Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po Švestkové dráze jezdí dva dopravci

Litoměřice - Trasa Švestkové dráhy ve směru Litoměřice-Most a zpět se o letních víkendech opět těší jízdám historických vagónů.

10.7.2014
SDÍLEJ:

Švestková dráha.Foto: Deník/Karel Pech

Na přepravě cestujících se letos podílejí hned dva dopravci. Cestující tak v neděli mohou využít více spojů. Přesto si ale musí dát pozor na různé jízdní řády a přepravní soupravy.

Výletníci se mohou v sobotu z Litoměřic do Mostu a zpět vydat pouze pomocí vlaků Švestkové dráhy společnosti Severočeské dráhy.

„Na trati Švestkové dráhy vypravujeme dva páry vlaků denně, a to v sobotu i v neděli ve stejný čas," uvedl Michal Skala ze společnosti Severočeské dráhy.

Druhá společnost, KŽC Doprava, s. r. o., provozuje na stejné trase už třetí rok cesty Středohorským motoráčkem. Ten však vyráží směr Most pouze v neděli. Jízda Středohorského motoráčku začíná už na vlakovém nádraží v Roudnici a trasu jízdy vlaků Švestkové dráhy kopíruje až ze zastávky na horním nádraží v Litoměřicích.

„Za celou provozní sezónu jsme přepravili tisíc cestujících. Minulý víkend to letošní teprve začala, tak uvidíme, jak bude vypadat," sdělil Bohumil Augusta ze společnosti KŽC Doprava, s. r. o..

Provoz vlaků na znovu obnovené Švestkové dráze byl v roce 2011 opět v ohrožení. Krachu Švestkové dráhy však zabránila právě společnost KŽC Doprava, s. r. o. tím, že u Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) vyjednala podržení dosavadní správy nad tímto úsekem.

„V té době neměly původní vlaky kvůli finančním problémům vůbec vyjet. Nechtěli jsme, aby region byl úplně bez železniční dopravy, chtěli jsme ji podržet. Proto jsme se rozhodli na Švestkové dráze provozovat nový Středohorský motoráček," doplnil Augusta.

Počet dopravců na trati SŽDC neovlivňuje. Zabývá se a zkoumá pouze kapacitu dané trati. „Dopravci provozují služby na své podnikatelské riziko. Pokud je volné místo v jízdním řádu a vlaky vyhovují technickým parametrům, není důvod jim takovou jízdu nepovolit. Pokud oba dopravci vidí potenciál pro přepravu cestujících, je to jen jejich rozhodnutí," potvrdil Jakub Ptačinský z SDŽC.

Správy železniční tratě Švestkové dráhy se však SŽDC chce zříci. Dokud stát nevydá rozhodnutí dráhu zrušit, pronajmout nebo odprodat, tak jí ale nadále zůstane. „Nejlepší varianta se pro SDŽC jeví odpovídající a dlouhodobě neměnná objednávka kraje nebo města na pravidelnou železniční dopravu," dodal Ptačinský.

Nicole Krinková

Autor: Redakce

10.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kočka
23

Žena zemřela po kousnutí kočkou na nemoc přenášenou klíšťaty

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
5 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

AUTOMIX.CZ

Takto by mohla vypadat Škoda Kodiaq Coupé RS. A co říkáte na Karoq Coupé?

Česká automobilka Škoda se chce v nejbližší době víc soustředit na vozy typu SUV. Je to logické, zákazníci o ně mají čím dál větší zájem. Jednou z možností, jak by mladoboleslavská značka mohla svou nabídku "esúvéček" a crossoverů v budoucnu rozšířit, je třeba i uvedení nových kupé-SUV.

Mořský gigant přistál u Austrálie. Největší loď světa měří skoro 500 metrů

/VIDEO/ Největší plavidlo světa, plovoucí stanice společnosti Shell na těžbu a zkapalňování zemního plynu, dorazilo z doků v Jižní Koreji k břehům Austrálie. Po prvním vyplutí na moře zakotvilo na místě, kde bude postupně uvedeno do provozu. Posádka má speciální námořní školení pro navigaci letadel.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení