VYBERTE SI REGION

Silničáři již vyjeli, ve skladech mají tisíce tun soli a štěrku

Děčínsko – O údržbu silnic se na Děčínsku a Šluknovsku stará přes třicet velkých sypačů a pluhů, se sněhem pomáhají i traktory.

4.12.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Karel Dvořák

Tisíce tun soli 
a štěrku, sypače připravené kdykoliv vyjet. Silničáři jsou na nadcházející zimu připraveni. První výjezdy přitom už mají za sebou.
„Poprvé jsme vyjeli ve větší míře v úterý odpoledne, kdy začalo na Děčínsku sněžit. Momentálně jsou všechny silnice bez problémů sjízdné," říká vedoucí děčínského provozu Správy a údržby silnic Ústeckého kraje Ivana Pekařová.

Krajští silničáři mají na Děčínsku a Šluknovsku na starosti přibližně 600 kilometrů silnic druhé a třetí třídy.

„Ve skladech máme 1970 tun soli a 1750 tun drtě. 
O údržbu silnic se bude starat patnáct velkých sypačů, po pěti v každém středisku. 
K dispozici máme také traktory," přibližuje technické vybavení silničářů Pekařová. Kromě toho jsou na střediscích v Děčíně a ve Šluknově připraveny i sněžné frézy.

Na zimu se připravují také v Technických službách Děčín, které pro město zajišťují údržbu silnic. Ty mají na starosti téměř 75 kilometrů chodníků a necelých 160 kilometrů silnic.
„Připravených máme zhru-ba deset sypačů, k dispozici máme tisíc tun soli a 400 tun drti," říká vedoucí provozu Martin Malát.

Během loňské zimy, která byla neobvykle mírná, přitom děčínské technické služby vysypaly na silnice přibližně 700 tun soli.

Tu naopak nemůže v tak velké míře používat krajská správa silnic. V okrese Děčín jsou totiž tři chráněné krajinné oblasti a navíc i národní park, a tak musí silničáři na poměrně velkých úsecích používat k údržbě pouze drtě.

V Děčíně využívají silničáři nejen velké sklady, ale 
i menší sklady posypových materiálů. Například v sídlištích nebo okrajových částech města je možné vidět nádoby plné soli nebo směsi písku se solí. Tou pak může kdokoliv posolit například namrzlé schodiště, které bývá v zimě nebezpečné. Právě přehled takových míst vydalo spolu 
s plánem zimní údržby město.

V seznamu jsou například silnice do výše položených částí města, jako je například Jalůvčí a Maxičky. Problematická je také Žižkova ulice vedoucí k zoologické zahradě nebo silnice vedoucí do Dolního Žlebu.

Přestože se může zdát počet sypačů poměrně vysoký, na každý z nich připadají desítky kilometrů, především u správy silnic.

„Každý sypač má trasu 
o délce přibližně čtyřicet kilometrů. Navíc nemůže jet běžnou rychlostí, ale běžně jezdí mezi čtyřiceti a padesáti kilometry v hodině. Záleží samozřejmě na terénu, případně na intenzitě sněžení," dodává Ivana Pekařová.

Jeden okruh tak může sypači trvat i déle než půl druhé hodiny.

Autor: Alexandr Vanžura

4.12.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO
U Vnorov na Hodonínsku potřetí ve dvou týdnech vykolejil vlak. Mimo železnici se tentokrát dostala přední kola posunovací lokomotivy na vyloučené koleji při pracích na zprůjezdnění trati.

V místě tragické nehody u Vnorov vykolejila další lokomotiva

Vnorovy /FOTOGALERIE/ – Nedávno se u Vnorov na Hodonínsku srazil vlak s traktorem, poté tam vykolejil i nehodový vlak s jeřábem. Ve stejném místě není klid ani druhý týden po tragické nehodě. V pondělí odpoledne tam jednou nápravou vykolejila posuvná lokomotiva.

Nařčení z obtěžování? Čtyři děti ve třídě, zhroucená učitelka, ředitel zůstává

Tršice – V patové situaci je samospráva v Tršicích ve sporu o učitelku Vandu Fabianovou, kterou ředitel místní základní školy propustil kvůli nařčení, že letos v květnu na škole v přírodě v Ostružné na Jesenicku sexuálně obtěžovala prvňáky.

Saúdskoarabský král kvůli ropě snížil příjmy vysokým činitelům

Rijád – Saúdskoarabský král Salmán se dnes rozhodl citelně snížit platy a příplatky vysokým vládním činitelům. K tomuto kroku ho přiměla nízká cena ropy, která má nadále vážný dopad na ekonomiku království, informovala agentura AP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies