VYBERTE SI REGION

Rychlovlak typu TGV přes Lovosice? Do roku 2030 to skutečně stát plánuje

Litoměřicko, Podřipsko - Dálnice Prahu s Drážďanami ještě zcela nespojila a české ministerstvo dopravy už začalo plánovat zcela novou železniční rychlotrať. V budoucnu by se po ní proháněly rychlovlaky typu francouzského TGV či německého ICE.

11.4.2013 3
SDÍLEJ:

Moderní vlaková souprava rakouských drah – RAILJET – na přerovském nádražíFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

„Typově stejná vozidla RailJet s rychlostí nad 160 km/h v současnosti pořizují třeba České dráhy," podotkla Andrea Volaříková z ministerstva dopravy. „Vizuálně se jedná o běžnou dvoukolejnou trať, která bude pojížděna vysokorychlostními jednotkami. Trať bude vedena v nové stopě, často v souběhu s dálnicí D8, nebude tedy kopírovat stávající železniční koridor."

Nová rychlotrať se bude lišit od klasické tím, že vyšší bezpečnost bude zajištěna zabezpečovacím zařízením a především výhradně mimoúrovňovým křížením se silnicemi. „Smyslem je, aby tuto infrastrukturu mohlo využít co největší množství vlaků. A to nejen vlaků mezinárodních, ale také vlaků spojujících hlavní město s regionálními centry i jejich regiony," vysvětlila Andrea Volaříková z ministerstva dopravy.

Nová rychlotrať byla zařazena v systému core network TEN-T a do roku 2030 má být vybudována v úseku Praha Lovosice. Náklady na její stavbu mají činit minimálně 30 miliard korun a podle předpokladů ministerských úředníků bude na ni možné čerpat dotace z unijního fondu Connecting Europe Facility (CEF). Rychlotrať má v dalším období pokračovat na Ústí nad Labem a do Drážďan.

České ministerstvo dopravy se saským ministerstvem hospodářství v únoru oficiálně podepsalo žádost o studii a již ji podali Evropské komisi. Rychlotrať v délce zhruba 60 kilometrů v úseku Praha Lovosice je zatím jediná, která by byla do roku 2030 na území Česka postavena. Kritikům z řad poslanců působících v hospodářském výboru sněmovny se to nelíbí. Chtěli by, aby v systému core byla i trať Praha Brno. Podle náměstka ministra dopravy Lukáše Hampla to ale není možné. Česko by prý do roku 2030 tuto trať nestihlo postavit.

Autor: Radek Pešout Ing.

11.4.2013 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Kapra na Vánoce koupíte on-line

Orlickoústecko, Svitavsko – Kapr s bramborovým salátem je vánoční klasika. Na kolik letos štědrovečerní večeře vyjde? Kilo šupináče v regionu koupíte pod 90 korun. Ulovit si ho můžete dokonce v „on-line rybníku", Plundrovo rybářství z Dlouhoňovic totiž nabízí on-line objednávku.

Šedesátiletá řidička smetla před semafory dítě, je těžce zraněné

Česká Třebová - Vážná nehoda se stala ještě za bílého dne uprostřed České Třebové. Auto zde srazilo dítě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies