Nejvíce nehod v Ústeckém kraji se zúčastnila o víkendu osobní auta, a to v 87 případech, v 9 případech nákladní auta, 4 motocykly, 3 jezdci na kolech, 2 autobusy na Teplicku, 2 tahače s návěsem byly účastníky nehody na Litoměřicku, 1 trolejbus v Ústí nad Labem.

Z místa nehody ujelo o víkendu 10 pachatelů.

Zranění téměř vždy

Ačkoliv dopravní policie vyšetřovala 87 nehod osobních automobilů, připadá na tento značný počet pouze 1 těžké a 3 lehká zranění řidičů. Naproti tomu na 4 nehody motocyklů připadají 2 těžká a 1 lehké zranění řidiče. Na 3 nehody, při kterých byli účastníky karambolu řidiči na jízdních kolech, 1 byl těžce zraněn a 2 lehce.

Prakticky pouze jenom jedna nehoda jednostopého vozidla se o víkendu obešla bez zranění. Nejedná se o náhodu. Od 1. května do neděle 19. května na více než 3700 nehod osobních aut sice připadá více úmrtí než na všechny nehody motocyklů a jízdních kol, ale daleko horší je srovnání nehod z hlediska těžkých zranění.

Pokud nebudeme počítat spolucestující, ale jenom řidiče vozidel, u osobních aut připadá na více než 3700 nehod 21 těžkých zranění.

Jenže na nehody 44 motocyklů připadá 11 těžce a 19 lehce zraněných a u cyklistů na 46 jízdních kol 4 těžká zranění a 27 lehkých. Jde o hrozivý nepoměr. V průměru na 4 nehody jednostopých vozidel připadají 3 zranění.

Přitom rozdíl mezi lehkým a těžkým zraněním je mnohdy jenom otázkou náhody, protože i zdánlivě lehký pád může skončit komplikovanými zlomeninami s dlouhodobým léčením, nebo fatálním úderem do hlavy (pokud cyklista nemá helmu).

Dosavadní květnová předběžná statistika nehod jednostopých vozidel je proto jednoznačně varující.

Víkendové detaily

Pokud jde o ostatní účastníky dopravních nehod, řidiči nákladních vozů a autobusů nebyli o víkendu zraněni, naopak při nehodách byl zraněn jeden chodec.

Pokud jde o chodce, byli v rámci Ústeckého kraje evidováni celkem 2 chodci jako účastníci nehod oba na Děčínsku. Z toho jeden chodec byl označen za viníka nehody.

Nejvíce nehod policisté o víkendu evidovali dopoledne v rozmezí mezi 10. a 12. hodinou (13 případů) a odpoledne mezi 18. až 20. hodinou (10 případů). Naopak od půlnoci do čtvrté hodiny ranní policisté vyjížděli jenom k jedné dopravní nehodě.