VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Radní vrací do hry dopravu tunelem

Ústí nad Labem – Ústečtí radní přišli s novým nápadem, jak vyřešit dopravu v krajském městě. Tunelem, i když jinak než těmi, které před několika lety narazily na odpor mnoha Ústečanů.

14.6.2015
SDÍLEJ:

Takto Ústečané protestovali proti původnímu návrhu tunelů.Foto: DENÍK/Jan Vraný

Nyní by vedl pod centrem města. Radní chtějí, aby ho zaplatil stát.

Čtyři kilometry

Podle náměstka primátora Martina Hausenblase se na nápadu shodli spolu s odborníky, kteří řeší dopravní koncepci. „Po dokončení dálnice D8 se dopravní situace v Ústí změní. Řešení se proto logicky nabízí," uvedl.

Tunel má měřit 4 km.Tunel by byl dlouhý přes čtyři kilometry. Začínal by v Žižkově ulici, zhruba v místech, kde je dnes muzeum v bývalém krytu. Jeho druhý konec by byl za Novým světem v Krásném Březně. Z tunelu by vedlo několik výjezdů.

Jeden v Panské ulici ve směru na Klíši, druhý v oblasti křižovatky Na Předmostí a třetí v Krásném Březně. Doprava by vedla ve dvou tubusech a z tunelu by bylo možné vjet na Mariánský most i v době povodní. „Je to jen vize. Nyní chceme nechat zpracovat studii," prohlásil Martin Hausenblas.

Až pět miliard

Cenu město odhaduje na čtyři až pět miliard korun. Radní tvrdí, že by je mohl zaplatit stát z peněz, ze kterých chce stavět dálniční přivaděč 
z Děčína k dálnici. Ten již řadu let naráží na problémy v okolí Jílového a Libouchce. Děčín by se tak mohl napojit po rozšířené silnici podél Labe.

Kamiony by se pak v Krásném Březně zanořily do tunelu, vyjely v Žižkově ulici a najely na dálnici. Přivaděč Jílové-Libouchec by pak nebyl potřeba, kamiony by sem nesměly. Stejně tak by nejezdily po malém obchvatu přes Severní Terasu.

Vedení Děčína se ale plán příliš nezamlouvá. Podle náměstka primátora Jiřího Anděla město zadalo najaté firmě studii tří variant, která má být hotová v polovině července. Děčín prý nebude čekat na výsledky studie ústecké.

„Jasně jsme řekli, že to nepřipadá v úvahu. Nadále říkáme, že budeme prosazovat takové řešení, které bude jasně a odborně vyargumentované," uvedl Anděl.

Martin Hausenblas tvrdí, že by studii mohli mít hotovou za dva až tři měsíce a stála by několik set tisíc korun. Až pak se prý město obrátí na ministerstvo dopravy a ŘSD.

Ústecká Blanka?

Jan Kvapil ze sdružení Stop tunelům, které v minulosti proti plánu na síť tunelů protestovalo, nápad nezavrhuje ani nepodporuje. „Je třeba se podívat na to, co by znamenal. Dobré ale je, že se o tunelu hned od začátku bude diskutovat a nikdo nebude nic tutlat," řekl Kvapil.

Obyvatelé Ústí plán berou většinou s humorem. „Každý ví, jak je to v Česku s tunely. Auta by v něm jezdila tak za 50 let. V tom lepším případě," uvedl Tomáš Fárovský.

Autor: Vít Lukáš, Alexandr Vanžura

Líbí se vám nový návrh na vyřešení ústecké dorpavy pomocí tunelu?

Ano

53 %

Ne

47 %

Hlasovalo: 152

Anketa byla ukončena

14.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies