VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové vlaky: Klimatizace, zásuvky a bezbariérový přístup

Děčínsko – České dráhy počítají s nasazením motoráků LINK a příměstských vlaků RegioPanter.

21.5.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Rozehnal

Cestující ve vlacích na Děčínsku mají posledních několik měsíců, kdy si mohou „užít" ulepených koženkových sedaček nebo hlučných motoráků, ve kterých je během horkých letních měsíců k nevydržení. České dráhy totiž plánuji nasadit na linky vedoucí přes Děčínsko nové, moderní vlaky.

Jednou z tratí, které by se modernizace vozového parku měla dotknout, je trať vedoucí z Děčína na Šluknovsko.
„Motorové jednotky PESA LINK budou jezdit  například na Děčínsku," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Na této trati jezdí již od dubna soupravy Siemens Desiro, které mají dráhy zapůjčené od Deutsche Bahn. Nahradily zastaralé motoráky.

Největší bolestí této železniční trati tak zůstane špatná kvalita kolejí.

„Spolu s Českými drahami chce také kraj tlačit na obnovu železniční infrastruktury, aby nové vlaky mohly plně využít svůj potenciál a kromě pohodlí nabídnout cestujícím v kraji také maximální rychlost," uvedla mluvčí krajského úřadu Magdaléna Hanáčková.

Nové vlaky budou jezdit také na jih od Děčína. Elektrické soupravy RegioPanter totiž nasadí České dráhy na trasu z Děčína přes Ústí nad Labem, Most do Kadaně.

„Předpokládáme, že v letošním roce budou do provozu s cestujícími uvedeny zcela obě nové regionální jednotky typu RegioPanter a LINK, které nyní podstupují testy na zkušebním okruhu," doplnil Šťáhlavský.

Společnou charakteristikou těchto moderních vlaků je bezbariérový a nízkopodlažní přístup do vlaků, které usnadňuje nástup především vozíčkářům. Pomůže ale také seniorům, cestujícím s kočárky, dětem a dalším skupinám cestujících, klimatizované moderně řešené interiéry s polstrovanými sedačkami, bezbariérové WC s uzavřeným systémem s možností jeho používání i ve stanicích, moderní audiovizuální informační systém přinášející aktuální zprávy o nadcházejících zastávkách a mimořádnostech v jízdě. Chybět nebudou ani elektrické zásuvky.

K nasazení nových vlaků nutí dráhy smlouva s Ústeckým krajem, který ročně platí za železniční dopravu kolem 700 milionů korun.

„Proto požadujeme za tyto peníze odpovídající kvalitu a hlídáme plnění desetileté smlouvy s Českými drahami, která zaručuje nasazování nových a modernizovaných vlakových jednotek právě na tratě v našem kraji," doplnila Hanáčková.

Autor: Alexandr Vanžura

21.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
12 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Pohledem Stanislava Šulce: Kouzelný bankomat

Bankomat slaví abrahámoviny. Podle různých anket jde o jeden z nejdůležitějších vynálezů minulého století a dodejme, že také jeden z nejkouzelnějších. Krom toho, že definitivně odtrhnul člověka od nutnosti mít peníze doma ve štrozoku, kouzelný je také proto, že se za těch pět desítek let takřka nezměnil.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies