VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklamu na vodku Dopravní podnik stáhne

Ústí nad Labem – Nebývalý rozruch způsobila reklama na autobusu číslo 51 městské hromadné dopravy v Ústí.

24.6.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: Archiv VLP

Ten je téměř celý polepený plakátem s vodkou. Odborníci varují před negativním vlivem alkoholové reklamy zejména na děti a mladistvé. „Je to nevhodné a nebezpečné, tomuto typu reklamy se však lze jen těžko vyhnout," reaguje expert na návykové látky a primář mužského oddělení závislostí Psychiatrické léčebny Bohnice Karel Nešpor.

POZŮSTATEK Z MINULOSTI

Magistrát se k záležitosti nehlásí. „Vše je v kompetenci Dopravního podniku," reagovala mluvčí magistrátu Romana Macová.

V Dopravním podniku Ústí pak podle ředitele Libora Turka existuje zádržný systém, podle něhož se rozhoduje, jaká reklama na autobusech bude, či nikoli. „Klient nám vždy před samotnou instalací reklamy zasílá její vizuální podobu a v případě, že by forma nebo obsah byly nevhodné, reklama se neinstaluje," vysvětluje Turek.

Reklama na vodku na vozidle číslo 51 je podle něj pozůstatkem z minulosti. „Jde o relikt z doby, kdy reklamu pro Dopravní podnik zabezpečovala společnost Bus Promotion s.r.o. Reklama již není placená a připravuje se její deinstalace, jakmile bude tepleji," upřesnil Turek.

VADÍ LÉKAŘŮM I PEDAGOGŮM

Co se týká všeobecně reklamy, nesmí být dle mluvčího Dopravního podniku Ústí Luboše Heřmana v rozporu s evropskými předpisy a platnými zákony České republiky.

„Současně nesmí porušovat etický kodex vydaný radou pro reklamu. Reklama na alkohol, pivo-pivovary, likéry a podobně je v ČR velmi obvyklá a oblíbená, využívají ji i jiné české dopravní podniky. Reklama na cigarety je zakázána," podotkl Heřman.

Obří reklamu na veřejném dopravním prostředku odsuzují jak pedagogové, tak lékaři.

„Reklamy na alkohol a cigarety by rozhodně neměly být na místech, kde se pohybují děti. Jednak na ně působí přímo, ale určitě se jim do paměti ukládají i vjemy, na které se právě vědomě nezaměřují. Alkoholikem se může stát člověk v každém věku a reklama propagující alkohol může v dítěti pěstovat toleranci k alkoholu a ztrátu zábran při pozdějším řešení problémů s pomocí alkoholu," říká proděkanka pro vědu a tvůrčí činnost Pedagogické fakulty ústecké univerzity Ivana Čepičková.

„Vodka i jiné alkoholické nápoje mohou u dětí a dospívajících vyvolat těžkou otravu a poškozují jejich vyvíjející se mozek. Nejde tu jen o děti, ale také o řidiče, těhotné ženy nebo lidi, kteří se špatně ovládají i za střízliva. Větší střízlivost je v zájmu i samotného dopravního podniku. Sníží se tak riziko znečištění nebo poškození vozidla," doplnil Nešpor.

Autor: Kristián Šujan

Vadí vám reklamy na alkohol?

Ano

37 %

Ne

63 %

Hlasovalo: 57

Anketa byla ukončena

24.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jeden z nejznámějších snímků zachycujících Salvadora Dalího v roce 1948 pořídil americký fotograf Philippe Halsman.
1 12

Tělo Salvadora Dalího bude exhumováno, kvůli milionovému dědictví

Theresa Mayová, předsedkyně britské vlády a lídr konzervativců
AKTUALIZOVÁNO
2 8

Brexit: Mayová chce pro občany EU stejná práva jako pro Brity

Ostravské moře? Jezero na haldě láká ke koupání

/FOTOGALERIE/ Čistá a teplá voda, žádné řasy a kameny, klid a pohoda. Za tím míří mládež z ostravského obvodu Jih na haldu v Hrabůvce, kde vzniklo po rekultivaci „ostravské moře". Pohyb tady nicméně společnost Vítkovice zapovídá.

Spolupráce Česka a Izraele bude spočívat v technologiích, i humanitních oborech

Česko a Izrael chtějí posílit vědeckou spolupráci ve vyspělých technologických oborech, jako je robotika nebo kybernetika. Více se zaměří ale i na podporu spolupráce v humanitních vědách. Dnes to po společném jednání řekli vicepremiér pro vědu a výzkum Pavel Bělobrádek a jeho izraelský protějšek Ofir Akunis. Oba kladně hodnotili činnost české vědecké diplomatky Delany Mikolášové, která na českém velvyslanectví v Tel Avivu působí od roku 2015.

Horáček chce pomoct s podpisy dalším kandidátům. Hilšer je pro, Drahoš proti

Prezidentský kandidát Michal Horáček chce otevřít své mobilní petiční stánky pro sběr podpisů také Marku Hilšerovi a Jiřímu Drahošovi. Věří, že tím přispěje ke zvýšení kvality demokratického prostředí. Ti se v názoru na jeho iniciativu liší. Zatímco Marek Hilšer krok přivítal, tým Jiřího Drahoše je z něj spíše v rozpacích.

Google ustoupil. Nebude číst emaily svých klientů

Společnost Google již dříve uvedla, že skenovala emaily osobních účtů na Gmailu, aby mohla lépe zacílit reklamy. Nyní se však rozhodla od tohoto kroku ustoupit. Reklama sice v emailu zůstane, ale bude založena na nastavitelných preferencích uživateů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies