VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Karlovarská R6 se změní na dálnici, R7 zůstane rychlostní

Okres Louny - Maximálně 110 kilometrů v hodině budou moci jezdit řidiči ze Žatecka a Lounska, kteří při cestě do metropole pojedou po silnici R7 Praha - Chomutov. Konkrétně po čtyřproudovém úseku mezi Prahou a Slaným. Naopak řidiči z Podbořanska jedoucí po karlovarské R6 mezi Prahou a Novým Strašecím budou moci „frčet" i nadále 130.

4.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK / Archiv

Alespoň s tím počítá dokument ministerstva dopravy Nové pojetí dálniční sítě, který v minulých dnech schválila vláda. Změny bude ještě posuzovat Sněmovna Parlamentu ČR, platit by mohly začít v příštím roce. Materiál počítá s tím, že některé současné české rychlostní silnice se přesunou do kategorie dálnic s maximální rychlostí 130 kilometrů v hodině. To je příklad karlovarské R6.

Některé méně kvalitní rychlostní silnice ale v této kategorii zůstanou. Maximální rychlost na nich bude snížena na 110 kilometrů v hodině. To je příklad chomutovské R7. Do této kategorie se navíc přesunou některé dnešní silnice první třídy, které byly postaveny ve čtyřech pruzích. Například úsek mezi Bílinou a Mostem či čtyřpruh z Chomutova na krušnohorský Křímov u německých hranic. I po nich se nově bude moci jezdit až 110 kilometrů v hodině.

Jde o úsporu peněz za výstavbu

Ministerstvo dopravy si od změny slibuje mimo jiné úsporu peněz na výstavbu, protože stavba rychlostních silnic s dálničními parametry se podle současného pojetí nejeví jako ekonomicky efektivní. Počítá proto se zmírněním parametrů pro budování rychlostních silnic, což si ale vyžádá snížení rychlosti na 110 km/h. Rychlostní silnice v novém pojetí totiž nebudou tak velkoryse pojaté jako dosud. Mají více kopírovat terén, zkrátí se tím třeba mosty, zmenší se zářezy nebo násypy, zaberou méně prostoru, a tím se výrazně sníží jejich investiční náročnost.

Plánované dálnice pak bude možné stavět v polovičním profilu nebo se třemi pruhy s možným rozšířením na plný profil v případě nárůstu intenzity dopravy. To je případ karlovarské R6 na Podbořansku, kde je jednou ze zvažovaných možností ta, že by se tam silnice postavila jen ve třech pruzích. Dva v každém směru a třetí by se průběžně střídal.

Autor: Petr Kinšt

4.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
3 18

Dnešek byl nejteplejším dnem roku, večer dorazily bouřky

Ridiči MHD v Nantes vyrazili do práce kvůli vedru v sukních.
2 5

VIDEO: Řidiči v Nantes vyrazili do práce v sukních, kraťasy mít nesmějí

Ukrást auto přes mobil? Data zneužívaly i autopůjčovny

Zanedlouho zřejmě odzvoní i klíčům od auta. Američan Charles Henderson svůj kabriolet díky moderním technologiím odemykal a startoval jen přes svůj chytrý telefon. Poté, co ho prodal, zjistil, že „chytrý" systém funguje dál a auto, které už není jeho, může přes mobil stále kontrolovat a jednoduše ho ukrást. 

AKTUALIZOVÁNO

Německem se přehnaly silné bouřky. Kácely stromy, ochromily dopravu, zabíjely

/VIDEO/- Tropické teploty vystřídal jiný rozmar počasí. Německem se prohnaly silné bouřky, které na řadě míst na severu a severovýchodě země způsobily kolaps dopravy. Přerušen byl provoz i mezi trojlístkem velkoměst Berlínem, Hamburkem a Hannoverem. O život přišli i dva lidé.

Bradáčová: V Rathově kauze soud nemusí znovu provádět důkazy

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha nebude středočeský krajský soud muset opakovat žádné důkazy, a to ani odposlechy. Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová to dnes uvedla v pořadu Českého rozhlasu 20 minut Radiožurnálu. O přípustnosti odposlechů jako důkazů rozhodl počátkem června Nejvyšší soud.

Trump se brání: Tajné nahrávky rozhovorů s Comeym jsem nepořídil

Není den, aby nebylo slyšet o novém americkém prezidentovi Donaldu Trumpovi. Tentokrát se vyjádřil k ostře sledované kauze, kdy se měl pokusit ovlivnit vyšetřování možného zásahu Ruska do volební kampaně. A to především odvoláním šéfa FBI Jamese Comeyho, jehož rozhovory měl tajně nahrávat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies