VYBERTE SI REGION

Po Děčínsku se budou za tři roky prohánět zbrusu nové rychlíky

Děčínsko – Ministerstvo dopravy si od vyhlášení soutěží slibuje modernější vlaky i výraznou finanční úsporu.

3.2.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv Deníku

Již za tři a půl roku by mohly vyrazit na rychlíkové tratě na Děčínsku moderní vlaky. Ministerstvo dopravy znovu plánuje vyhlásit soutěž na dopravce na dvou rychlíkových tratích, které procházejí Děčínskem. Vydělat by na tom měli hlavně cestující, které čeká vyšší komfort.
Na obě rychlíkové tratě vedoucí přes Děčínsko, tedy Praha – Děčín a Ústí nad Labem – Liberec, chce ministerstvo vyhlásit soutěž ještě v letošním roce.

Už na jaře

„Soutěž na dopravce jezdícího na trati Liberec – Ústí nad Labem vyhlásíme na jaře letošního roku. Linka Liberec – Ústí nad Labem je a bude provozována v motorové trakci. Naopak linka Praha – Roudnice nad Labem – Děčín bude nadále jezdit v elektrické trakci. U ní předpokládáme vyhlášení soutěže během letošního léta," přibližuje harmonogram soutěží mluvčí ministerstva Martin Novák. Na obou linkách počítá ministerstvo s vítězem tendru od poloviny prosince 2018.

V současné době všechny rychlíky provozují státní České dráhy. Ty většinou vozí cestující v desítky let starých vagonech, rychlíky na Prahu například zajišťují vlaky s koženkovými sedačkami.

Komfort

Kromě případné úspory za dotace na tyto rychlíky je právě výrazná modernizace jednou 
z hlavních motivací pro vypisování tendrů na provozovatele rychlíků.

„Budeme tedy poptávat taková vozidla, která splní například kritéria nízkopodlažnosti, vybavení klimatizací či systémem wi-fi, dostatečný počet zásuvek pro cestující apod. Zároveň budeme klást podmínky na to, aby vozidla dokázala využit parametry infrastruktury," popisuje nároky blížícího se tendru Novák.

Dodací lhůta

Poměrně dlouhá doba nastoupení nových dopravců od vyhlášení soutěže je dána také dodací lhůtou vlaků, které by splňovaly požadavky státu. Pokud je dopravce nemá k dispozici, může na jejich vyrobení čekat i dva roky.

Především o trať mezi Prahou a Děčínem vedoucí po mezinárodním koridoru bude pravděpodobně velký zájem. Podle odborníků jde totiž 
o jednu z nejlukrativnějších tratí. Podle údajů několik let starých stát trať mezi Německem a Rakouskem přes Děčín a Prahu ročně dotuje více než 600 miliony korun ročně. Za jeden ujetý kilometr to tak bylo 139 korun.

Kdo to bude?

„Určitě máme zájem pokračovat na této trati. Rádi bychom tam využili náš modernizovaný park. Vždy ale záleží na podmínkách konkrétní soutěže," řekla před časem mluvčí Drah Radka Pistoriusová.

O vyhlášení soutěže na rychlíkové dopravce přitom ministerstvo dopravy mluvilo v minulosti již několikrát.

Cestující na Děčínsku ale mají možnost vyzkoušet si služby soukromého dopravce již několik let, na Šluknovsku totiž jezdí společnost Trilex 
z německé skupiny Vogtland-bahn.

Autor: Alexandr Vanžura

3.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchranné práce u hotelu Rigopiano, který zavalila lavina.
25

Klienti mají strach. Šéf hotelu žádal hodiny před lavinou o pomoc

Vladimír Putin
4

Moskva čeká brzký telefonát Trump-Putin

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies