VYBERTE SI REGION

Po Švestkové dráze jezdí dva dopravci

Litoměřice - Trasa Švestkové dráhy ve směru Litoměřice-Most a zpět se o letních víkendech opět těší jízdám historických vagónů.

10.7.2014
SDÍLEJ:

Švestková dráha.Foto: Deník/Karel Pech

Na přepravě cestujících se letos podílejí hned dva dopravci. Cestující tak v neděli mohou využít více spojů. Přesto si ale musí dát pozor na různé jízdní řády a přepravní soupravy.

Výletníci se mohou v sobotu z Litoměřic do Mostu a zpět vydat pouze pomocí vlaků Švestkové dráhy společnosti Severočeské dráhy.

„Na trati Švestkové dráhy vypravujeme dva páry vlaků denně, a to v sobotu i v neděli ve stejný čas," uvedl Michal Skala ze společnosti Severočeské dráhy.

Druhá společnost, KŽC Doprava, s. r. o., provozuje na stejné trase už třetí rok cesty Středohorským motoráčkem. Ten však vyráží směr Most pouze v neděli. Jízda Středohorského motoráčku začíná už na vlakovém nádraží v Roudnici a trasu jízdy vlaků Švestkové dráhy kopíruje až ze zastávky na horním nádraží v Litoměřicích.

„Za celou provozní sezónu jsme přepravili tisíc cestujících. Minulý víkend to letošní teprve začala, tak uvidíme, jak bude vypadat," sdělil Bohumil Augusta ze společnosti KŽC Doprava, s. r. o..

Provoz vlaků na znovu obnovené Švestkové dráze byl v roce 2011 opět v ohrožení. Krachu Švestkové dráhy však zabránila právě společnost KŽC Doprava, s. r. o. tím, že u Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) vyjednala podržení dosavadní správy nad tímto úsekem.

„V té době neměly původní vlaky kvůli finančním problémům vůbec vyjet. Nechtěli jsme, aby region byl úplně bez železniční dopravy, chtěli jsme ji podržet. Proto jsme se rozhodli na Švestkové dráze provozovat nový Středohorský motoráček," doplnil Augusta.

Počet dopravců na trati SŽDC neovlivňuje. Zabývá se a zkoumá pouze kapacitu dané trati. „Dopravci provozují služby na své podnikatelské riziko. Pokud je volné místo v jízdním řádu a vlaky vyhovují technickým parametrům, není důvod jim takovou jízdu nepovolit. Pokud oba dopravci vidí potenciál pro přepravu cestujících, je to jen jejich rozhodnutí," potvrdil Jakub Ptačinský z SDŽC.

Správy železniční tratě Švestkové dráhy se však SŽDC chce zříci. Dokud stát nevydá rozhodnutí dráhu zrušit, pronajmout nebo odprodat, tak jí ale nadále zůstane. „Nejlepší varianta se pro SDŽC jeví odpovídající a dlouhodobě neměnná objednávka kraje nebo města na pravidelnou železniční dopravu," dodal Ptačinský.

Nicole Krinková

Autor: Redakce

10.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies