Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat Lubence: začátek výstavby se zřejmě zase posune. Přibližně o rok

Lubenec - Kvůli sporu ČR a Evropské komise hrozí, že se po něm řidiči projedou až v roce 2020.

7.4.2016
SDÍLEJ:

Mapka ukazuje, kudy povede silniční obchvat Lubence. Foto: Ředitelství silnic a dálnic ČR

Začátek výstavby silničního obchvatu Lubence na Podbořansku se zřejmě zase posune. Stát už slíbil několik termínů, jedním z nich byl závěr letošního roku. Vypadá to, že nebude platit ani ten.

Stát chce na výstavbu dálnice D6 Praha - Karlovy Vary severně od Lubence v délce čtyř kilometrů využít dotaci z Evropské unie. A ta už několik měsíců řeší s Českou republikou spor o posuzování vlivu řady chystaných staveb na životního prostředí, a to včetně obchvatu Lubence. Stavby byly před lety posuzovány podle starého zákona, což Evropská unie nechce uznat. Bývalé vlády novelizaci zákona v souladu s evropskou legislativou odsouvaly tak dlouho, že ČR čelila hrozbě naprostého zastavení čerpání EU fondů. Spor se se přitom týká páteřních komunikací v ČR.

Jednání pokračují

Jednání s Evropskou komisí stále probíhají. Ministerstvo dopravy ČR ale už připravilo plán, pokud nepovedou k dohodě, jak o evropské dotace na tyto silnice nepřijít. Podle něj se dá u úseků silnic, které se měly začít stavět tento rok, respektive v první polovině příštího roku, předpokládat zdržení zhruba o rok.

Plán spočívá v tom, že při opakování procesu posuzování vlivu na životní prostředí se bude vycházet z již připravené aktuální projektové dokumentace, nebude se tedy začínat od nuly. „Posouzení vlivu na životní prostředí bude probíhat paralelně s dalšími kroky v přípravě stavby, jako jsou výkupy, příprava dokumentace pro stavební povolení, archeologické průzkumy, případně výběr zhotovitele (s možností vypovědět smlouvu bez sankcí v případě nezískání stavebního povolení). Příprava staveb tedy nebude během procesu „zmražena", čímž bude u drtivé většiny z nich reálný dopad na zahájení stavby minimalizován," uvedlo ministerstvo dopravy

Ředitelství silnic a dálnic již na pokyn ministerstva dopravy zadalo u většiny dotčených staveb opakování jarních biologických průzkumů jako nezbytného podkladu pro dokumentace EIA. Bez tohoto kroku by se časové prodlení dále prohloubilo.

Problém se na D6 týká tří úseků

Zmíněný problém se týká tří úseků na dálnici D6 Praha Karlovy Vary, které se měly v brzké době začít stavět. Kromě obchvatu Lubence na Podbořansku jde o dva úseky silnice mezi Novým Strašecím a Krupou včetně obchvatů Řevničova a Krušovic na Rakovnicku. Ty mají současnou dálnici od Prahy protáhnout o deset kilometrů.

U všech zmíněných úseků se doba výstavby počítá na přibližně dva roky. Pokud by došlo k avizovanému zdržení zahájení o rok a začaly se stavět v roce 2018, řidičům by měly začít sloužit někdy v průběhu roku 2020.

Autor: Petr Kinšt

7.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Letní dětský tábor, ilustrační snímek.
19

Děti na táborech mají mobily. A brečí domů

Stanislav Šulc.
3 11

Pohledem Stanislava Šulce: Montujeme hrdě a rekordně

Výkyvy počasí zdraží med. Na část včelařů dopadne i EET

/INFOGRAFIKA/ Včelaři prodávají med za 160 korun. Kvůli slabší úrodě cena o pár desetikorun stoupne.

Boj o cyklisty v Brně. Další firma nabídne sdílená kola

/ANKETA/ Ještě před dvěma měsíci měli lidé využívající sdílená kola jednodušší rozhodování. V centru Brna půjčovala padesátku růžových bicyklů pouze společnost Rekola. Už brzo budou v brněnských ulicích svádět boj o cyklisty tři půjčovny.

Slavný fotbalový útočník Baroš se vrátil do Baníku: Cizinci české lize pomůžou

Nejen hvězdní cizinci v dresech Sparty a Slavie budou zdobit nový ročník fotbalové ligy. Zpátky mezi elitou je Baník Ostrava, jehož soupisku zdobí jméno jednoho z nejslavnějších odchovanců slezského klubu. Milan Baroš se do Baníku vrátil už potřetí. Tentokrát (prý) naposledy.

AUTOMIX.CZ

Jaká auta si nejčastěji kupují fotbalové hvězdy? Vítěz překvapí, Bentley to není

O autech fotbalistů se velmi často mluví a také se na toto konto velmi často vtipkuje. „Kopačka v Bentley“ je jakousi folklórní záležitostí… Nicméně jaká jsou opravdu nejoblíbenější auta fotbalistů?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení