Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Most chce vylepšovat tramvaje, ale nesmí být záplavy

Most – Až bude letos první velká bouřka, ve spodní části Mostu opět pomůžou lidem gumáky. Po třídě Budovatelů se od Rozkvětu ke Stovce opět povalí potoky vody. Místní tu situaci dobře znají. Zaplavovanou ulici s tramvajovou dráhou si fotí do rodinných alb jako kuriozitu. Za tři roky to už u Stovky tak divoké asi nebude. Vodu v údolíčku má zkrotit postupná modernizace rychlodráhy.

31.3.2012
SDÍLEJ:

Tramvaje mosteckého dopravního podniku.Foto: DENÍK/Oldřich Hájek

Zastupitelstvo bude v tomto týdnu opět řešit vylepšení tramvajové dopravy v Mostě mezi nádražím a konečnou u Intersparu. Ve čtvrtek schválí podání žádosti o dotaci na rekonstrukci tramvajové křížení u Stovky, na modernizaci výhybek, na rekonstrukci zastávek a na nový informační systém. Hlasování o těchto dílčích investicích je součástí již schváleného velkého dopravního projektu, který bude stát celkem 272 milionů korun, z toho až 223 milionů korun proplatí městu Evropská unie.

Primátor Vlastimil Vozka řekl Mosteckému deníku, že při přestavbě trati u Stovky bude důležité odvodnění tohoto dopravního uzlu, kde je problém se starou kanalizací, která nestačí vodu odvádět pryč. Bude se muset kopat dost hluboko. „Bude to hodně pracné. Počítáme ale s tím, že dojde k lepšímu odvodnění v této oblasti,“ sdělil.

Ředitel dopravního podniku Marcel Dlask potvrdil, že v podstatě nejde o odvodnění celé třídy Budovatelů, ale o odvodnění takzvaného Trianglu, kolejového křížení u bloku 100. „Tím samozřejmě dojde i ke zlepšení odtoku velkého množství vody přitékající při deštích ze třídy Budovatelů,“ dodal.

Funkční odvodnění bude po rekonstrukci kolejového křížení chránit elektricky ovládané výhybky. „V případě vydatnějších dešťů by mohlo dojít k jejich zaplavení a tím i k zastavení tramvajové dopravy,“ sdělil ředitel Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova.

Podle schváleného plánu se s náročnou přestavbou letos ještě nezačne. Jako první by se měla v posledním čtvrtletí roku 2012 koupit první ze dvou nízkopodlažních tramvají. „Jakmile budou vyřízeny všechny formality, tramvaj bude nasazena do provozu,“ uvedl Dlask. Další práce budou pokračovat podle schváleného harmonogramu, který je součástí Integrovaného plánu rozvoje města Mostu – Doprava.

Dosud pendlují mezi Intersparem a nádražím na lince číslo 2 pouze staré tramvaje T 3 vyrobené ve smíchovské Tatře v éře socialismu. Nízkopodlažní tramvaj je dokáže nahradit i před rekonstrukcí dráhy. Během modernizace Most upraví 6 kilometrů kolejí a 19 zastávek. U nádraží bude přestupní dopravní uzel s lepším zázemím i pro autobusovou MHD a parkování.

Autor: Martin Vokurka

31.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Karolína Plíšková na Roland Garros.
20

Soupeřky rozhodly: Plíšková bude jedničkou i při US Open

Martin Kratochvíl.
6

Týdenní zkrat: Pojistka na blbost

Bez elektřiny desítky hodin, stojí i některé vlaky. To je účet páteční bouřky

Řádění živlů z pátku na sobotu zaměstnalo v jižních Čechách spoustu lidí a mnohým zkomplikovalo život. Ještě v neděli večer zůstávaly bez elektřiny domácnosti nejen v okolí lipenské přehrady. 

Zakladatel Microsoftu objevil v Pacifiku americký křižník potopený před 72 lety

Těžký křižník USS Indianapolis pohřbily vlny Tichého oceánu v samém závěru druhé světové války. Osud bezmála 1200 mužů na palubě zpečetilo torpédo vystřelené z japonské ponorky na konci června 1945. Jeho příběh dnes díky týmu Paula Allena, spoluzakladatele Microsoftu, znovu ožívá.

Malého Péťu režisér objevil při americkém fotbalu v Českém Krumlově

/ROZHOVOR/ Režisér filmu Václav Marhoul, který před několika dny natáčel v Českém Krumlově další záběry do filmu Nabarvené ptáče, říká, že už je v Českém Krumlově pomalu jako doma.

Dítě vběhlo pod auto, poté následovala rvačka dospělých

K těžké dopravní nehodě došlo v sobotu kolem 18. hodiny v části obce Filipov na Čáslavsku. Čtyřleté dítě tam vběhlo pod kola projíždějícího osobního auta. Vrtulník letecké záchranné služby ho s vážným zraněním přepravil do pražské nemocnice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení