VYBERTE SI REGION

Na Sněžník autobusem? Od ledna jen o víkendech, kraj chce ušetřit

Jílové – Podle krajského úřadu nebyly autobusy v pracovní dny téměř vytížené, mnohdy jezdily bez jediného cestujícího.

25.9.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Dimír Šťastný

Dostat se ze Sněžníku autobusem do školy, na nákupy nebo k doktorovi? Od Nového roku nemožné. Krajský úřad totiž přestal objednávat autobusy ve všední dny.

Deset minut před sedmou ráno dnes jezdí první autobus ze Sněžníku do Děčína, kam přijíždí chvíli před půl osmou. To ale bude již brzy minulost. V pracovní dny totiž nebude jezdit s výjimkou prázdnin žádný autobus. Podle kraje je to kvůli velmi malé vytíženosti jednotlivých spojů.

„Podle údajů z odbavovacích zařízení je průměrné vytížení spoje ráno ze Sněžníku 
i odpoledne na Sněžník v pracovní dny 0,5 – 1 cestující. Některé dny tedy jede autobus celou trasu zbytečně," říká mluvčí krajského úřadu Magdaléna Hanáčková.

Podle Hanáčkové je omezení linkových autobusů na Sněžník v souladu s krajským dopravním plánem.
„I z důvodu účelného vynakládání veřejných prostředků si nemůžeme dále takovou obsluhu dovolit," dodává.

Zrušení spojů v pracovní dny se ale nelíbí lidem žijícím na Sněžníku. Kromě přibližně sedmi desítek stálých obyvatel zde bydlí také několik desítek chalupářů, mnohdy důchodců.

„Máme tu paní, ročník 1921. Co teď bude dělat? Jak se dostane do Děčína? Jsou tu i děti jezdící do školy," říká předseda občanského sdružení Přátelé Děčínského Sněžníku Martin Liesel.

Občanské sdružení proto sepsalo stížnost  a uspořádalo petici. Pod tu se podepsalo již více než 130 lidí ze Sněžníku.

Vyřazení linkové dopravy 
v pracovní dny může během zimních měsíců přinést problémy i obyvatelům, kteří využívají k dopravě auto. Doposud protahovali silničáři silnici na Sněžník poměrně rychle, protože po ní jezdí autobusy.

„To ale s lednem skončí
 a stejně tak skončí i povinnost tuto silnici  v krátkém časovém horizontu prohrnout," tvrdí Martin Liesel.

Ten se jménem sdružení obrátil i na radnici v Jílovém, pod které Sněžník patří. Ta chce jednat s krajem o změně jízdních řádů tak, aby autobusy jezdily i v pracovní dny.

„Paradoxně kraj zachovává linkovou dopravu o víkendech, která slouží především turistům. Ta je přitom z pohledu zákona dopravou pouze doplňkovou. Tou základní je ta 
v pracovní dny. Tedy do škol, zaměstnání nebo k lékařům," říká jílovský starosta Miroslav Kalvas s tím, že nastalou situaci bude muset město řešit.

Jednou z možností by bylo 
i vedení spojení ze Sněžníku přímo přes Jílové, kudy sněžnické autobusy před mnoha lety nějaký čas jezdily. To je ale mnohem méně pohodlné pro cestující, kteří by museli v Jílovém přestupovat.

Krajský úřad kromě linky na Sněžník řeší také problémy s linkovou dopravou přímo v Děčíně.
Tři měsíce před spuštěním nového dopravního systému totiž nemá kraj a nový dopravce BusLine zajištěné zastávky v Děčíně.

Dopravní podnik a magistrát totiž tvrdí, že by linková doprava parazitovala na městské autobusové dopravě 
a město by tak muselo dolít do dopravního podniku kvůli propadu tržeb další peníze.

Tento týden se ale zástupci kraje a magistrátu sešli na jednání, které má problém zastávek a integrovaného jízdného vyřešit.

„Jsem si jist, že společná jednání povedou k propojení obou způsobů dopravy, tak aby cestující nepocítili při svém cestování žádné problémy," uvedl primátor města František Pelant.

Podle kraje je ideálním datem pro spuštění leden 2015, 
a to tak, aby cestující, kteří dnes využívají služeb Dopravního podniku města Děčín i na příměstských linkových trasách, při placení prakticky nezaznamenali přechod na nového dopravce.

„Věřím, že se podaří sladit požadavky a technické možnosti obou stran ke spokojenosti všech cestujících. Ta je totiž naší společnou prioritou. Proto jsme se po dvou jednáních již domluvili na dalším," řekl krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek.

Noví dopravci nastoupí na linky v celém Ústeckém kraji od ledna příštího roku. Podmínkou kraje jsou i moderní nízkopodlažní autobusy vybavené klimatizací.

„Vozidla budou mít naklápěcí karosérii a najížděcí plošinu pro snadnější nástup méně mobilních či invalidních cestujících nebo cestujících 
s dětskými kočárky. Autobusy budou v jednotném barevném provedení, a to v zelené barvě s logem Dopravy Ústeckého kraje, symbolem Brány do Čech na zádi vozidla a dalšími informacemi vztahujícími se k dopravě," přibližuje nové autobusy mluvčí kraje Magdaléna Hanáčková.

Autor: Alexandr Vanžura

Místo události:
25.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

ČSSD chce zásadní reformu daní směrem k progresi, řekl Sobotka

Praha - Aktuální nastavení českého daňového systému vyhovuje velkým a bohatým, cílem ČSSD nejsou kosmetické úpravy daní, ale zásadní reforma směrem k progresi. Novinářům to po dnešním jednání širšího vedení sociální demokracie řekl předseda ČSSD a premiér Bohuslav Sobotka. Konkrétní parametry reformy chce sociální demokracie představit na jaře příštího roku.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies