VYBERTE SI REGION

Rozvoj děčínské spediční firmy brzdí nedostatek řidičů kamionů

Děčín – Růst tržeb a zvětšení objemu přepravených zásilek očekává do konce roku děčínská spediční firma Bohemia Cargo. Rozvoj společnosti ale brzdí nedostatek řidičů kamionů. Uvedl to jednatel a zakladatel původně rodinné firmy Jan Kučera.

28.11.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Firma na okraji Děčína vznikla v roce 1997, tehdy v ní pracovalo deset lidí. Dnes jich zaměstnává 135 a zásilky přepravuje do celého světa. Celkové loňské tržby činily 637 milionů korun. Za letošní pololetí meziročně zvýšil podnik tržby o 16 procent na zhruba 350 milionů korun.

Spediční společnost má 
v plánu letos přepravit na 60.000 zásilek. „Tržby by se mohly dotknout 700 milionů korun. Mohli bychom doručovat i víc, požadavky jsou od současných zákazníků, máme i nové projekty, ale ve vyšších číslech nám brání nedostatek řidičů," řekl obchodní ředitel Jiří Šindler.

Nedostatek řidičů se podle jednatele začal projevovat zhruba před rokem.

„Tato profese vymizela 
v době hospodářské krize, starší odešli a pro mladé je vstup finančně náročný. A dopravci nechtějí příliš investovat do někoho, když neví, zda se pro tuto práci bude hodit," vysvětlil Kučera. Náklady na pořízení řidičského oprávnění se pohybují mezi 30 000 až 50 000 korun. Platy profesionálních řidičů přitom podle Kučery na severu Čech nejsou nikterak nadprůměrné.

„U tuzemské dopravy jsou lehce pod průměrem ČR, asi 
23 000 korun, a u zahraniční ve spojení se stravným v eurech to může být 32 000 až 40 000 korun. Čas je dneska pro mladé ale víc než peníze a toto je práce na čas velmi náročná," konstatoval Kučera.

Tuček potvrdil, že řidič nákladního automobilu je mezi zaměstnavateli jednou z nejžádanějších profesí.

„V evidenci úřadu práce je i řada uchazečů, kteří by mohli na požadované pozice nastoupit, ale je zde i řada limitujících faktorů, které musí uchazeči zohlednit. Především se jedná o časovou náročnost této profese, kdy řidiči jsou mimo domov i několik týdnů v kuse, což negativně poznamenává jejich rodinný život. A ne každý je ochoten na toto přistoupit," popsal Tuček. Dalším limitujícím faktorem je podle Tučka požadovaná délka praxe u nastupujících řidičů.

Práce za volantem je komfortnější než bývala v minulosti, ale přináší i více stresu.

„Dřív to bylo lepší, na hranicích jsme si při čekání popovídali, odpočinuli. Teď se tlačí na čas, je větší provoz, nás starých je málo a s mladými už taková parta není, ty zajímá něco jiného," řekl jeden z řidičů.

Zboží je podle Kučery na trhu dostatek, ale nemá ho kdo doručovat. Bohemia Cargo proto založila dceřinou společnost Akademie logistických profesí, kde školí obsluhu vysokozdvižných vozíků 
i řidiče.

Autor: ČTK

28.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
10 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
8

Domácích zabijaček prasat ubývá

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Teplicko Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Před rokem zemřel europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf

Europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf, který zemřel náhle před rokem, 22. ledna 2016, byl výrazným komunistickým politikem posledních 25 let. Nejprve zasedal ve Federálním shromáždění, poté byl poslancem Sněmovny a od roku 2004 vykonával mandát v Evropském parlamentu. Ransdorf byl znám svým intelektuálním rozhledem, který oceňovali i jeho političtí oponenti. Dožil se 62 let.

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies