VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silnice na Litoměřicku jsou po červnové povodni promáčené

Litoměřice – Promáčené silnice do hloubky 60 centimetrů, tak vypadá situace na Litoměřicku po červnové povodni. „Ústecký kraj nemá zatím všechny závěry diagnostiky k dispozici, část se ještě zpracovává," uvedla krajská mluvčí Magdalena Hanáčková.

30.8.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: HZS ZK

V minulých týdnech brázdilo litoměřické silnice speciální měřící vozidlo se scanerem. Toto zařízení je schopné přes počítač ve 3D obrazu vymodelovat stav komunikace od konstrukční vrstvy až po svršek. Nejsou to žádné grafy, přímo lze vidět, kde je voda.

„Ukázalo se, že všechny vozovky, které jsme měřili, jsou mokré, voda zasahuje do konstrukčních vrstev vozovky. Ale neznamená to, že by tam byla voda, je tam velká vlhkost," specifikovala Lenka Holovská, provozní náměstek Správy a údržby silnic Ústeckého kraje.

„Měření neprokázalo drastické zničení vozovek či vznik kavern. Není tedy nutné zavírat silnice. Jsou tam nějaká doporučení, ale zatím to nemáme spočítáno," konstatovala Holovská. „První výsledky jsem dostala v pondělí odpoledne, další ve středu."

Zatímco silničáři už opravili vozovku v zatáčce v Libochovanech kvůli promáčenému svahu, který se sesouval, nebo v Křešicích, propadliny jsou stále v Oknech. Zvlnění vozovky je i na přivaděči od okružní křižovatky k novému litoměřickému mostu. „Problém této silnice bude někde hluboko dole. Budou se asi muset udělat nějaké sondy, měřící vůz výrazné změny nezjistil," konstatovala Holovská.

Kraj na opravu silnic po povodni získal peníze od státu. „Musíme na odstranění škod uvolnit minimálně 15 % z před-pokládané hodnoty oprav asi 114 milionů korun, coby svou spoluúčast na základě smlouvy uzavřené se Státním fondem dopravní infrastruktury," sdělila krajská mluvčí Magdalena Hanáčková. Litoměřicko si z celkové částky ukousne  zhruba 70 procent.

Přestože silničáři počítají
s tím, že další škody se ukáží
v zimě a na jaře, kdy probíhá střídání teplot a voda zamrzá, hlavní opravy po velké vodě musí proběhnout ještě letos. „Opravy, které budou financovány z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury, mají být realizovány do konce roku 2013," poznamenala mluvčí Hanáčková.

Autor: Radek Pešout Ing.

30.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies