VYBERTE SI REGION

Po Švestkové dráze jezdí dva dopravci

Litoměřice - Trasa Švestkové dráhy ve směru Litoměřice-Most a zpět se o letních víkendech opět těší jízdám historických vagónů.

10.7.2014
SDÍLEJ:

Švestková dráha.Foto: Deník/Karel Pech

Na přepravě cestujících se letos podílejí hned dva dopravci. Cestující tak v neděli mohou využít více spojů. Přesto si ale musí dát pozor na různé jízdní řády a přepravní soupravy.

Výletníci se mohou v sobotu z Litoměřic do Mostu a zpět vydat pouze pomocí vlaků Švestkové dráhy společnosti Severočeské dráhy.

„Na trati Švestkové dráhy vypravujeme dva páry vlaků denně, a to v sobotu i v neděli ve stejný čas," uvedl Michal Skala ze společnosti Severočeské dráhy.

Druhá společnost, KŽC Doprava, s. r. o., provozuje na stejné trase už třetí rok cesty Středohorským motoráčkem. Ten však vyráží směr Most pouze v neděli. Jízda Středohorského motoráčku začíná už na vlakovém nádraží v Roudnici a trasu jízdy vlaků Švestkové dráhy kopíruje až ze zastávky na horním nádraží v Litoměřicích.

„Za celou provozní sezónu jsme přepravili tisíc cestujících. Minulý víkend to letošní teprve začala, tak uvidíme, jak bude vypadat," sdělil Bohumil Augusta ze společnosti KŽC Doprava, s. r. o..

Provoz vlaků na znovu obnovené Švestkové dráze byl v roce 2011 opět v ohrožení. Krachu Švestkové dráhy však zabránila právě společnost KŽC Doprava, s. r. o. tím, že u Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) vyjednala podržení dosavadní správy nad tímto úsekem.

„V té době neměly původní vlaky kvůli finančním problémům vůbec vyjet. Nechtěli jsme, aby region byl úplně bez železniční dopravy, chtěli jsme ji podržet. Proto jsme se rozhodli na Švestkové dráze provozovat nový Středohorský motoráček," doplnil Augusta.

Počet dopravců na trati SŽDC neovlivňuje. Zabývá se a zkoumá pouze kapacitu dané trati. „Dopravci provozují služby na své podnikatelské riziko. Pokud je volné místo v jízdním řádu a vlaky vyhovují technickým parametrům, není důvod jim takovou jízdu nepovolit. Pokud oba dopravci vidí potenciál pro přepravu cestujících, je to jen jejich rozhodnutí," potvrdil Jakub Ptačinský z SDŽC.

Správy železniční tratě Švestkové dráhy se však SŽDC chce zříci. Dokud stát nevydá rozhodnutí dráhu zrušit, pronajmout nebo odprodat, tak jí ale nadále zůstane. „Nejlepší varianta se pro SDŽC jeví odpovídající a dlouhodobě neměnná objednávka kraje nebo města na pravidelnou železniční dopravu," dodal Ptačinský.

Nicole Krinková

Autor: Redakce

10.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Donald Trump.
AKTUALIZOVÁNO
15 22

S Trumpem začínají nebezpečné roky, píše polský list

Advokát Miroslav Jansta

Vlivný advokát Jansta se v Zemanově kampani angažovat nehodlá

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

Le Penová: Každá země musí mít možnost opustit euro

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová prohlásila, že každá země musí mít možnost opustit euro, pokud si to bude přát. "Neříkám, že každá země musí opustit euro, ale musíme mít tuto možnost, pokud si to daná země přeje," řekla a sklidila potlesk na konferenci evropské krajní pravice v Koblenzi.

AKTUALIZOVÁNO

Ze zavaleného hotelu v Itálii se zachránilo 11 lidí, pět zahynulo

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi. Podle čerstvé bilance se tak zachránilo 11 lidí, potvrzeno je pět mrtvých. Úřady provincie Pescara dnes oznámily, že nejméně 23 lidí se stále pohřešuje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies