VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Karlovarská R6 se změní na dálnici, R7 zůstane rychlostní

Okres Louny - Maximálně 110 kilometrů v hodině budou moci jezdit řidiči ze Žatecka a Lounska, kteří při cestě do metropole pojedou po silnici R7 Praha - Chomutov. Konkrétně po čtyřproudovém úseku mezi Prahou a Slaným. Naopak řidiči z Podbořanska jedoucí po karlovarské R6 mezi Prahou a Novým Strašecím budou moci „frčet" i nadále 130.

4.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK / Archiv

Alespoň s tím počítá dokument ministerstva dopravy Nové pojetí dálniční sítě, který v minulých dnech schválila vláda. Změny bude ještě posuzovat Sněmovna Parlamentu ČR, platit by mohly začít v příštím roce. Materiál počítá s tím, že některé současné české rychlostní silnice se přesunou do kategorie dálnic s maximální rychlostí 130 kilometrů v hodině. To je příklad karlovarské R6.

Některé méně kvalitní rychlostní silnice ale v této kategorii zůstanou. Maximální rychlost na nich bude snížena na 110 kilometrů v hodině. To je příklad chomutovské R7. Do této kategorie se navíc přesunou některé dnešní silnice první třídy, které byly postaveny ve čtyřech pruzích. Například úsek mezi Bílinou a Mostem či čtyřpruh z Chomutova na krušnohorský Křímov u německých hranic. I po nich se nově bude moci jezdit až 110 kilometrů v hodině.

Jde o úsporu peněz za výstavbu

Ministerstvo dopravy si od změny slibuje mimo jiné úsporu peněz na výstavbu, protože stavba rychlostních silnic s dálničními parametry se podle současného pojetí nejeví jako ekonomicky efektivní. Počítá proto se zmírněním parametrů pro budování rychlostních silnic, což si ale vyžádá snížení rychlosti na 110 km/h. Rychlostní silnice v novém pojetí totiž nebudou tak velkoryse pojaté jako dosud. Mají více kopírovat terén, zkrátí se tím třeba mosty, zmenší se zářezy nebo násypy, zaberou méně prostoru, a tím se výrazně sníží jejich investiční náročnost.

Plánované dálnice pak bude možné stavět v polovičním profilu nebo se třemi pruhy s možným rozšířením na plný profil v případě nárůstu intenzity dopravy. To je případ karlovarské R6 na Podbořansku, kde je jednou ze zvažovaných možností ta, že by se tam silnice postavila jen ve třech pruzích. Dva v každém směru a třetí by se průběžně střídal.

Autor: Petr Kinšt

4.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

EXKLUZIVNĚ

Babiš píše Sobotkovi: „Na rozdíl od Vás mám v politice čistý štít“

Před pondělním odletem do Francie za rodinou stihl Andrej Babiš nejen podat návrh na zdanění korunových dluhopisů, ale také odeslat odpověď na dopis premiéra Bohuslava Sobotky ze 14. února. V ní například zdůvodňuje svůj poslanecký podnět, který se dotkne maximálně několika desítek lidí.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies