VYBERTE SI REGION

Rozvoj děčínské spediční firmy brzdí nedostatek řidičů kamionů

Děčín – Růst tržeb a zvětšení objemu přepravených zásilek očekává do konce roku děčínská spediční firma Bohemia Cargo. Rozvoj společnosti ale brzdí nedostatek řidičů kamionů. Uvedl to jednatel a zakladatel původně rodinné firmy Jan Kučera.

28.11.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Firma na okraji Děčína vznikla v roce 1997, tehdy v ní pracovalo deset lidí. Dnes jich zaměstnává 135 a zásilky přepravuje do celého světa. Celkové loňské tržby činily 637 milionů korun. Za letošní pololetí meziročně zvýšil podnik tržby o 16 procent na zhruba 350 milionů korun.

Spediční společnost má 
v plánu letos přepravit na 60.000 zásilek. „Tržby by se mohly dotknout 700 milionů korun. Mohli bychom doručovat i víc, požadavky jsou od současných zákazníků, máme i nové projekty, ale ve vyšších číslech nám brání nedostatek řidičů," řekl obchodní ředitel Jiří Šindler.

Nedostatek řidičů se podle jednatele začal projevovat zhruba před rokem.

„Tato profese vymizela 
v době hospodářské krize, starší odešli a pro mladé je vstup finančně náročný. A dopravci nechtějí příliš investovat do někoho, když neví, zda se pro tuto práci bude hodit," vysvětlil Kučera. Náklady na pořízení řidičského oprávnění se pohybují mezi 30 000 až 50 000 korun. Platy profesionálních řidičů přitom podle Kučery na severu Čech nejsou nikterak nadprůměrné.

„U tuzemské dopravy jsou lehce pod průměrem ČR, asi 
23 000 korun, a u zahraniční ve spojení se stravným v eurech to může být 32 000 až 40 000 korun. Čas je dneska pro mladé ale víc než peníze a toto je práce na čas velmi náročná," konstatoval Kučera.

Tuček potvrdil, že řidič nákladního automobilu je mezi zaměstnavateli jednou z nejžádanějších profesí.

„V evidenci úřadu práce je i řada uchazečů, kteří by mohli na požadované pozice nastoupit, ale je zde i řada limitujících faktorů, které musí uchazeči zohlednit. Především se jedná o časovou náročnost této profese, kdy řidiči jsou mimo domov i několik týdnů v kuse, což negativně poznamenává jejich rodinný život. A ne každý je ochoten na toto přistoupit," popsal Tuček. Dalším limitujícím faktorem je podle Tučka požadovaná délka praxe u nastupujících řidičů.

Práce za volantem je komfortnější než bývala v minulosti, ale přináší i více stresu.

„Dřív to bylo lepší, na hranicích jsme si při čekání popovídali, odpočinuli. Teď se tlačí na čas, je větší provoz, nás starých je málo a s mladými už taková parta není, ty zajímá něco jiného," řekl jeden z řidičů.

Zboží je podle Kučery na trhu dostatek, ale nemá ho kdo doručovat. Bohemia Cargo proto založila dceřinou společnost Akademie logistických profesí, kde školí obsluhu vysokozdvižných vozíků 
i řidiče.

Autor: ČTK

28.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies