VYBERTE SI REGION

Nekonečný příběh: Kozina 
má znovu šanci obživnout

Děčín - O provozování pravidelné vlakové dopravy mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova uvažuje jeden z největších železničních dopravců Arriva patřící pod Deutsche Bahn.

27.4.2012
SDÍLEJ:

OŽIJE KOZÍ DRÁHA? Kozí dráha mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova má naději, že opět ožije pravidelným vlakovým provozem. Zájem projevila Arriva.Foto: Archiv Deníku

Po mnoha letech by se mohl na Kozí dráhu mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova vrátit pravidelný lomoz vlaků. O provozování dopravy na této trati totiž uvažuje Arriva, patřící pod železničního obra Deutsche Bahn.

Kdy přesně by mohly na trať vyrazit moderní vlaky německého dopravce zatím není jasné.

„„Jednání je na začátku. Musí se schválit celá řada věcí," říká generální ředitel Arriva Holding ČR Ivan Procházka.

Podle některých informací má Arriva v plánu propojit Kozí dráhu se železniční tratí na Moldavu v Krušných horách a pokračovat dále do Německa. Dokázala by tak obsloužit jedním spojem region, ve kterém žije více než čtvrt milionu obyvatel, což je pro přepravce velmi zajímavé číslo.

Možný příchod moderního přepravce na tradiční trať spojující Děčín například z lyžařským střediskem v Telnici nebo Podkrušnohořím, vítá také náměstek děčínského primátora Pavel Sinko.

„My jsme s touto firmou nejednali. Pokud ale opravdu projeví zájem, tak to přivítáme. Nechceme udělat z Kozí dráhy skanzen, kde by jezdily jen historické vlaky. Chceme z Koziny udělat moderní trať s moderními vlaky, na které nejprve vyzkoušíme víkendový provoz. Ten bychom následně chtěli rozšířit," říká.

V současné době sbírá magistrát podněty od jednotlivých obcí ležících podél Kozí dráhy.

„Ty bychom chtěli na přelomu dubna a května vyhodnotit a následně zvolit nejvhodnější postup. Každopádně bychom chtěli již v létě Kozí dráhu znovu spustit," dodal Pavel Sinko.

O možném příchodu velké železniční společnosti na regionální trať nevědí ani v sousedním Jílovém, které se dlouhé roky snaží o návrat vlaků na Kozí dráhu.

„S námi doposud nikdo nejednal. Ale byla by to velmi dobrá zpráva, pokud by se provoz podařilo obnovit. Navíc s moderními vlaky," říká jílovský starosta Miroslav Kalvas.

Na Kozí dráze skončila pravidelná doprava v prosinci 2007, v poslední letech zde nejezdí vlaky ani o víkendech.

Autor: Alexandr Vanžura

27.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Babiš: Daňové změny podle ČSSD vyženou z Česka úspěšné firmy a lidi

Praha - Daňové změny, o kterých uvažuje ČSSD, by z Česka vyhnaly úspěšné lidi a firmy. Uvedl to ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš. Sociální demokraté chtějí voliče zaujmout především progresivní daní. Z dnešního jednání širšího vedení ČSSD zní také myšlenka, že ANO a sociální demokracie budou hlavními a jedinými uchazeči o vítězství v příštích volbách do Sněmovny. "Nechápu, proč mě a mé hnutí premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) pořád kritizuje," uvedl Babiš.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies