VYBERTE SI REGION

Most koupí dvě moderní tramvaje

Most - Začíná první rok velkých změn v mostecké MHD. Radnice vybere výrobce vozidel pro městskou rychlodráhu. Jde o desítky milionů.

21.1.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

Kdyby žil Ivan Šmejc v německých Drážďanech, při nástupu do tramvaje by téměř nezvedl nohu. V Mostě musí zdolat tři vysoké schody a dávat pozor, aby nezakopl. Včera se svezl starou mosteckou „dvojku“, protože měl těžkou tašku. „Špatně se nastupuje,“ řekl Deníku. Uvítal by změnu, protože tramvaje linky číslo 2 pendlující mezi Intersparem a nádražím využívá často, ale žádná nízkopodlažní tramvaj po celé trase nejezdí.

Mostečtí radní včera Deníku potvrdili, že se to začne měnit k lepšímu. Zastaralá tramvajová doprava v Mostě by mohla být po největší přestavbě v historii srovnatelná se saskou metropolí.

Zastupitelstvo příští týden schválí formální žádost o dotaci na nákup dvou bezbariérových tramvají. Nebudou vozit lidi do Litvínova jako starší nízkopodlažní Astry, ale jen po Mostě. „Letos ale asi jezdit ještě nezačnou,“ upozornila Hana Jeníčková, náměstkyně primátora pro rozvoj, investice a městské služby.

Velká modernizace

Nákup je součástí již schválené velké, více než čtvrtmiliardové modernizace celé mostecké trati včetně zastávek, kterou z většiny zaplatí EU. Podmínkou nákupu je výběrové řízení na dodavatele. Radnice předpokládá, že do podzimu se podaří objednat u výrobce jednu tramvaj, druhou v roce 2013, kdy se počítá s jejich nasazením na trať. Čekání nelze podle vedení města urychlit. „Není to jako nákup věcí v samoobsluze,“ nabádá cestující k trpělivosti primátor Vlastimil Vozka. „Tramvajová doprava změnu určitě potřebuje,“ shodli se Mostečanky Mirka Klímová a Pavla Trpková přenášející kočárek, který do tramvají bez pomoci nevjede. „My si vždy nějak poradíme, ale horší to mají vozíčkáři,“ uvedli cestující.

„Nízkopodlažní tramvaje pomůžou hodně lidem,“ potvrdila Pavlína Prokešová, mostecká řidička legendární československé tramvaje T-3. Tyhle typy začala smíchovská Tatra vyrábět před půl stoletím za vlády komunistického prezidenta Antonína Novotného. Řidička se na výměnu nevyhovujících vozidel těší. Každý den vidí, jak mají babičky a dědečkové problémy se schody. Vozíčkář se k nádraží nebo velkým obchodům tramvají vůbec nedostane.

Autor: Martin Vokurka

21.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
13 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
2 8

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Identifikace obětí nehody maďarského autobusu potrvá několik dní

Identifikace 16 obětí nehody autobusu s maďarskými středoškoláky na severu Itálie může trvat několik dní. Autobus se studenty, kteří se vraceli z lyžařského zájezdu ve Francii, havaroval v pátek večer u Verony. Nehodu nepřežilo 16 osob, mnoho ostatních bylo zraněno a čtyři z nich jsou stále v nemocnici.

V zasypaném hotelu v Itálii jsou vzduchové kapsy, v nichž mohou být živí

V hotelu zavaleném lavinou ve střední Itálii jsou vzduchové kapsy. Záchranáři dnes sdělili, že pod troskami mohou být stále živí lidé. Lavina se na hotel zřítila ve středu, záchranářské týmy dosud vyprostily 11 živých lidí a pět mrtvých. Stále se pohřešuje 23 osob. Podle italských médií se z hotelu 24 hodin neozvaly žádné hlasy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies