VYBERTE SI REGION

Statistiky potvrzují 21 mrtvých při nehodách na silnicích kraje

Ústecký kraj - Oficiální statistiky definitivně potvrdily, že při nehodách na silnicích zemřelo od ledna do konce května 21 osob. Všichni zemřeli vinou řidičů. Zemřelo o 7 více lidí než loni za stejné období. Těžce zraněno bylo 70 a lehce 544 osob.

17.6.2012
SDÍLEJ:

Poslední smrtelná nehoda na Mostecku. Opilý řidič zabil v Horním Jiřetíně spolujezdkyni.Foto: DENÍK/Jan Vraný

Řidiči nemotorových vozidel, tedy většinou jezdci na kolech, způsobili 35 nehod, z toho v 9 případech nehodu způsobily děti na kolech, přitom jedna osoba byla zraněna těžce.

Protože lesní zvěř a domácí zvířectvo nedodržují dopravní předpisy na komunikacích, nelze se divit, že způsobila zvířata 216 nehod, což si naštěstí vyžádalo jenom 4 lehká zranění.

Smutné souvislosti

Na smrtelných nehodách je nejsmutnější, že situace na silnici nebyla v té chvíli většinou nijak problematická.

Například patnáct lidí zemřelo v situaci, kdy vozovka byla suchá, povrch nebyl znečistěný, jen v pěti případech byla vozovka mokrá. V jednom případě byl na silnici sníh ujetý a posypaný, a náledí. Pokud jde o další podmínky na silnicích, 11 lidí zemřelo při nehodách ve dne při dobré viditelnosti a jenom jeden v den se zhoršenou viditelnosti.

Jak se promítala do smrtelných nehod tma? Jenom 4 lidé zemřeli v noci na silnici, která přitom byla osvětlená veřejným osvětlením, nebyly zhoršené povětrnostní podmínky, další 4 úmrtí byla sice také za tmy, ale v nezhoršených meteorologických podmínkách. Jenom 1 člověk zahynul v noci na silnici bez osvětlení a za zhoršeného počasí.

Pozor odpoledne

Nejvíce nehod policisté vyšetřují odpoledne po druhé hodině.

Od ledna do konce května největší nápor zažívali policisté při vyšetřování dopravních nehod odpoledne od druhé do šesté hodiny. Naopak nejméně lidí ničilo svá vozidla při nehodách v noci od dvou do čtyř hodin ráno.

Nejvíce nehod mezi 14 a 16 hodinou vyšetřovali dopravní policisté v okresu Ústí nad Labem, následovaly Teplice.

Ústí nad Labem je velkou křižovatkou automobilových komunikací. Proto se nelze divit, že od šesté hodiny ranní až do šesté hodiny večerní vyšetřovali zde policisté nejvíce dopravních nehod ze všech okresů v kraji. Naopak na dálnici D8 v oblasti ústeckého okresu byl počet dopravních nehod zcela minimální.

Na Mostecku nejvíce nehod vyšetřovali policisté od 16 do 18 hodin, ale na Chomutovsku je dlouhodobě nehodová špička o dvě hodiny dříve.

Policisté vyšetřovali při nehodách 682 vozidel registrovaných v cizině, nejméně na Lounsku (42) a Mostecku (57). Naopak nejvíce účastníků nehod s auty z ciziny bylo vyšetřováno na Ústecku (159) a Teplicku (136).

Autor: František Roček

17.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies