VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nekonečný příběh: Kozina 
má znovu šanci obživnout

Děčín - O provozování pravidelné vlakové dopravy mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova uvažuje jeden z největších železničních dopravců Arriva patřící pod Deutsche Bahn.

27.4.2012
SDÍLEJ:

OŽIJE KOZÍ DRÁHA? Kozí dráha mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova má naději, že opět ožije pravidelným vlakovým provozem. Zájem projevila Arriva.Foto: Archiv Deníku

Po mnoha letech by se mohl na Kozí dráhu mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova vrátit pravidelný lomoz vlaků. O provozování dopravy na této trati totiž uvažuje Arriva, patřící pod železničního obra Deutsche Bahn.

Kdy přesně by mohly na trať vyrazit moderní vlaky německého dopravce zatím není jasné.

„„Jednání je na začátku. Musí se schválit celá řada věcí," říká generální ředitel Arriva Holding ČR Ivan Procházka.

Podle některých informací má Arriva v plánu propojit Kozí dráhu se železniční tratí na Moldavu v Krušných horách a pokračovat dále do Německa. Dokázala by tak obsloužit jedním spojem region, ve kterém žije více než čtvrt milionu obyvatel, což je pro přepravce velmi zajímavé číslo.

Možný příchod moderního přepravce na tradiční trať spojující Děčín například z lyžařským střediskem v Telnici nebo Podkrušnohořím, vítá také náměstek děčínského primátora Pavel Sinko.

„My jsme s touto firmou nejednali. Pokud ale opravdu projeví zájem, tak to přivítáme. Nechceme udělat z Kozí dráhy skanzen, kde by jezdily jen historické vlaky. Chceme z Koziny udělat moderní trať s moderními vlaky, na které nejprve vyzkoušíme víkendový provoz. Ten bychom následně chtěli rozšířit," říká.

V současné době sbírá magistrát podněty od jednotlivých obcí ležících podél Kozí dráhy.

„Ty bychom chtěli na přelomu dubna a května vyhodnotit a následně zvolit nejvhodnější postup. Každopádně bychom chtěli již v létě Kozí dráhu znovu spustit," dodal Pavel Sinko.

O možném příchodu velké železniční společnosti na regionální trať nevědí ani v sousedním Jílovém, které se dlouhé roky snaží o návrat vlaků na Kozí dráhu.

„S námi doposud nikdo nejednal. Ale byla by to velmi dobrá zpráva, pokud by se provoz podařilo obnovit. Navíc s moderními vlaky," říká jílovský starosta Miroslav Kalvas.

Na Kozí dráze skončila pravidelná doprava v prosinci 2007, v poslední letech zde nejezdí vlaky ani o víkendech.

Autor: Alexandr Vanžura

27.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Petra Kvitová.
5

Půl milionu. Taková je už odměna za informace o útočníkovi na Kvitovou

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

AKTUALIZUJEME

Teror před britským parlamentem, potvrzeno: Zahynuli tři lidé a útočník

/SLEDUJEME ONLINE/ Muž najel na mostu u budovy parlamentu do lidí autem a čtyřicet jich zranil, celkem tři jeho útok nepřežili. Poté zasáhl policistu nožem. Bezprostředně po útoku jej policie zranila střelbou, které později podlehl. Skotský parlament kvůli útoku přerušil jednání o nezávislosti. Policie útok vyšetřuje jako teroristický čin. Mezi oběťmi nejsou Češi. 

EXKLUZIVNĚ

Babišovi nebudu dělat kašpárka, věří jeho nový poradce

Jeden z nejhlasitějších kritiků elektronické evidence tržeb začal radit jejímu duchovnímu otci Andreji Babišovi. Nebojí se autor Hlídače EET Michal Bláha, že ho ministr financí a šéf Hnutí ANO umlčí a zneužije v rámci předvolebního boje?

Vláda chce vyhnat divočáky z úkrytu. Z řepky a kukuřice

Zmenšit pole a zvýšit pokuty za nepovolený vstup do lesa. To jsou jedny z nejdiskutovanějších bodů novely zákona o myslivosti, který včera prosadil kabinet Bohuslava Sobotky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies