VYBERTE SI REGION

Nové zastávky jsou zfušované, zlobí se Ústečané

Severní Terasa – Jak to vypadá, nové zastávky MHD nelze přestavět. Pokud by to Ústí udělalo, nejspíš by muselo vracet velkou část evropské dotace. Zastávky totiž budovalo v rámci IPRM Mobility, jehož součástí jsou nové trolejbusy, autobusy, ale i inteligentní odbavovací systém.

8.9.2015
SDÍLEJ:

Nová zastávka MHD je Ústečanům trnem v oku. Prý je nebezpečná. Foto: DENÍK/Janni Vorlíček

Na to upozornila ústecká radní Renata Zrníková. „Stížností nám neustále přibývá, ale v projektu teď nelze kvůli financování z dotačního programu EU nic měnit. Řešili jsme to i na poradě vedení města a musíme shromáždit další informace," řekla Renata Zrníková, ústecká radní a zároveň starostka Severní Terasy.

Projekt schválilo ústecké zastupitelstvo a dotační úřad už v roce 2010. Připomínkovala ho odborná i laická veřejnost i policie. Nikoho ale tehdy nenapadlo, jaké problémy mohou způsobit o pět let později. Nová zastávka totiž obsahuje ostrůvek, který zužuje silnici. Například v Gagarinově ulici na Severní Terase. Každé auto musí počkat, než trolejbus odjede.

Právě řešení s ostrůvky kritizuje třeba i Jan Pechout, expert na bezpečnost silničního provozu z BESIP. Podle něj se nehody jen přesunou ze zastávek mezi ně. „Řešení s ostrůvky se mi vůbec nelíbí. Možná to je lepší pro bezpečnost chodců, ale řidiči, pokud budou moci, pojedou jinudy. Spíš, že než by jeli pomaličku za trolejbusem, začnou předjíždět na plné čáře anebo kolem ostrůvku," kritizoval.

¨Je tu i další problém, při větším provozu kvůli tomu a plné čáře vznikne menší kolona. „Často tady stojí trolejbusy v obou směrech a kdyby tu musela projet sanitka či hasiči, nejspíš by dojely pozdě," zlobil se zdejší senior František Loučka.

Ostrůvek totiž obsahuje zábradlí, na které si sedají děti. „Dříve jsem se tolik nebál, že mi někdo spadne pod auto. Kdyby někdo sletěl, neubrzdím to," kritizoval další Ústečan, Jiří Koenigsmark.
Libor Turek, který jako vítěz výběrového řízení zatím stále čeká na jmenování do funkce ředitele dopravního podniku, poznamenal, že projekt tímto způsobem chtěl nejspíš co nejvíce využít nízkopodlažnosti bezbariérových trolejbusů.

„Podle mne to takhle vyžadují podmínky Evropské unie. Už s tím asi nic neuděláme," uvedl Turek.

Zastávky rozpoutaly bouřlivou diskusi na sociálních sítích. „Směr nemocnice se jim povedlo na pravé straně vystrčit několik centimetrů obrubníku. Už je to obroušené od kol. Čekám, kdo první s autem skočí na zastávku plnou lidí," kritizoval jeden z diskutujících na Facebooku.

Autor: Janni Vorlíček

8.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
2 8

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Barack Obama
6

Obama. Prezident, který Evropě možná nerozuměl

Obří aligátor vyděsil turisty na Floridě, připomínal pravěkého ještěra

Turistům v národním parku poblíž Tampy na Floridě zkřížil v neděli cestu obří aligátor. Zvíře připomínající pravěkého ještěra měřilo odhadem přes čtyři metry a vážilo 360 kilogramů, informovala americká média.

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Odškodnění za ptačí chřipku pokryje sotva třetinu ztrát, stěžuje si chovatel

Jižní Morava - Lidé, kteří přišli o drůbež kvůli ptačí chřipce, mohou požádat o odškodnění. Podle chovatelů je ale nižší než ztráty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies