VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Most koupí dvě moderní tramvaje

Most - Začíná první rok velkých změn v mostecké MHD. Radnice vybere výrobce vozidel pro městskou rychlodráhu. Jde o desítky milionů.

21.1.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

Kdyby žil Ivan Šmejc v německých Drážďanech, při nástupu do tramvaje by téměř nezvedl nohu. V Mostě musí zdolat tři vysoké schody a dávat pozor, aby nezakopl. Včera se svezl starou mosteckou „dvojku“, protože měl těžkou tašku. „Špatně se nastupuje,“ řekl Deníku. Uvítal by změnu, protože tramvaje linky číslo 2 pendlující mezi Intersparem a nádražím využívá často, ale žádná nízkopodlažní tramvaj po celé trase nejezdí.

Mostečtí radní včera Deníku potvrdili, že se to začne měnit k lepšímu. Zastaralá tramvajová doprava v Mostě by mohla být po největší přestavbě v historii srovnatelná se saskou metropolí.

Zastupitelstvo příští týden schválí formální žádost o dotaci na nákup dvou bezbariérových tramvají. Nebudou vozit lidi do Litvínova jako starší nízkopodlažní Astry, ale jen po Mostě. „Letos ale asi jezdit ještě nezačnou,“ upozornila Hana Jeníčková, náměstkyně primátora pro rozvoj, investice a městské služby.

Velká modernizace

Nákup je součástí již schválené velké, více než čtvrtmiliardové modernizace celé mostecké trati včetně zastávek, kterou z většiny zaplatí EU. Podmínkou nákupu je výběrové řízení na dodavatele. Radnice předpokládá, že do podzimu se podaří objednat u výrobce jednu tramvaj, druhou v roce 2013, kdy se počítá s jejich nasazením na trať. Čekání nelze podle vedení města urychlit. „Není to jako nákup věcí v samoobsluze,“ nabádá cestující k trpělivosti primátor Vlastimil Vozka. „Tramvajová doprava změnu určitě potřebuje,“ shodli se Mostečanky Mirka Klímová a Pavla Trpková přenášející kočárek, který do tramvají bez pomoci nevjede. „My si vždy nějak poradíme, ale horší to mají vozíčkáři,“ uvedli cestující.

„Nízkopodlažní tramvaje pomůžou hodně lidem,“ potvrdila Pavlína Prokešová, mostecká řidička legendární československé tramvaje T-3. Tyhle typy začala smíchovská Tatra vyrábět před půl stoletím za vlády komunistického prezidenta Antonína Novotného. Řidička se na výměnu nevyhovujících vozidel těší. Každý den vidí, jak mají babičky a dědečkové problémy se schody. Vozíčkář se k nádraží nebo velkým obchodům tramvají vůbec nedostane.

Autor: Martin Vokurka

21.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hrůza,  kterou po sobě zanechal zatím neznámý pytlák v Trojanovicích.
7

Otřesný případ! Pytlák vyhodil vnitřnosti srny, ta ale byla březí

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

AKTUALIZUJEME

Pohřeb kardinála Vlka: lidé se scházejí na Hradě, musí projít kontrolou

První desítky lidí čekají před chrámem svatého Víta na Pražském hradě kvůli pohřbu kardinála Miloslava Vlka. Katedrála, ve které se bude rozloučení konat, se otevře v 9:45, lidé do ní budou moci vstupovat do 10:45. Samotná zádušní mše má být zahájena v 11:00 po průvodu církevních hodnostářů z Arcibiskupského paláce do chrámu. Mši bude sloužit pražský arcibiskup Dominik Duka. Vlk zemřel po těžké nemoci minulou sobotu ve věku 84 let.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies