VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Radnice chce s policií změnit dopravní značení v Mostě, čeká se na studii

Most – V Mostě má být méně dopravních značek. Návrh na rušení se objeví v projektové studii. Mostecký deník zjistil, že plánované změny se týkají starší části města, obytné zóny mezi nemocnicí, bývalými kasárnami a Hněvínem.

28.12.2014
SDÍLEJ:

Starší část Mostu, kde má projektant navrhnout dopravní změny.Foto: DENÍK/Martin Vokurka

Město v prosinci vyhlásilo veřejnou zakázku na takzvanou Redukci dopravního značení v Mostě. Nabídky se odevzdávaly do 15. prosince. Vítěz soutěže, který ještě není znám, má zpracovat projektovou studii.

„Cílem projektového návrhu řešení je snížení počtu svislého dopravního značení, sladění s platnými předpisy a úprava dopravního značení ve vztahu k zákonným ustanovením bez zbytečného zdvojování,“ uvádí se v zadání zakázky.

Petice za obnovení chodníku v ulici Maršála Žukova Dvacítka obyvatel letos peticí požádala radnici, aby obnovila chodník v ulici Maršála Žukova. Poukázali na bezpečnost chodců, které omezují zaparkovaná auta. Odborná zpráva, kterou nechaly vypracovat technické služby, řeší několik možných variant dopravních změn. Každá z nich ale podle radnice znamená určité omezení.  

Samostatnou částí studie budou návrhy nového dopravního řešení ulice M. Žukova na Zahražanech. Radnice počítá se dvěma variantami. Jedna spočívá ve vybudování jednostranného chodníku na východní straně ulice a zřízení parkovacího pruhu na protější straně.

Druhá varianta předpokládá opět vybudování jednostranného chodníku na východní straně ulice, zavedení jednosměrného provozu a zřízení dvou parkovacích pruhů, tedy vedle nově zbudovaného chodníku a na protější straně ulice.

„V obou variantách bude řešeno také vybudování samostatného kontejnerového stání podle požadavku obyvatel a vhodným způsobem bude upraveno dopravní značení tak, aby byla snížena nejvyšší dovolená rychlost na 30 km/h,“ píše se v zadání zakázky.

Případné zavedení jednosměrného provozu má zapadat do jednotného řešení celé části města. Stejně se má řešit i snížení nejvýše dovolené rychlosti. Doprava v ulicích by se pak mohla podle radnice zklidnit například prostřednictvím zóny s dopravním omezením.

„Projektová studie bude řešena v úzké spolupráci s dopravním inspektorátem Policie ČR v Mostě,“ uvádí se ve zprávě.

Tady se má snižovat počet dopravních značek.

Červená na mapě vyznačuje oblast, kde má dojít k dopravním změnám.

Autor: Martin Vokurka

28.12.2014
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mistrovské oslavy v Brně. Hokejisté Komety přijeli mezi fanoušky na zaplněný Zelný trh v otevřeném autobuse.
AKTUALIZOVÁNO
81

Mistrovské oslavy v Brně: hokejisty přivítalo 12 tisíc fanoušků, obsadili i věž

Eliška Kolečkářová vzpomíná na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Komunisti její rodině v roce 1951 vzali statek na Hodonínsku. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval.
9

Akce Kulak, pak samota. I přes to trápení bych do strany nevstoupila, říká žena

Army Run na Hluboké gradoval bahnem a shyby těsně před cílem

V kempu Křivonoska u Hluboké nad Vltavou odstartoval prvním závodem seriál extrémních překážkových běhů Army Run 2017.

Jaké to je být vodičem nevidomého? Strach není na místě, respekt ano

/ROZHOVOR/ Život je o výzvách. Jednu takovou má za sebou i příbramský běžec Jan Šeděnka. Poprvé se stal vodičem nevidomé běžkyně.

Obří beranidlo postavili na hradbách Špilberku. Pomocí dobového jeřábu

Jako obrovští křečci se mohli cítit muži, kteří v sobotu odpoledne poháněli jeřáb při stavbě beranidla na Špilberku. Desetimetrové dřevěné součásti stroje totiž zvedali pomocí otočného kola, které rozhýbali díky vlastní chůzi v něm. Středověký jeřáb použili na zvedání dílů dobového beranidla k zatloukání pilotů. Oba stroje postavili jako součást výstavy Stavba jako Brno a návštěvníci je na hradě uvidí až do konce roku.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies