VYBERTE SI REGION

Most chce vylepšovat tramvaje, ale nesmí být záplavy

Most – Až bude letos první velká bouřka, ve spodní části Mostu opět pomůžou lidem gumáky. Po třídě Budovatelů se od Rozkvětu ke Stovce opět povalí potoky vody. Místní tu situaci dobře znají. Zaplavovanou ulici s tramvajovou dráhou si fotí do rodinných alb jako kuriozitu. Za tři roky to už u Stovky tak divoké asi nebude. Vodu v údolíčku má zkrotit postupná modernizace rychlodráhy.

31.3.2012
SDÍLEJ:

Tramvaje mosteckého dopravního podniku.Foto: DENÍK/Oldřich Hájek

Zastupitelstvo bude v tomto týdnu opět řešit vylepšení tramvajové dopravy v Mostě mezi nádražím a konečnou u Intersparu. Ve čtvrtek schválí podání žádosti o dotaci na rekonstrukci tramvajové křížení u Stovky, na modernizaci výhybek, na rekonstrukci zastávek a na nový informační systém. Hlasování o těchto dílčích investicích je součástí již schváleného velkého dopravního projektu, který bude stát celkem 272 milionů korun, z toho až 223 milionů korun proplatí městu Evropská unie.

Primátor Vlastimil Vozka řekl Mosteckému deníku, že při přestavbě trati u Stovky bude důležité odvodnění tohoto dopravního uzlu, kde je problém se starou kanalizací, která nestačí vodu odvádět pryč. Bude se muset kopat dost hluboko. „Bude to hodně pracné. Počítáme ale s tím, že dojde k lepšímu odvodnění v této oblasti,“ sdělil.

Ředitel dopravního podniku Marcel Dlask potvrdil, že v podstatě nejde o odvodnění celé třídy Budovatelů, ale o odvodnění takzvaného Trianglu, kolejového křížení u bloku 100. „Tím samozřejmě dojde i ke zlepšení odtoku velkého množství vody přitékající při deštích ze třídy Budovatelů,“ dodal.

Funkční odvodnění bude po rekonstrukci kolejového křížení chránit elektricky ovládané výhybky. „V případě vydatnějších dešťů by mohlo dojít k jejich zaplavení a tím i k zastavení tramvajové dopravy,“ sdělil ředitel Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova.

Podle schváleného plánu se s náročnou přestavbou letos ještě nezačne. Jako první by se měla v posledním čtvrtletí roku 2012 koupit první ze dvou nízkopodlažních tramvají. „Jakmile budou vyřízeny všechny formality, tramvaj bude nasazena do provozu,“ uvedl Dlask. Další práce budou pokračovat podle schváleného harmonogramu, který je součástí Integrovaného plánu rozvoje města Mostu – Doprava.

Dosud pendlují mezi Intersparem a nádražím na lince číslo 2 pouze staré tramvaje T 3 vyrobené ve smíchovské Tatře v éře socialismu. Nízkopodlažní tramvaj je dokáže nahradit i před rekonstrukcí dráhy. Během modernizace Most upraví 6 kilometrů kolejí a 19 zastávek. U nádraží bude přestupní dopravní uzel s lepším zázemím i pro autobusovou MHD a parkování.

Autor: Martin Vokurka

31.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies