VYBERTE SI REGION

OBRAZEM: Záchranáři dostali sedm nových sanitek

Ústí nad Labem - Sedm nových sanitek získala Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje.

30.9.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií
Nové sanitky mají lepší vybavení. "Třeba dříve měly halogenové majáky, dnes už jsou led diodové," poznamenal vedoucí dopravy záchranné služby Martin Repko.

Nové sanitky mají lepší vybavení. "Třeba dříve měly halogenové majáky, dnes už jsou led diodové," poznamenal vedoucí dopravy záchranné služby Martin Repko.Foto: DENÍK/Karel Pech

Vozy Volkswagen Transporter za necelých 13,7 milionů korun poputují do Ústí nad Labem, Mostu, Žatce, Loun, Bíliny, České Kamenice a Rumburku. „Každoročně obměňujeme několik vozů, abychom zachovali jejich funkceschopnost," řekl ředitel ZZS Ilja Deyl.

Osm let v provozu

Jeden vůz vyšel na 1,95 milionů korun. Platil je Ústecký kraj, který je zřizovatel záchranné služby. Ta má v současnosti 85 sanit, deset z nich je záložních. V provozu bývají zhruba osm let. Za tu dobu najezdí průměrně 300 tisíc kilometrů. „Zachovalé vozy převádíme do zálohy a využíváme je při mimořádných událostech. Ostatní nabízíme k odprodeji nebo je dáváme k likvidaci," vysvětlil Deyl.

Kromě minimálního vybavení, které musí mít každá sanitka, s sebou záchranáři vozí další zdravotnické přístroje a léky. Dovybavení jednoho vozu stojí asi dva miliony korun.

„Uvnitř je například defibrilátor s monitorem, inzulínová pumpa, odsávací zařízení, dýchací přístroj nebo fixační prostředky, které se využívají při poranění páteře, pánve či krku," vyjmenoval náměstek pro nelékařské profese ZZS Petr Bureš.

Kamera jako pojistka

Každá sanita má i videokameru. „Je to pojistka. Už se stalo, že někdo během výjezdu kopal do auta. Dá se použít i v případě napadení záchranáře," doplnil záchranář Jan Rovenský.

Počet výjezdů záchranné služby v Ústeckém kraji stoupá. Vloni vyjížděli záchranáři k 75 tisícům případů, o rok dříve jich bylo asi o 5 tisíc méně.

Autor: Iveta Piknová

ANKETA

Líbí se vám nové sanitky?

Ano

84 %

Ne

16 %

Hlasovalo: 25     Anketa byla ukončena

Místo události:
30.9.2014
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies