VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Saské Švýcarsko: Tramvají až k vodopádům

Sasko - V srdci fascinující krajiny Labských pískovců vozí úzkokolejka Kirnitzschtalbahn výletníky, turisty a lázeňské hosty z Bad Schandau do Národního parku Saské Švýcarsko, a to již od roku 1898. Třetinu své energetické spotřeby přitom kryje vlastní fotovoltaickou elektrárnou.

5.9.2012
SDÍLEJ:

Křinická tramvaj je se svou jedinou a jen 8 km dlouhou linkou nejmenším německým dopravním podnikem provozujícím tramvaje.Foto: mediaservis.de

Devět zastávek na trase je výchozím bodem poutavých turistických tras vedoucích Národním parkem Saské Švýcarsko, kouzelnou krajinou pískovcových skal a hlubokých lesů i divokým a romantickým údolím říčky Křinice.

Unikátní doprava

Křinická tramvaj je se svou jedinou a jen 8 km dlouhou linkou nejmenším německým dopravním podnikem provozujícím tramvaje. Je také jedinou tramvají v Německu, která má zastávky na území národního parku.

Tramvaj jezdí celoročně každý den, v letní sezoně každou půlhodinu, v zimní zhruba každou hodinu. Její trasa vede přes Bad Schandau, stanice „Am Stadtpark" v městském parku, Kirnitzschtal, Beuthenfall (500 metrů k nádhernému a vyhledávanému vodopádu Lichtenhainer Wasserfall).

Železnice jako na dlani pro malé i velké

Milovníky dráhy také určitě nadchne největší miniaturní zahradní železnice na světě „Eisenbahnwelten im Kurort Rathen" v Saském Švýcarsku. Na ploše o rozloze 7300 metrů čtverečních je zde položeno 4,2 km kolejí, stojí tu 125 budov, 14 nádraží a minikrajinou neustále projíždí dvacet a třicet vlaků. A jako prémie pro návštěvníky ční naproti tomuto modelu úchvatné skály Labských pískovců.

V Muzeu železničních modelů v Sebnitz se pro změnu na ploše 250 metrů čtverečních mohou zájemci seznámit s více než sto lety historie železničních modelů a s padesáti lety jejich výroby. Najdou tady fascinující svět miniaturních železnic od moderních modelů po nádherné plechové hračky z dob našich dědečků. Vedle dvanáctimetrové expozice o labském údolí nechybí ani zimní a noční varianta.

Horská dráha Semmeringbahn

Osmkrát denně vyjíždí vláček na více než sto let staré trati z Bad Schandau přes zasněné sebnitzké údolí do Neustadtu. Za půl hodiny překoná na 27 mostů a projede sedmi tunely. To však není ještě vše, co v Saském Švýcarsku nadchne turisty. Najdou tu úzkokolejnou dráhu Schwarzbachbahn, která od roku 1897 do roku 1951 vedla z nádraží Gossdorf-Kohlmühle do Hohnsteinu.

Věděli jste, že…

… že herečka Kate Winslet natočila záběry pro film Předčítač v křinické tramvaji v Bad Schandau?

… v Sasku točil režisér Quentin Tarantino části svého dramatu ze světové války s názvem Hanebný pancharti?

… Saské Švýcarsko je známé svými bizarními skalními formacemi a hrady, které každý rok nadchnou na 30 filmových štábů z celého světa?

Více ke křinické tramvaji na: www.ovps.de

Autor: Ludmila Veselá

5.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nedaleko ústeckého sportovního letiště v Podhoří spadlo v úterý krátce po sedmé hodině ranní ultralehké letadlo.
AKTUALIZUJEME
3

Bolí mě záda. Pád ultralightu nedaleko letiště Podhoří pilot přežil.

Sále populárnější lev Fufi žije ve Zděchově.
12

Chovatel lva: Úřady mě chtějí finančně zlikvidovat

Poslední den kouření v hospodách: Protesty? Třeba vysypání nedopalků na ulici

/ANKETA, INFOGRAFIKA/ Poslední možnost zakouřit si v restauraci nebo baru mají v úterý lidé po celé republice. Pak už jim to nedovolí takzvaný protikuřácký zákon, který začne platit od středy 31. května.

Michal Klíma: Stát má podporovat nezávislá média

Téma svobody médií v České republice se už dostalo i do agendy jednání Evropského parlamentu. Dne 1. června se budou poslanci zabývat tématem Riziko politického zneužití médií v ČR.

AUTOMIX.CZ

Garáž 10 motoristů: Tahle parta stavěla fascinující auta, socialismu navzdory

Sedmdesátá léta minulého století československým automobilovým nadšencům příliš nepřála. Nabídka aut byla samozřejmě úzká a když už jste si vybrali, ani samotné pořízení nemuselo být snadné. Našli se ale tací, kteří se s takovou situací odmítli smířit a i v náročných podmínkách si plnili svoje automobilové sny. Takoví byli i nadšenci, kteří stáli za projektem s podivuhodným názvem GIOM.

Jarolím sáhl do nominace: Šural i Fillo se omluvili

Omluvenky, změny a potíže s logistikou. Karel Jarolím před nadcházejícím srazem fotbalové reprezentace rozhodně neodpočívá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies