VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Politici chtějí, aby Mostečané znovu platili za odvoz odpadků

Most - Je to jako boj trpaslíka s obrem. Vítěz je předem znám. Dva opoziční zastupitelé TOP09 se pokoušejí přesvědčit mocnou koalici v čele se Sdružením Mostečané Mostu, že město potřebuje zbohatnout. Peníze na vylepšování Mostu se mají získat od lidí. Opozice navrhuje opět zavést povinné poplatky za odpad. Obyvatelé neplatí pětistovku ročně už pátým rokem.

7.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: Deník/ Petr Šilar

„Za tu dobu se mohlo vybrat přibližně dvě stě milionů korun,“ sdělil včera Mosteckému deníku Adolf Sigmund z TOP09. Teď by bylo možné vybírat až tisícovku. Jenže radnice nic takového nechystá. Sdružení, které má v zastupitelstvu většinu křesel, trvá na svém výdobytku, že svoz a likvidace odpadu je a bude pro Mostečany zdarma.

„Je to jeden z hlavních volebních slibů Sdružení Mostečané Mostu,“ řekl jeho člen Jan Syrový, radní a ředitel technických služeb.

Za lidi radnice platí na odpadech přes čtyřicet milionů korun ročně. Kolik to bude v příštích letech, nikdo ještě neví. Město podporuje vznik spalovny smetí v teplárně Komořany, která má ze 150 tisíc tun odpadků od roku 2015 vyrábět teplo a elektřinu a požádala EU o dotaci. „Stále čekáme na odpověď,“ řekla mluvčí teplárny Miloslava Kučerová.

Opozice tuší, že s poplatky za odpad s místní vládou prohraje. Doporučovala je i loni v létě, kdy z částí koaliční ODS kritizovala zadlužení města. Nic se ale nezměnilo.

Zastupitelský klub TOP09 navrhuje i další změny. Chce, aby radnice zrušila poplatky za parkování u finančního úřadu a nad spořitelnou. To už radní kdysi zamítli. Opozice tvrdí, že ztrátu z parkovného v centru města by bylo možné kompenzovat efektivnějším využitím placeného vyhrazeného parkování na sídlištích: například rušené místo by získal někdo jiný a radnice by nepřišla o tisíce korun.

Teď to funguje tak, že když někdo nepožádá o prodloužení platnosti povolení, vyhrazené parkovací místo zanikne. Změnu pravidel navrhuje i dopravní komise. Doporučí radním ke schválení, aby uvolněné místo šlo převést v rámci rodiny na jinou osobu. Trend ale zůstává stejný: nebudovat nová vyhrazená stání.

Autor: Martin Vokurka

7.4.2012
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
2 5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

V Karlových Varech byla dokončena nová odbavovací hala Horního nádraží. Práce na úpravách kolejiště a peronů ale ještě pokračují.
2 71

Nové čekárny či toalety. Železničáři utratí za rekonstrukce půl miliardy

Maketa Německého domu v Brně stojí načerno. Nemá stavební povolení

Brno porušuje skrz své turistické centrum zákon, obvinil šéf brněnských občanských demokratů Robert Kerndl současné vedení magistrátu. Problém vidí v maketě Německého domu na Moravském náměstí. „Musí mít stavební povolení a územní rozhodnutí, které nemá. Jde o černou stavbu," uvedl Kerndl.

Další mezinárodní úspěch. Vína z Česka bodovala mezi elitou

Tuzemští vinaři si z letošního ročníku soutěže vín Oenoforum odvážejí hned několik ocenění. Cenu za nejlepší kolekci získalo vinařství Mikrosvín Mikulov.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 170 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila čtyřpatrová turistická loď Almirante se 170 pasažéry. Úřady zatím potvrdily devět obětí, 28 lidí se stále pohřešuje.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies