VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozvoj děčínské spediční firmy brzdí nedostatek řidičů kamionů

Děčín – Růst tržeb a zvětšení objemu přepravených zásilek očekává do konce roku děčínská spediční firma Bohemia Cargo. Rozvoj společnosti ale brzdí nedostatek řidičů kamionů. Uvedl to jednatel a zakladatel původně rodinné firmy Jan Kučera.

28.11.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Firma na okraji Děčína vznikla v roce 1997, tehdy v ní pracovalo deset lidí. Dnes jich zaměstnává 135 a zásilky přepravuje do celého světa. Celkové loňské tržby činily 637 milionů korun. Za letošní pololetí meziročně zvýšil podnik tržby o 16 procent na zhruba 350 milionů korun.

Spediční společnost má 
v plánu letos přepravit na 60.000 zásilek. „Tržby by se mohly dotknout 700 milionů korun. Mohli bychom doručovat i víc, požadavky jsou od současných zákazníků, máme i nové projekty, ale ve vyšších číslech nám brání nedostatek řidičů," řekl obchodní ředitel Jiří Šindler.

Nedostatek řidičů se podle jednatele začal projevovat zhruba před rokem.

„Tato profese vymizela 
v době hospodářské krize, starší odešli a pro mladé je vstup finančně náročný. A dopravci nechtějí příliš investovat do někoho, když neví, zda se pro tuto práci bude hodit," vysvětlil Kučera. Náklady na pořízení řidičského oprávnění se pohybují mezi 30 000 až 50 000 korun. Platy profesionálních řidičů přitom podle Kučery na severu Čech nejsou nikterak nadprůměrné.

„U tuzemské dopravy jsou lehce pod průměrem ČR, asi 
23 000 korun, a u zahraniční ve spojení se stravným v eurech to může být 32 000 až 40 000 korun. Čas je dneska pro mladé ale víc než peníze a toto je práce na čas velmi náročná," konstatoval Kučera.

Tuček potvrdil, že řidič nákladního automobilu je mezi zaměstnavateli jednou z nejžádanějších profesí.

„V evidenci úřadu práce je i řada uchazečů, kteří by mohli na požadované pozice nastoupit, ale je zde i řada limitujících faktorů, které musí uchazeči zohlednit. Především se jedná o časovou náročnost této profese, kdy řidiči jsou mimo domov i několik týdnů v kuse, což negativně poznamenává jejich rodinný život. A ne každý je ochoten na toto přistoupit," popsal Tuček. Dalším limitujícím faktorem je podle Tučka požadovaná délka praxe u nastupujících řidičů.

Práce za volantem je komfortnější než bývala v minulosti, ale přináší i více stresu.

„Dřív to bylo lepší, na hranicích jsme si při čekání popovídali, odpočinuli. Teď se tlačí na čas, je větší provoz, nás starých je málo a s mladými už taková parta není, ty zajímá něco jiného," řekl jeden z řidičů.

Zboží je podle Kučery na trhu dostatek, ale nemá ho kdo doručovat. Bohemia Cargo proto založila dceřinou společnost Akademie logistických profesí, kde školí obsluhu vysokozdvižných vozíků 
i řidiče.

Autor: ČTK

28.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath.
17 21

Rath posílá prezidenta Zemana k Ústavnímu soudu

Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek.
2 3

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Děti zůstávají v ústavech. Může za to jejich vyšší věk i stávající krize rodiny

V boskovickém dětském domově momentálně žije čtyřiatřicet dětí. Pracovníci navíc čekají na dvě další, které se vrací od pěstounů. Stejně na tom bylo zařízení ústavní výchovy loni. Tak jako další na Vyškovsku i Blanensku potvrzuje celorepublikový fenomén – počet chovanců v ústavech se nedaří snižovat.

150 milionů korun. Tolik pošle Česko na pomoc s migrací

Česko letos pošle do zahraničí na pomoc uprchlíkům a státům čelícím migračním tlakům 150 milionů korun. Ministerstvo vnitro v tiskové zprávě uvedlo, že částku v rámci jeho koncepce pro asistenci uprchlíkům na dnešním jednání schválila vláda. Prvních 40 milionů korun z této částky by mělo jít na obnovu uprchlického tábora Azrak v Jordánsku.

Stánky ve Znojmě jsou prázdné. Trhovkyně: Nechci se učit novoty kvůli EET

Brambory, cibuli, jablka nebo třeba česnek od místních prodejců si mohli obyvatelé Znojma donedávna koupit na stáncích na Masarykově náměstí. Zhruba desítka prodejců zde nabízela zboží každé dopoledne vždy od pondělí do soboty. Nyní zůstala prodejní místa opuštěná, i když na konci března již vždy trhovci bývali na svých místech.

Výuka venku? Většina dětí i rodičů ji vítá

Učit se občas venku na čerstvém vzduchu místo mezi čtyřmi stěnami učeben? K tomu se kloní ve spoustě škol. Však venkovní učebny se dají využít od jara do podzimu. Jenže ne vždy je na jejich vybudování v městské či obecní kase hned dost peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies