na jaře, zaplatí 7,5 milionu korun (bez DPH). Většinu nákladů má uhradit Evropská unie.

Investice je součástí městského rozvojového programu IPRM DEMOS, který umožnil opravu domů a ulic v deprivovaných okrajových zónách Chánov a Stovka.

Chodník měl podle původních propočtů stát skoro 14 milionů korun. Cena klesla soutěží firem. Z pěti uchazečů vyhrál s nejnižší nabídkou Herkul.

Mezi Mostem a Chánovem není žádný chodník. Obyvatelé, kteří nevyužívají autobusovou linku MHD nebo taxislužbu, chodí po silnici.

Mostecký deník v roce 2013 upozornil na to, že lidé chodí pěšky po silnici i mezi městskou částí Vtelno a Mostem (více zde).


Mezi Chánovem a Mostem není chodník. Lidé chodí po rušné silnici. Policisté je pokutují. Chystaná cesta je součástí sociálního a rozvojového programu na zlepšení kvality života a občanského soužití. Dotace z něj nelze použít jinak.



PROČ CHÁNOVSKÝ CHODNÍK? Účelem tohoto pěšího propojení je umožnit obyvatelům sídliště Chanov a přilehlého okolí bezpečný pohyb pěších osob do města. Hlavním cílem IPRM DEMOS je zlepšení kvality života a soužití občanů v rámci vybrané deprivované zóny města Mostu, která představuje složitý komplex sociálních, společenských a technických problémů. Zdroj: radnice/Integrovaný plán rozvoje města Mostu (IPRM) - Deprivované mostecké zóny a občanské soužití (DEMOS)

Autor: Martin Vokurka

18.1.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies