VYBERTE SI REGION

Nekonečný příběh: Kozina 
má znovu šanci obživnout

Děčín - O provozování pravidelné vlakové dopravy mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova uvažuje jeden z největších železničních dopravců Arriva patřící pod Deutsche Bahn.

27.4.2012
SDÍLEJ:

OŽIJE KOZÍ DRÁHA? Kozí dráha mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova má naději, že opět ožije pravidelným vlakovým provozem. Zájem projevila Arriva.Foto: Archiv Deníku

Po mnoha letech by se mohl na Kozí dráhu mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova vrátit pravidelný lomoz vlaků. O provozování dopravy na této trati totiž uvažuje Arriva, patřící pod železničního obra Deutsche Bahn.

Kdy přesně by mohly na trať vyrazit moderní vlaky německého dopravce zatím není jasné.

„„Jednání je na začátku. Musí se schválit celá řada věcí," říká generální ředitel Arriva Holding ČR Ivan Procházka.

Podle některých informací má Arriva v plánu propojit Kozí dráhu se železniční tratí na Moldavu v Krušných horách a pokračovat dále do Německa. Dokázala by tak obsloužit jedním spojem region, ve kterém žije více než čtvrt milionu obyvatel, což je pro přepravce velmi zajímavé číslo.

Možný příchod moderního přepravce na tradiční trať spojující Děčín například z lyžařským střediskem v Telnici nebo Podkrušnohořím, vítá také náměstek děčínského primátora Pavel Sinko.

„My jsme s touto firmou nejednali. Pokud ale opravdu projeví zájem, tak to přivítáme. Nechceme udělat z Kozí dráhy skanzen, kde by jezdily jen historické vlaky. Chceme z Koziny udělat moderní trať s moderními vlaky, na které nejprve vyzkoušíme víkendový provoz. Ten bychom následně chtěli rozšířit," říká.

V současné době sbírá magistrát podněty od jednotlivých obcí ležících podél Kozí dráhy.

„Ty bychom chtěli na přelomu dubna a května vyhodnotit a následně zvolit nejvhodnější postup. Každopádně bychom chtěli již v létě Kozí dráhu znovu spustit," dodal Pavel Sinko.

O možném příchodu velké železniční společnosti na regionální trať nevědí ani v sousedním Jílovém, které se dlouhé roky snaží o návrat vlaků na Kozí dráhu.

„S námi doposud nikdo nejednal. Ale byla by to velmi dobrá zpráva, pokud by se provoz podařilo obnovit. Navíc s moderními vlaky," říká jílovský starosta Miroslav Kalvas.

Na Kozí dráze skončila pravidelná doprava v prosinci 2007, v poslední letech zde nejezdí vlaky ani o víkendech.

Autor: Alexandr Vanžura

27.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Chladné počasí. Ilustrační foto.
11

Mrazivý leden. Teploty v noci mohou klesat až k minus 17 stupňům

Europoslanec Pavel Telička.
8 9

Telička se stal místopředsedou Evropského parlamentu

AKTUALIZOVÁNO

Itálii postihla série silných zemětřesení

Řím - Střední Itálii dnes postihla série silných zemětřesení. Podle seismologického střediska EMSC měly sílu od 5,3 do 5,7 stupně. Informace o případných obětech zatím nejsou k dispozici, první menší škody ale hlásí město Amatrice, které ničivé zemětřesení o síle 6,2 stupně postihlo loni v srpnu.

Obama. Prezident, který Evropě možná nerozuměl

Když 20. ledna 2009 vstupoval Barack Obama do Bílého domu, bylo ve Spojených státech 861 664 prázdných domů. Jejich majitelé je museli opustit kvůli nesplácení hypoték. Po osmi letech je jeho země sice názorově rozdělená, ale po ekonomické stránce úspěšná.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies