VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Plošiny pro invalidy zůstanou Českým drahám, jiným dopravcům se to nelíbí

Děčín – Železnice projde v nejbližší době největší majetkovou přeměnou za poslední roky. Za více než tři miliardy korun převedou České dráhy nádraží na Správu železniční dopravní cesty. Součástí převodu ale nejsou například plošiny pro invalidy. To může být podle soukromé konkurence problematické.

19.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv VLP

„Při přípravě převodu se zapomnělo na plošiny určené pro nástup cestujících na vozíku. To se týká i plošin pro nástup vozíčkářů, které jsou umístěny například ve stanici Děčín hlavní nádraží. Plošina pro vozíčkáře přitom není žádná komerční služba dopravce – představuje součást volného přístupu k dopravní cestě pro určitou skupinu cestujících," říká mluvčí soukromého železničního dopravce RegioJet Aleš Ondrůj.

V brzké době přitom mohou na děčínském hlavním nádraží stavět i vlaky jiných dopravců. Ministerstvo dopravy připravuje soutěž na rychlíky mezi Prahou a Děčínem. Na této trati přitom v současné době jezdí nejhorší vlaky na Děčínsku.

Připravuje se také soutěž na dopravce mezi Libercem, Českou Lípou a Ústím nad Labem. Ke konci se blíží také smlouva Ústeckého kraje 
s Českými drahami na zajišťování osobní regionální dopravy na železnici.

V relativně krátké době se tak může stát, že na děčínském hlavním nádraží bude stavět několik dopravců.

„Samozřejmě nemůžeme vyloučit, že se do podobné soutěže přihlásíme. Nejde ale o RegioJet, jde o obecný princip. Problémy by mohly mít například i zvláštní vlaky vypravované železničními nadšenci," vysvětluje Ondrůj.

RegioJet má s pronájmy plošin, jejichž pořizovací cena se pohybuje kolem čtvrt milionu korun, bohaté zkušenosti. Za jedno nastoupení nebo vystoupení cestujícího na vozíku přitom platí i několik tisíc korun.

„Plošiny pro nástup invalidů jsou součástí vybavení stanic a rovnocenného přístupu 
k vlakům a při převodu nádraží zpět na stát se na ně zřejmě zapomnělo. Je nesmysl, aby plošiny, které se pořídily navíc z veřejných peněz, ze sbírek a darů zůstaly v majetku jednoho z dopravců a cestující ostatních dopravců je nemohli využívat. Přeci je nesmysl, aby například na tak důležitém nádraží v Ústí nad Labem měl každý dopravce svoji vlastní plošinu se svým vlastním zaměstnancem, když tam plošina dneska je a měla by být standardní součástí staničního vybavení," říká Radim Jančura, majitel společnosti skupiny Student Agency, do které vlakový dopravce RegioJet patří.

Například na Slovensku, kde provozují své vlaky i čeští železniční dopravci, jsou plošiny součástí vybavení stanic.
Soukromý dopravce proto žádá ministerstvo dopravy, aby se pokusilo narovnat tuto situaci a plošiny zahrnout do převodu nádraží pod Správu železniční dopravní cesty.

Reakci ministerstva dopravy se ale ani přes několik urgencí nepodařilo do uzávěrky úterního vydání Děčínského deníku získat.

Autor: Alexandr Vanžura

19.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dálnice D8, ministr dopravy Ťok, premiér Sobotka
20

Buďte trpěliví, prosí řidiče Ťok

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies