VYBERTE SI REGION

Policisté se chystají na zátěž, která přijde po otevření celé D8

Ústecký kraj - Policisté dálničního oddělení Ústeckého kraje začali trénovat na zátěž, kterou očekávají po otevření celé D8. Termín zprovoznění posledních šestnácti kilometrů je konec roku. Poté by po D8 údolím Českého středohoří mohlo projet až 70 tisíc aut za den.

17.1.2016
SDÍLEJ:

Jiří Ušák, vedoucí odboru dopravní policie Ústeckého kraje.Foto: DENÍK/Karel Pech

Kamiony a také další vozidla by už nemusela překonávat Paška Pole a jezdit přes Bořislav na most u Kozlíků až do Bystřan, kde se pak „točí" zpět k již hotové dálnici na Ústí.

V rychlejší silnice se v Ústeckém kraji letos změní silnice R7 z Loun přes Chomutov do Německa a očekávané zrychlení silnice má být také mezi Teplicemi přes Bílinu a Mostem až do Chomutova. Ale zde zřejmě pouze v místních úsecích. Silnice mezi Teplicemi a Bílinou není zatím na navýšení rychlosti na 110 kilometrů v hodině připravená v celém rozsahu. Vadí například zastávky autobusů, u Kladrub a nebo u Hostomic.

Zvýšení počtu dopravních nehod na D8 je podle Ušáka téměř jisté. „Dnes policisté z dálničního oddělení řeší dvě tři nehody denně, pak jich bude třeba deset a na takovou zátěž se musí připravit," vysvětlil. Policisté se proto zapojili do práce kolegů v krajském městě, kde pomáhají s vyšetřováním nehod. „Musí trénovat, aby dokázali rychle nabrat podstatné věci k nehodě, zapsat a jet k další," popsal Ušák.

Na dálnici D8 se podle předpokladu policistů přesune většina dopravy, která doposud zatěžuje cestu z Lovosic do Ústí podél Labe a silnici z Lovosic do Teplic přes kopce. „Může se stát, že D8 odlehčí i dálnici D5 na Plzeňsku, protože bude pro mnoho řidičů komfortnější jet z Prahy přímo do Drážďan," uvedl Ušák. Podle něj se může zopakovat situace z Terezína, kde stávaly dlouhé fronty kamionů, než se zprovoznila D8 do Lovosic. Nyní je tam provoz minimální. „Očekáváme velké zklidnění na okolních komunikacích," zdůraznil Ušák.

Nejrizikovějšími úseky jsou na D8 podle Ušáka příhraniční tunely. „Řidiči nejsou zvyklí na proměnlivé značení u tunelů a stává se, že po uzavření tunelu ještě pět až deset aut projede," zmínil.

Pro samotné policisty může být rizikový pohyb na dálnici. Policisté v Ústeckém kraji si proto pořídili speciální návleky na nohavice s dvěma reflexními pruhy, aby byli dobře vidět i za tmy či v mlze. Novinku mají zatím jediní v republice.

Kontrolovat jízdu na dálnici pomohou policistům kolegové z Německa a také nová technika. „Ke skrytému dohledu na bezpečnost provozu máme nové vozidlo s vybaveným radarovým systémem, kamerami, s umístěným světelným zařízením skrytě za zadním sklem, které měří rychlost v obou směrech. Dokáže zjistit, zda není auto na seznamu odcizených, a mnohé další věci," uvedl Martin Sochr z dopravní policie. „V Ústeckém kraji se celkem bude pohybovat po silnicích sedm takovýchto nových vozidel a ještě dva další starší vozy," doplnil. (čtk, pem)

Autor: Redakce

17.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Michal Mazánek: Druhou fázi policejní reformy jsme s žalobci probrali

Praha /ROZHOVOR/ – Letní policejní reorganizace málem způsobila pád vlády. Nepřipravená, zmatená a účelová, tvrdil o ní vicepremiér a předseda hnutí ANO Andrej Babiš. Promyšlená, nutná a efektivní, kontroval ministr vnitra a první místopředseda ČSSD Milan Chovanec.

Pes vběhl na cizí pozemek, majitel mu ustřelil přirození. Teď jej soudí

Klatovsko – Nelehký úkol stojí před klatovským okresním soudem. Musí rozhodnout, zda je Zdeněk Skalický (53 let) nebezpečný pistolník, který ustřelil samonabíjecí pistolí psu přirození jen proto, že vběhl na jeho pozemek, nebo šlo jen o nešťastnou náhodu, když se chovatel snažil bránit své ovce před útočícím predátorem.

Hra s ohněm skončila. Rakousko to zvládlo

Berlín – Němečtí komentátoři vesměs pozitivně hodnotí výsledek rakouských voleb, kdy v nedělních volbách vyhrál kandidát Zelených Alexander Van der Bellen nad Norbertem Hoferem ze Svobodné strany Rakouska (FPÖ).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies