Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po Děčínsku se budou za tři roky prohánět zbrusu nové rychlíky

Děčínsko – Ministerstvo dopravy si od vyhlášení soutěží slibuje modernější vlaky i výraznou finanční úsporu.

3.2.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv Deníku

Již za tři a půl roku by mohly vyrazit na rychlíkové tratě na Děčínsku moderní vlaky. Ministerstvo dopravy znovu plánuje vyhlásit soutěž na dopravce na dvou rychlíkových tratích, které procházejí Děčínskem. Vydělat by na tom měli hlavně cestující, které čeká vyšší komfort.
Na obě rychlíkové tratě vedoucí přes Děčínsko, tedy Praha – Děčín a Ústí nad Labem – Liberec, chce ministerstvo vyhlásit soutěž ještě v letošním roce.

Už na jaře

„Soutěž na dopravce jezdícího na trati Liberec – Ústí nad Labem vyhlásíme na jaře letošního roku. Linka Liberec – Ústí nad Labem je a bude provozována v motorové trakci. Naopak linka Praha – Roudnice nad Labem – Děčín bude nadále jezdit v elektrické trakci. U ní předpokládáme vyhlášení soutěže během letošního léta," přibližuje harmonogram soutěží mluvčí ministerstva Martin Novák. Na obou linkách počítá ministerstvo s vítězem tendru od poloviny prosince 2018.

V současné době všechny rychlíky provozují státní České dráhy. Ty většinou vozí cestující v desítky let starých vagonech, rychlíky na Prahu například zajišťují vlaky s koženkovými sedačkami.

Komfort

Kromě případné úspory za dotace na tyto rychlíky je právě výrazná modernizace jednou 
z hlavních motivací pro vypisování tendrů na provozovatele rychlíků.

„Budeme tedy poptávat taková vozidla, která splní například kritéria nízkopodlažnosti, vybavení klimatizací či systémem wi-fi, dostatečný počet zásuvek pro cestující apod. Zároveň budeme klást podmínky na to, aby vozidla dokázala využit parametry infrastruktury," popisuje nároky blížícího se tendru Novák.

Dodací lhůta

Poměrně dlouhá doba nastoupení nových dopravců od vyhlášení soutěže je dána také dodací lhůtou vlaků, které by splňovaly požadavky státu. Pokud je dopravce nemá k dispozici, může na jejich vyrobení čekat i dva roky.

Především o trať mezi Prahou a Děčínem vedoucí po mezinárodním koridoru bude pravděpodobně velký zájem. Podle odborníků jde totiž 
o jednu z nejlukrativnějších tratí. Podle údajů několik let starých stát trať mezi Německem a Rakouskem přes Děčín a Prahu ročně dotuje více než 600 miliony korun ročně. Za jeden ujetý kilometr to tak bylo 139 korun.

Kdo to bude?

„Určitě máme zájem pokračovat na této trati. Rádi bychom tam využili náš modernizovaný park. Vždy ale záleží na podmínkách konkrétní soutěže," řekla před časem mluvčí Drah Radka Pistoriusová.

O vyhlášení soutěže na rychlíkové dopravce přitom ministerstvo dopravy mluvilo v minulosti již několikrát.

Cestující na Děčínsku ale mají možnost vyzkoušet si služby soukromého dopravce již několik let, na Šluknovsku totiž jezdí společnost Trilex 
z německé skupiny Vogtland-bahn.

Autor: Alexandr Vanžura

3.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Euro, ilustrační foto
16 4

Duel Deníku: Měla by Česká republika přijmout euro?

Poslanecká sněmovna. Ilustrační foto.
2 6

Někteří nynější poslanci nemají obhajobu mandátu jistou

Když věční rivalové spojí síly. Duo „Fedal“ rozzářilo tenisový svět

Vytvořili jednu z největších rivalit ve sportovních dějinách. Na okruhu ATP se spolu potkávají více než patnáct let. Nyní se poprvé postavili bok po boku do společné čtyřhry. Roger Federer a Rafael Nadal podtrhli vytvořením unikátní deblové dvojice jedinečnost celého Laver Cupu. Navíc se mohou nazývat neporaženým párem.

DOTYK.CZ

Kolonie o sto lidech na Měsíci. To je vize Bernarda Foinga pro rok 2040

Během několika desetiletí se objeví první "měsíční miminka" - děti, které budou žít se svými rodiči na Měsíci. Tvrdí to Bernard Foing, jenž svou vizi osídleného Měsíce představil na Evropském kongresu planetárních věd v lotyšské Rize.

Trump zakázal vstup do země lidem z KLDR, Venezuely a Čadu

Americký prezident Donald Trump chce rozšířit protiimigrační opatření o další tři státy. Zákaz cestovat do Spojených států se tak má odnynějška týkat občanů osmi zemí. A to KLDR, Čadu, Íránu, Jemenu, Libye, Somálska, Sýrie a Venezuely. Ruší se naopak pro Súdán.

Nastavme pojištění pro nemocnice jako povinné ručení u aut, navrhují poslanci

Pojištění odpovědnosti je příliš drahé, stěžují si české špitály. Suma roste i těm, které chyby nedělají. Nejčastěji se dostávají do sporů porodníci a chirurgové, tvrdí právník.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení