VYBERTE SI REGION

Příprava obchvatu kolem Podbořan vázne

Podbořany - Problémy jsou s pozemky, přes které mají nové komunikace u Podbořan vést. Není tak jasné, kdy Ústecký kraj bude moci požádat o dotaci a zda se vůbec začne stavět.

17.7.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Příprava silničního obchvatu Podbořan vázne. Problémy jsou s pozemky, přes které má komunikace v budoucnu vést. Radní Ústeckého kraje, který obchvat připravuje, proto rozhodli o pozastavení prací na přípravě projektu do doby, než se majetkoprávní vztahy k dotčeným pozemkům vyřeší.

„Je třeba smluvně ošetřit se všemi vlastníky pozemků záležitosti, které se týkají trvalých a dočasných záborů pozemků dotčených vlastní stavbou silnice a souvisejícími objekty. A také věcná břemena k pozemkům dotčeným třeba přeložkami inženýrských sítí. Majetkoprávní vypořádání v rámci takovéto liniové stavby bývá velmi složité vzhledem k množství dotčených vlastníků a někdy i obtížnosti jejich dohledání," sdělila Magdalena Hanáčková, mluvčí Ústeckého kraje.

Bez majetkového vypořádání ale nelze dokončit projektovou dokumentaci v rámci stavebního řízení a není možné podat žádost o stavební povolení. „Proto byly přerušeny další práce na zpracování projektové dokumentace do doby majetkoprávního vypořádání pozemků, na kterém se pokračuje," dodala mluvčí.

Stavba obchvatu Podbořan je jednou ze staveb, u kterých Ústecký kraj uvažuje s jejich realizací s rámci operačního programu Severozápad v plánovacím období 2007 až 2014. Nevyřešené majetkoprávní vztahy k pozemkům mohou podání žádosti o dotaci a tím i realizaci stavby ohrozit.

Obchvat má být ze tří částí

Trasa silničního obchvatu Podbořan už má konkrétní podobu. Kvůli ložisku kaolinu se upustilo od jeho západní části. Plánuje se, že povede severně, východně a jižně od města. Má být složený ze tří částí. První by tvořila severní spojka v délce jednoho kilometru, která by spojovala silnice do Žatce a Kadaně. Druhou část by tvořil jižní obchvat dlouhý čtyři kilometry, jenž by byl spojnicí cest do Blšan, Očihova, Valova, Vroutku a Buškovic.

Třetí částí obchvatu má být přeložka silnice I/27 Žatec Plzeň. Severní s jižní část obchvatu Podbořan by tato přeložka spojovala.

Červeně je vyznačena severní spojka a jižní obchvat, modře pak přeložka silnice I/27.

Autor: Petr Kinšt

17.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tři lidské životy si vyžádala vážná dopravní nehoda, k níž došlo v pátek kolem půl šesté ráno na železničním přejezdu ve Vejprnicích.
AKTUALIZOVÁNO
17 10

Tragické ráno. Na Plzeňsku zemřeli při srážce auta a vlaku tři lidé

Sídlo na prodej v kalifornském Bel Air.
8

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů

AKTUALIZOVÁNO

V italském hotelu zavaleného lavinou našli šest živých. Pátrání pokračuje

Italští záchranáři dál pátrají v troskách hotelu Rigopiano na úpatí pohoří Gran Sasso po obětech laviny, která tento objekt ve středu zavalila v důsledku zemětřesení. Podle italských médiií narazili na přeživší, zatím je ale ještě nevyprostili. Požádali však o další pomoc a vrtulníky. Ty už vzlétly z nedalekého přímořského města Pescara a vezou k místu přikrývky a záchranný materiál.  

AKTUALIZOVÁNO

Pravice napadla kontroly kotlů v domácnostech, obrátila se na Ústavní soud

Poslanci TOP 09 a ODS dnes u Ústavního soudu napadli loni schválenou novelu zákona o ochraně ovzduší, podle které mohou úřady kontrolovat, čím lidé topí doma v kotlích. Podle pravicové opozice odporuje ústavě fakt, že úřady mohou ke kontrolám přímo v domácnostech přistoupit bez předchozího rozhodnutí soudu. Ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO) je přesvědčen, že novela i kontroly před soudem obstojí.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies