VYBERTE SI REGION

Škola v přírodě? Drahý luxus

Ústí nad Labem - Na školní výlety děti vydělají třeba sběrem papíru. Zbytek platí rodiče, sponzoři nejsou.

29.5.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

S koncem školního roku přichází i čas školních výletů. Pokud chce škola dopřát dětem zajímavý zážitek, musí počítat s odpovídajícími náklady. Záleží ale jen na škole, jak vysokou částku rodiče zaplatí. To platí i v případě takzvaných škol v přírodě.

Třídy mají fondy

Možností financování existuje několik. „Část nákladů na výlety hradí rodiče. Každá třída má svůj fond, ze kterého to lze také zčásti zaplatit. Do fondu přispíváme například rozpočítáním výtěžku ze sběru starého papíru," popsal například ředitel Martin Kolský ze ZŠ Nová na Kamenném Vrchu.

Dalším faktorem, který ovlivňuje výslednou částku, pro niž bude muset rodič sáhnout do peněženky, je aktivita rodičovského sdružení. Podobně jako na ZŠ Mírová na Severní Terase. Ta pořádá ke konci roku týden výletů. „Někdy se objeví i nějaký sponzor nebo dotační program, ale to rozhodně nebývá pravidlem," poznamenal Kamil Veigend, ředitel školy.

Jeho škola má sportovně zaměřené třídy, které jezdí na letní i zimní soustředění a jako jinde, na lyžařský výcvik v sedmé třídě. „To všechno jsou náklady, které na rodiče dopadají," řekl ředitel Veigend.

Místo výletu koncert

Co se výletů nebo třeba škol v přírodě týká, bývají ředitelé opatrní. „V poslední době jezdíme s našimi žáky do Opárna. To je v podstatě za rohem. Pět dní vychází na sedmnáct stovek. Přesto se stane, že některé děti nejedou," vysvětlil Martin Kolský ze ZŠ Nová.

Rodiče by většinou rádi svým dětem dopřáli pobyty na čerstvém vzduchu nebo zajímavou exkurzi. Musejí ale dobře počítat.

„Je to otázka kompromisu. Na školní výlety je posílám, i na koncerty. Ale škola v přírodě je příliš. Na to holt nemáme," dodala Martina Procházková, matka desetiletého Kryštofa.

Autor: Janni Vorlíček

29.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies