VYBERTE SI REGION

Stát zaplatí za novou silnici na Pobořansku o 140 milionů korun méně

Podbořany - Rychlostní silnice R6 Praha - Karlovy Vary v úseku Lubenec - Bošov na Podbořansku, který se právě staví, bude o něco levnější. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo se zhotovitelem této stavby dodatek ke smlouvě, který by měl přinést úsporu 140 milionů korun. Cena stavby by tak měla klesnout z 1,64 na 1,5 miliardy korun.

28.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Zdeněk Traxler

Čtyřkilometrová čtyřproudová silnice se začala stavět v roce 2010. Po pár měsících se ale práce kvůli chybějícím penězům přerušily. Obnoveny byly loni na podzim.

„K obnovení prací se váže podepsání dodatku ke smlouvě, který významně vylepšuje podmínky pro ŘSD. Podařilo se od zhotovitele získat slevu ve výši čtyř procent na veškerou budoucí fakturaci. Vzhledem k tomu, že se dosud proplatila necelá dvě procenta ceny stavby, jde o slevu významnou. ŘSD tím ušetří bezmála 65 milionů," sdělila Nina Ledvinová, mluvčí ŘSD.

Je dán termín zprovoznění

Mezi další podmínky vyplývající z dodatku smlouvy je podle ní například fixace termínu zprovoznění stavby nejpozději do 31. října 2015. „Dále nebude zhotovitelem stavby účtován nárok na tzv. akceleraci, tedy urychlení postupu výstavby k naplnění předčasného termínu zprovoznění. Ten byl předpokládán ve výši 19,2 miliónů korun," dodala mluvčí.

Další peníze, zhruba 53 milionů korun, ŘSD uspoří tím, že se změní postup výstavby. „A taktéž nebudou zhotovitelem účtovány náklady na ochranu a zabezpečení staveniště před chátráním či poškozením po dobu pozastavení výstavby ve výši sedmi milionů korun," připomněla Nina Ledvinová s tím, že v celkovém součtu tak ŘSD na stavbě Lubenec Bošov ušetří kolem 140 milionů korun.

Zhotovitelem stavby je sdružení Lubenec - Bošov, které zahrnuje společnosti Eurovia, Geosan a AZ Sanace.

Řidičům by měl nový úsek čtyřproudové silnice R6 Lubenec - Bošov začít sloužit na podzim příštího roku. Ve směru na Prahu na něj naváže obchvat Lubence, který by se měl stavět v letech 2017 až 2019. Na druhou stranu, směrem na Karlovy Vary, se plánuje úsek Bošov Knínice. K výstavbě tohoto úseku, ale i dalších v Karlovarském kraji, pravděpodobně do roku 2030 nedojde. U čtyř úseků silnice R6 v Karlovarském kraji, které se plánují, se zvažuje jejich zúžení o čtyři metry. A to ze standardní šíře pro rychlostní silnice 25,5 metru na úspornou 21,5 metru.

Autor: Petr Kinšt

28.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies