VYBERTE SI REGION

Nostalgické motoráčky vyjedou znovu v příští sezóně

Ústecký kraj - Ústecký kraj chce obnovit víkendový provoz na šesti turistických železničních linkách.

23.8.2014
SDÍLEJ:

KOZÍ DRÁHA - ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alexandr Vanžura

Historickými vláčky by se turisté v Ústeckém kraji mohli prohánět už příští rok. Hejtmanství se chystá zprovoznit šest železničních linek, které budou jezdit od května do září, hlavně
o víkendech. Znovu tak ožije Kamenická lokálka, Kozí dráha na Děčínsku, Zubrnická lokálka, Švestková dráha, Doupovská dráha i trať z Libochovic do Roudnice nad Labem.

„Nostalgické vlaky jsou velkou atrakcí nejen pro turisty, ale hlavně pro děti. Měly by jezdit pomalu, aby si cestující stihli důkladně prohlédnout krajinu. Vlaky by mohly zastavovat v obcích, kde by na cestující čekal zajímavý program. To je ale otázka dalšího jednání s obcemi, kterými tratě prochází," naznačil hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček.

Provoz turistických linek by měl stát nanejvýš 12,2 milionů korun. Ty kraj ušetřil díky veřejné soutěži na nové autobusové dopravce.
„Ve skutečnosti by to mohlo být i mnohem méně, pokud například objednáme menší počet vlakových spojů, než 
s kterým počítá původní návrh," vysvětlil krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek.

Předběžné jízdní řády lokálek už jsou připravené. O víkendech by na koleje měly vyrazit několikrát za den. Zbývá už jen sehnat dopravce, kteří se o chod šesti tratí budou starat.

„Chceme jednat také s městy a zjistit, kdo z dopravců by byl schopen zabezpečit provoz. Pravděpodobně se ale nakonec přikloníme k formě soutěže," doplnil Komínek.

Problematické by mohlo být hlavně obnovení Kozí dráhy. Ta je v současnosti průjezdná jen z Děčína do Telnice. Kraj ji chce ale protáhnout až do Krupky. O dalším rozšíření jedná se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), která trať udržuje.

„Z našeho pohledu se jedná o trať s nulovým provozem, kterou postupně rozkrádají zloději kovů. Obnovení provozu závisí především na odpovídající pravidelné dopravní objednávce Ústeckého kraje," přiblížil mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Starodávné soupravy se tak na Kozí dráhu vrátí, pokud budou jezdit pravidelně. SŽDC totiž nechce investovat do úseků, po kterých mají vlaky jezdit jen dočasně nebo výjimečně.

„Údržba jedné lokální trati stojí asi milion korun ročně. Zisk je ale nulový. Pokud se dráha opraví a nepoužije, je to zbytečné mrhání penězi, které potřebujeme k opravě používaných úseků," zdůraznil Ptačinský.

Než se opraví železnice, spojení mezi Děčínem a Krupkou by měly zajišťovat autobusy. Všechny turistické linky by se navíc měly stát součástí krajské dopravní sítě.

„Na historické vlaky budou navazovat další spoje, aby se lidé mohli dostat i dál a nemuseli hodinu čekat na další přípoj," uvedla krajská mluvčí Magdalena Hanáčková.

SEZNAM TURISTICKÝCH LINEK 2015

U33 Česká Kamenice – Kamenický Šenov
U34 Děčín – Telnice – Krupka město (Kozí dráha)
U36 Ústí n.L.– Velké Březno – Zubrnice (Zubrnická lokálka)
U37 Most – Třebívlice – Lovosice (Švestková dráha)
U38 Libochovice – Mšené – Lázně – Roudnice n.L.
U39 Kadaň – Vilémov u K. – Kadaňský Rohozec – Podbořany – Žatec (Doupovská dráha)

Autor: Iveta Piknová

23.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Donald Trump.
22

Český krajan ze státu New Yorku očekává za Trumpa rozkvět USA

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

V mrazu rostou hutím náklady na výrobu, musí rozmrazovat suroviny

V mrazivém počasí vzrůstají slezským hutím náklady na výrobu. Jak v ArcelorMittalu Ostrava (AMO), tak v Třineckých železárnách se to týká hlavně vstupních surovin, které se musejí rozmrazovat. Řekly to mluvčí AMO Barbora Černá Dvořáková a TŽ Petra Jurásková. Výši nákladů na rozmrazování ale podniky nedokážou vyčíslit.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies