VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Senátor chce vzít radary strážníkům. Ten ústecký stejně nefunguje

Ústí nad Labem - Městská policie možná už brzy ztratí pravomoc měřit rychlost aut na silnicích. S návrhem přišel senátor a primátor Teplic Jaroslav Kubera.

11.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Karel Pech

Ústavně-právní výbor následně změnu doporučil vložit do novely zákona o silničním provozu.

V Teplicích se rychlost neměří

„V Teplicích se rychlost, jak známo, neměří, my žádné radary nemáme. Přesto dluhy na nezaplacených pokutách za dopravní přestupky kvůli jiným obcím, které radary mají, činily v roce 2015 43 milionů korun. Žádný smysl to nemá, pokuty jsou v podstatě nevymahatelné a stát neustále se snaží navyšováním pokut řidiče převychovat a učí je jezdit a myslí si, že bude méně mrtvých. Nebude," uvedl senátor s tím, že měření rychlosti patří podle jeho názoru do kompetencí státní policie.

„Tak jako strážníci nevyšetřují trestnou činnost, ani měření rychlosti aut jim nepřísluší. Malé obce jsou v tomto ohledu v obrovském střetu zájmu. Jde jim primárně o to, aby naplnily své obecní pokladničky, a trestají tak řidiče i za překročení rychlosti třeba o tři kilometry v hodině. Ale to přeci nemá s plynulostí a bezpečností silničního provozu nic společného," myslí si Kubera a tvrdí, že radary strážníci používají nejen na začátku obcí, ale převážně i mimo zastavěné území.

Podle zástupce vedoucího Městské policie v Ústí Jana Novotného však strážníci nemohou měřit, kde se jim zlíbí. „Městská policie se řídí stanoviskem státní policie. Nejčastěji jsme měřili u škol, u domovů pro seniory a u hřbitovů," říká zástupce vedoucího MP v Ústí Jan Novotný.

Místa schvaluje státní policie

To potvrzuje i mluvčí ústeckých policistů Veronika Hyšplerová. „Při výběru míst, kde by chtěla městská policie měřit, tak dáváme souhlasné nebo zamítavé stanovisko," uvedla Hyšplerová.

Dobré zkušenosti s měřením mají například v Chabařovicích. „Nejde o příjmy z pokut, ale objektivně mohu říci, že se rychlost aut projíždějících naším městem snížila. Radar jsme si pronajímali, legislativně už si ho ale půjčovat nemůžeme a koupě vlastního radaru je velice nákladná," uvedl starosta Chabařovic Josef Kusebauch.

Chabařovice tak jdou cestou preventivních opatření. „Největší problém s rychlostí je na vjezdu a výjezdu z Chabařovic. Jsou zde rovné silnice a řidiče to láká k rychlé jízdě. Zúžení vozovky, vybudování ostrůvků, přechod, na to se zaměřujeme. V dolní části Chabařovic pak plánujeme postavit rovněž kruhový objezd. Se změnou pana Kubery tak nemáme žádný problém, my naplňujeme naši vlastní dopravní studii," podotkl Kusebauch.

Ústecký radar už rok nefunguje

Také Trmice se s Kuberovým návrhem nemusí trápit. „Naši strážníci rychlost jízdy automobilů totiž neměří, tudíž to nyní nemá a asi v budoucnu nebude mít vliv na rozpočet města," doplnil místostarosta Trmic Michal Žalud. Návrh teplického primátora se už setkal i s podporou kolegů z ústavně-právního výboru.

Termín účinku opatření by měl být podle Kubery až od 1. ledna 2017. „To je z důvodu, aby se obce nemohly vymlouvat, že si zrovna včera koupily radar a najednou ho nesmějí používat. Až následně budou pokuty za rychlou jízdu příjmem státního rozpočtu a ne obce, ukáže se navíc pravda, které obce si městskou policii skutečně nechají," podotkl Kubera.

V Ústí se podle radní Yvety Tomkové výše zaplacených blokových pokut uložených městskou policií za rok 2015 vyšplhala na 1,8 milionu korun. Kolik z částky však tvoří příjmy za pokuty za rychlou jízdu, není zřejmé. Radar totiž ústeckým strážníkům už rok nefunguje.

Autor: Kristián Šujan

Mají strážníci i nadále měřit rychlost?

Ano

14 %

Ne

86 %

Hlasovalo: 266

Anketa byla ukončena

11.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
4 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies