Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Most koupí dvě moderní tramvaje

Most - Začíná první rok velkých změn v mostecké MHD. Radnice vybere výrobce vozidel pro městskou rychlodráhu. Jde o desítky milionů.

21.1.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

Kdyby žil Ivan Šmejc v německých Drážďanech, při nástupu do tramvaje by téměř nezvedl nohu. V Mostě musí zdolat tři vysoké schody a dávat pozor, aby nezakopl. Včera se svezl starou mosteckou „dvojku“, protože měl těžkou tašku. „Špatně se nastupuje,“ řekl Deníku. Uvítal by změnu, protože tramvaje linky číslo 2 pendlující mezi Intersparem a nádražím využívá často, ale žádná nízkopodlažní tramvaj po celé trase nejezdí.

Mostečtí radní včera Deníku potvrdili, že se to začne měnit k lepšímu. Zastaralá tramvajová doprava v Mostě by mohla být po největší přestavbě v historii srovnatelná se saskou metropolí.

Zastupitelstvo příští týden schválí formální žádost o dotaci na nákup dvou bezbariérových tramvají. Nebudou vozit lidi do Litvínova jako starší nízkopodlažní Astry, ale jen po Mostě. „Letos ale asi jezdit ještě nezačnou,“ upozornila Hana Jeníčková, náměstkyně primátora pro rozvoj, investice a městské služby.

Velká modernizace

Nákup je součástí již schválené velké, více než čtvrtmiliardové modernizace celé mostecké trati včetně zastávek, kterou z většiny zaplatí EU. Podmínkou nákupu je výběrové řízení na dodavatele. Radnice předpokládá, že do podzimu se podaří objednat u výrobce jednu tramvaj, druhou v roce 2013, kdy se počítá s jejich nasazením na trať. Čekání nelze podle vedení města urychlit. „Není to jako nákup věcí v samoobsluze,“ nabádá cestující k trpělivosti primátor Vlastimil Vozka. „Tramvajová doprava změnu určitě potřebuje,“ shodli se Mostečanky Mirka Klímová a Pavla Trpková přenášející kočárek, který do tramvají bez pomoci nevjede. „My si vždy nějak poradíme, ale horší to mají vozíčkáři,“ uvedli cestující.

„Nízkopodlažní tramvaje pomůžou hodně lidem,“ potvrdila Pavlína Prokešová, mostecká řidička legendární československé tramvaje T-3. Tyhle typy začala smíchovská Tatra vyrábět před půl stoletím za vlády komunistického prezidenta Antonína Novotného. Řidička se na výměnu nevyhovujících vozidel těší. Každý den vidí, jak mají babičky a dědečkové problémy se schody. Vozíčkář se k nádraží nebo velkým obchodům tramvají vůbec nedostane.

Autor: Martin Vokurka

21.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
10

Dvě třetiny školáků budou mít v dospělosti problémy s kostmi

Houby. Ilustrační foto.
1 15

Na houby autem? Pozor, kam jedete. Policie rozdává pokuty a honí čtyřkolky

Ferrari představilo nový model Portofino. Náhrada za Californii T má 600 koní

Trochu nečekaně dnes Ferrari ukázalo nový nejlevnější model v nabídce, který náhradní vysluhující Californii T. Portofino přichází se zcela novým šasi, nižší hmotností a pochopitelně řádnou dávkou koní navíc z přeplňovaného motoru.

SLEDUJEME ON-LINE

Reorganizace, nebo konkurz? Věřitelé rozhodnou o budoucnosti OKD

Bude se těžit dál, nebo je konec? Odpověď na tuto otázku by měli dnes svým hlasováním dát ve známost věřitelé společnosti OKD, kteří se hned ráno sešli u Krajského soudu v Ostravě.

Zrušme Trumpův účet na Twitteru, burcuje někdejší agentka CIA

Valerie Plameová Wilsonová je bývalá agentka CIA a nyní organizátorka akce, která má ambici vyhnat Donalda Trumpa ze sociální sítě Twitter. Jde "jen" o to vybrat v crowfundingové, tedy skupinové a dobrovolně financované akci, miliardu dolarů (22 miliard korun).  

AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Jižní Čínu bičuje nejhorší tajfun za 53 let, nejméně dvanáct obětí

Na jihovýchod Číny, do oblasti hustě obydlených metropolí Hongkong, Šen-čen a Macao, vtrhl tajfun Hato. Ten zesílil v noci na dnešek, dosáhl rychlosti až 210 kilometrů za hodinu a vyžádal si nejméně devanáct obětí a dvě stovky zraněných. Zatím bylo evakuováno asi třicet tisíc lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení