VYBERTE SI REGION

Rychlotrať Praha - Litoměřice má být hotová do roku 2030

Podřipsko, Litoměřicko - Vysokorychlostní vlaky by se na nové trati mezi Prahou a Litoměřicemi měly prohánět do roku 2030, a to rychlostí 250 kilometrů v hodině nebo vyšší.

13.11.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Správa železnic a Ministerstvo dopravy ČR v současnosti pracují na studii proveditelnosti a vytyčení trasy. V řadě obcí ale stále narážejí na odpor místních samospráv.

Málo informací

„Na posledním jednání, které jsem sama svolala loni na jaře, jsme byli ujištěni, že se k nám informace k vysokorychlostní trati budou dostávat. Od té doby ale nic nového nevíme," sdělila Deníku starostka obce Vražkov, kolem které by trať v budoucnu měla vést, Jaroslava Smetanová.

„Stavební uzávěra v obci stále platí. Nejhorší je, že nevíme, co nás čeká, co proti nám stojí. Víme, že to asi bude prašné a hlučné, nemáme si ale z čeho utvořit přesnější obrázek," dodala starostka. Mluvčí Jakub Ptačinský namítá, že zaměstnanci SŽDC v rámci projednání studie za účelem nalezení všeobecně přijatelné varianty vedení trati v souladu se všemi limity území absolvovali řadu jednání se zástupci krajů, orgánů státní správy i dotčených obcí.

„Některé obce si nepřejí, aby kolem jejich rybníčku železniční trať vedla. My si ale myslíme, že toto je správná cesta, kterou jde velká část Evropy, mnoho vyspělých zemí v Asii, Americe a i první vlaštovka v Africe, Maroko," řekl na nedávné tiskové konferenci šéf SŽDC Pavel Surý.

Podobná situace byla podle něj koncem 19. století, kdy se v tuzemsku železnice masově stavěla. „Obce, které ji odmítly, poté ekonomicky zaostávaly proti sídlům, která byla na železnici napojena," uvedl.

Podle Jakuba Ptačinského je již dokončená územně technická studie VRT Praha - Litoměřice. „V ní je návrh trati proveden jako soubor územně průchozích variant pro budoucí ekonomické posouzení. Bez znalosti ekonomických limitů nelze řešení považovat za uzavřené. Výslednou variantu vedení trasy v území je nezbytné prověřit studií proveditelnosti, která dokáže kvantifikovat všechny přínosy nové trati," sdělil s tím, že v součinnosti s Ministerstvem dopravy probíhají i další studie, které posuzují dopady záměru na udržitelný rozvoj území, na místní kulturní a historické památky (Říp, Terezín, Litoměřice) nebo vliv na ovzduší a hluk v obytných územích.

Autor: Veronika Weissová, ČTK

13.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Prosinec bude teplotně průměrný, nejchladněji bude mezi svátky

Praha - Následující čtyři týdny budou teplotně průměrné, nejchladnější by mělo být období mezi svátky. Nejvíce srážek má spadnout už příští týden, celkový prosincový úhrn by ale neměl vybočit z dlouhodobého průměru. Vyplývá to z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies