VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové vlaky: Klimatizace, zásuvky a bezbariérový přístup

Děčínsko – České dráhy počítají s nasazením motoráků LINK a příměstských vlaků RegioPanter.

21.5.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Rozehnal

Cestující ve vlacích na Děčínsku mají posledních několik měsíců, kdy si mohou „užít" ulepených koženkových sedaček nebo hlučných motoráků, ve kterých je během horkých letních měsíců k nevydržení. České dráhy totiž plánuji nasadit na linky vedoucí přes Děčínsko nové, moderní vlaky.

Jednou z tratí, které by se modernizace vozového parku měla dotknout, je trať vedoucí z Děčína na Šluknovsko.
„Motorové jednotky PESA LINK budou jezdit  například na Děčínsku," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Na této trati jezdí již od dubna soupravy Siemens Desiro, které mají dráhy zapůjčené od Deutsche Bahn. Nahradily zastaralé motoráky.

Největší bolestí této železniční trati tak zůstane špatná kvalita kolejí.

„Spolu s Českými drahami chce také kraj tlačit na obnovu železniční infrastruktury, aby nové vlaky mohly plně využít svůj potenciál a kromě pohodlí nabídnout cestujícím v kraji také maximální rychlost," uvedla mluvčí krajského úřadu Magdaléna Hanáčková.

Nové vlaky budou jezdit také na jih od Děčína. Elektrické soupravy RegioPanter totiž nasadí České dráhy na trasu z Děčína přes Ústí nad Labem, Most do Kadaně.

„Předpokládáme, že v letošním roce budou do provozu s cestujícími uvedeny zcela obě nové regionální jednotky typu RegioPanter a LINK, které nyní podstupují testy na zkušebním okruhu," doplnil Šťáhlavský.

Společnou charakteristikou těchto moderních vlaků je bezbariérový a nízkopodlažní přístup do vlaků, které usnadňuje nástup především vozíčkářům. Pomůže ale také seniorům, cestujícím s kočárky, dětem a dalším skupinám cestujících, klimatizované moderně řešené interiéry s polstrovanými sedačkami, bezbariérové WC s uzavřeným systémem s možností jeho používání i ve stanicích, moderní audiovizuální informační systém přinášející aktuální zprávy o nadcházejících zastávkách a mimořádnostech v jízdě. Chybět nebudou ani elektrické zásuvky.

K nasazení nových vlaků nutí dráhy smlouva s Ústeckým krajem, který ročně platí za železniční dopravu kolem 700 milionů korun.

„Proto požadujeme za tyto peníze odpovídající kvalitu a hlídáme plnění desetileté smlouvy s Českými drahami, která zaručuje nasazování nových a modernizovaných vlakových jednotek právě na tratě v našem kraji," doplnila Hanáčková.

Autor: Alexandr Vanžura

21.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záběr kamery.
4

VIDEO: Policisté během honičky o vlásek unikli smrti

Ilustrační foto
6

Stanislav Šulc: Zákonný zmetek

Poděbradská hydroelektrárna je památkou. Majitel zuří!

Nymburk, Poděbrady - V pondělí vláda rozhodla o zařazení 15 staveb na seznam národních chráněných památek. Na seznamu je i nymburské krematorium a poděbradská hydroelektrárna.

Maturita z matematiky od roku 2022 navrhuje Růžička

Senátor Jiří Růžička (za TOP 09 a STAN) navrhne, aby se nejen na středních odborných školách, ale také na gymnáziích a lyceích povinně maturovalo z matematiky od roku 2022. Návrh na sjednocení termínu, které jeho prostřednictvím požaduje Asociace ředitelů gymnázií, představí za týden na jednání senátního školského výboru. Řekl to na dnešním setkání představitelů TOP 09 s novináři.

Ředitelka školy: Znevažovali mou práci, ponižovali a uráželi mě

Základní školu Františka Formana na sídlišti Dubina čeká od konce února vpravdě historická změna. Skončí totiž její první a doposud jediná ředitelka Ivona Klímová. Na vlastní žádost. Údajně kvůli šikaně ze strany zřizovatele.

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies