VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přes Ústí se prožene Panter za dvě a půl miliardy

Ústecký kraj - Klimatizace, bezbariérové vstupy pro kočárky a vozíčkáře, audiovizuální technika, toalety se sklápěcím pultem na přebalování miminek, zásuvky pro PC a wifi připojení pro internet, zařízení pro nevidomé, jež jim usnadní orientaci ve vlaku, nebo polohovatelná sedadla a rychlost až 160 kilometrů za hodinu.

18.5.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie

Bezbariérovost, připojení k internetu či zařízení pro nevidomé. To jsou lákadla nových vlaků. Foto: ČD

Tím vším má být vybavena nová vlaková souprava RegioPanter, která bude obsluhovat tratě i v Ústeckém kraji.

V Ústeckém kraji budou nasazeny na trase Kadaň Most Ústí nad Labem Děčín a Litvínov Ústí nad Labem. Prvních pět souprav firma dodá v průběhu letošního roku, další budou předávány postupně až do roku 2014.

Čtěte také: Pistoriusová: Musíme zajistit až 13 miliard na nákup nových souprav

Nové elektrické jednopodlažní jednotky vlaku vyrábí společnost Škoda Transportation ve třech variantách. Dvouvozová dvousystémová, třívozová dvousystémová a třívozová stejnosměrná. „RegioPanter je symbolem moderní železniční dopravy třetího tisíciletí," řekl o tom Josef Bernard, generální ředitel firmy, s tím, že jejich nový koncept, navazuje na dlouholetou výrobu elektrických vlaků, užívaných v ČR, na Slovensku nebo v Litvě.

„Veškeré technologické zařízení je umístěno na střeše vozidla, chybí tedy klasická strojovna. Tímto řešením je v maximální míře interiér vozidla využit pro cestující," řekl o technologii vlaku Jiří Paruza, ředitel Škody Vagonka, jež se podílela na vývoji.

Dvousystémové řešení umožňuje provoz na tratích se stejnosměrnou i střídavou elektrickou trakcí, jimiž jsou železniční tratě v republice vybaveny. „To přispívá k flexibilnímu využití souprav v České republice. RegioPantery budou jezdit na tratích v Jihočeském, Ústeckém, Olomouckém, Pardubickém a Královéhradeckém kraji, kde jsou v současné době nasazovány klasické soupravy tažené lokomotivou nebo staré pantografy řady 460," řekl o tom Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah.

České dráhy objednaly u Škody Transportation výrobu 19 vlaků tohoto druhu, z toho 15 třívozových a 4 dvouvozové.

Celková hodnota kontraktu dosahuje 2,51 miliardy korun. Nákup všech souprav je spolufinancován Regionálními operačními programy EU ve výši až 40 procent.

„Pokračujeme v modernizaci vozidlového parku na regionálních tratích. Cestující v pěti krajích České republiky budou mít k dispozici moderní klimatizované jednotky, které díky svým technickým parametrům, včetně vysokého výkonu a zrychlení, umožní zkrácení jízdní doby," dodal Žaluda z ČD.

Cestující a lidé, kteří železnici využívají často, nebo denně o tom smýšlí celkem rozporuplně. Na jednu stranu žehrají na krácení peněz v regionální dopravě, což má za následek ubývání spojů z jízdních řádů, na druhou stranu oceňují komfort, který může RegioPanter nabídnout. „Je mi sympatické, že tu zakázku dostala česká firma a ne třeba Italové, jako Pendolino," myslí si Jiří Lacko.

RegioPanter - zajímavosti:

Vracení energie zpět do sítě při brzdění zajišťuje elektronika trakčních měničů návrat energie zpět do troleje.

Vysoký komfort - bezbariérový nástup, prostor pro vozíčkáře, jízdní kola nebo kočárky, komfortní sociální zázemí, klimatizace salonu je samozřejmostí.

Wifi Internet - každý vůz je vybaven připojením k internetu prostřednictvím wifi, stejně jako zásuvkami pro počítače.

Autor: Janni Vorlíček

18.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Divadlo Bez zábradlí. Ilustrační fotografie.
16

Kavárna divadla, kde hraje žena Stropnického, nemá EET. Prý nemusí

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém včera ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies